• Hoi Bezoeker, we hebben nieuwe functionaliteit toegevoegd aan het Techniek forum. Lees hier meer.

2018 Pirelli circuitdag Assen

Sender

MF veteraan
23 jan 2011
6.423
5
26
Noord-Holland
Ik heel naar huis. Eerste sessies wat onwennig (eerste dag van het jaar), laatste sessie super gereden. Zat weer op de tijd van vorig jaar dus een goed begin.

Er waren behoorlijk wat valpartijen vond ik.

Het weer was super.

@Roy "R"; jouw maatje had toevallig geen fluor oranje/rode accenten op zijn pak? Er was er een met een blauwe soes die als een debiel inhaalde.
 
Laatst bewerkt:

vuurbloed

pet-fles-pap
14 aug 2005
22.104
52
56
Hoofddorp
ikzelf wel heel...motor niet,na twee sessies olie zwetend.....scheurtje motorblok.grrrrrr
rest van de dag maar gebruikt om wat foto's te schieten op de bult en stekkenwal
 
  • Sad
Waarderingen: MTFDarkEagle

Roy "R"

MF huisraad
Donateur
Ik heel naar huis. Eerste sessies wat onwennig (eerste dag van het jaar), laatste sessie super gereden. Zat weer op de tijd van vorig jaar dus een goed begin.

Er waren behoorlijk wat valpartijen vond ik.

Het weer was super.

@Roy "R"; jouw maatje had toevallig geen fluor oranje/rode accenten op zijn pak? Er was er een met een blauwe soes die als een debiel inhaalde.
Nee, zwart met wit Damen pak.

Eerste dag is altijd tricky, op de weg net zo. Ook veel valpartijen in eerste mooie weekend.
 

Bastard

Die hard MF'er
14 mei 2004
794
6
34
Eindhoven
same here, alleen dan andersom; ik heb met vloeibare pakking een pakking lopen vervangen na de 1e 2 sessies omdat die in de 1e sessie lekte en (na natrekken boutjes en controle) in 2e sessie zweette. Beide sessies alleen outlap gedaan. In de middag wel gereden maar ging allemaal redelijk stroef en kwam bij lange na niet aan mijn normale tijden plus zat nog steeds met die lekkage in mijn achterhoofd. Wind was ook behoorlijk pittig af en toe bij m.n. meeuwenmeer.
 

Sender

MF veteraan
23 jan 2011
6.423
5
26
Noord-Holland
Ik had wel wat opstartproblemen. Eerst wou de motor niet starten (startmotor ging wel rond) en toen hij eindelijk startte liep hij op één cilnder. Ik ging de baan op hopende dat de 2e cilinder nog wel zou pakken, maar dat was helaas niet het geval. Bleek uiteindelijk een bougiedop niet helemaal goed te zitten. Daardoor startte hij wss ook niet zo lekker :P
 

Bastard

Die hard MF'er
14 mei 2004
794
6
34
Eindhoven
Heb je toevallig nog een foto van witte s1000rr met zwart opgeschuurd pak of een wit/groen/zwarte zx10r met wit/zwart pak

Foto's komen denk ik op wegrace.info

Die gast had een eigen truck/aanhanger bij iets van barry badmuts dacht ik, iig een zeer fanatieke amateur dan;)
 
Laatst bewerkt:

schwantz340

Die hard MF'er
30 apr 2012
745
12
26
Baarn
Klopt, Barry baltus inderdaad.
Heb zijn aanhanger zien staan in de paddock.

Zelf voor het eerst met mijn Honda 600rr circuitfiets gereden. Helemaal top!
Quickshifter gaf 1ste sessie helaas constant foute pulsen door waardoor de injectie constant in de bochten onderbroken werd.
Deze na sessie 1 uitgezet en geen problemen meer gehad.

Mijn beste tijd van vorig jaar 2.13.789 kunnen verbeteren naar een 2.05.735.
Erg tevreden dus!
 
1 sep 2017
203
38
Eindhoven
same here, alleen dan andersom; ik heb met vloeibare pakking een pakking lopen vervangen na de 1e 2 sessies omdat die in de 1e sessie lekte en (na natrekken boutjes en controle) in 2e sessie zweette. Beide sessies alleen outlap gedaan. In de middag wel gereden maar ging allemaal redelijk stroef en kwam bij lange na niet aan mijn normale tijden plus zat nog steeds met die lekkage in mijn achterhoofd. Wind was ook behoorlijk pittig af en toe bij m.n. meeuwenmeer.
Leuk voor de andere deelnemers met een motor rijden waarvan je weet dat hij olie lekt. 😳😒
 

NoStra

MF'er
9 nov 2011
165
59
Amsterdam
same here, alleen dan andersom; ik heb met vloeibare pakking een pakking lopen vervangen na de 1e 2 sessies omdat die in de 1e sessie lekte en (na natrekken boutjes en controle) in 2e sessie zweette. Beide sessies alleen outlap gedaan. In de middag wel gereden maar ging allemaal redelijk stroef en kwam bij lange na niet aan mijn normale tijden plus zat nog steeds met die lekkage in mijn achterhoofd. Wind was ook behoorlijk pittig af en toe bij m.n. meeuwenmeer.
Ah top. in de eerste 2 sessies van alle groep zijn door onverklaarbare redenen 12 mensen van de baan gevlogen. Laat die olieboot aub staan als je dit weet. En niet oplappen met wat vloeibare pakking terwijl je weet dat ie lekt. Een maat van ons is ook door olie op de baan onderuit gegaan. Zichzelf goed bezeerd en de motor flink in puin. In groep B en groep D hadden we de spetters olie op het vizier, de kuip en gopro staan. Iedereen klaagde over een gladden oliebaan de eerste paar sessies. Niet ok.
 
Laatst bewerkt:

Leblowski

MF veteraan
12 mrt 2006
1.740
11
den haag
Idd lekker bijdehand, heb dit soort grappen al eerder meegemaakt.
Nooit maar dan ook nooit de baan op gaan tenzij je zeker wat dat je problemen opgelost zijn.
 

Lemmy

MF veteraan
16 sep 2002
92.468
77
44
Vlaardingen
www.tekstenfotografie.nl
Ah top. in de eerste 2 sessies van alle groep zijn door onverklaarbare redenen 12 mensen van de baan gevlogen. Laat die olieboot aub staan als je dit weet. En niet oplappen met wat vloeibare pakking terwijl je weet dat ie lekt. Een maat van ons is ook door olie op de baan onderuit gegaan. Zichzelf goed bezeerd en de motor flink in puin. In groep B en groep D hadden we de spetters olie op het vizier, de kuip en gopro staan. Iedereen klaagde over een gladden oliebaan de eerste paar sessies. Niet ok.
Oh was dat het? Ik reed vlak achter zo'n oliedouche, ben morgen klaar met poetsen waarschijnlijk.
 

Bastard

Die hard MF'er
14 mei 2004
794
6
34
Eindhoven
Ah top. in de eerste 2 sessies van alle groep zijn door onverklaarbare redenen 12 mensen van de baan gevlogen. Laat die olieboot aub staan als je dit weet. En niet oplappen met wat vloeibare pakking terwijl je weet dat ie lekt. Een maat van ons is ook door olie op de baan onderuit gegaan. Zichzelf goed bezeerd en de motor flink in puin. In groep B en groep D hadden we de spetters olie op het vizier, de kuip en gopro staan. Iedereen klaagde over een gladden oliebaan de eerste paar sessies. Niet ok.
ik heb die olieboot ook laten staan zodra ik dit wist, je ziet bij mij ook geen tijden in de eerste 2 sessies staan. Ik ga toch niet rijden met een motor waarvan ik weet dat ie olie lekt. Zou nogal suicidaal/asociaal zijn. Probleem is dat hij dit dus pas deed op het circuit, rondje rond de garage/in pitlane was ie kurkdroog.

En hoe ga je ooit een motorblok goed oliedicht terug in elkaar zetten na splitsen zonder vorm van vloeibare pakking/kit?
 
Laatst bewerkt:

vuurbloed

pet-fles-pap
14 aug 2005
22.104
52
56
Hoofddorp
Ah top. in de eerste 2 sessies van alle groep zijn door onverklaarbare redenen 12 mensen van de baan gevlogen. Laat die olieboot aub staan als je dit weet. En niet oplappen met wat vloeibare pakking terwijl je weet dat ie lekt. Een maat van ons is ook door olie op de baan onderuit gegaan. Zichzelf goed bezeerd en de motor flink in puin. In groep B en groep D hadden we de spetters olie op het vizier, de kuip en gopro staan. Iedereen klaagde over een gladden oliebaan de eerste paar sessies. Niet ok.
eerste sessie was er -naar ik begreep- iemand die zijn olievuldop was verloren....die had het nodige op de baan gelegd.
 

Lady_Di

MF veteraan
1 okt 2010
5.794
404
53
Nieuw-Buinen
Ah top. in de eerste 2 sessies van alle groep zijn door onverklaarbare redenen 12 mensen van de baan gevlogen. Laat die olieboot aub staan als je dit weet. En niet oplappen met wat vloeibare pakking terwijl je weet dat ie lekt. Een maat van ons is ook door olie op de baan onderuit gegaan. Zichzelf goed bezeerd en de motor flink in puin. In groep B en groep D hadden we de spetters olie op het vizier, de kuip en gopro staan. Iedereen klaagde over een gladden oliebaan de eerste paar sessies. Niet ok.
eerste sessie was er -naar ik begreep- iemand die zijn olievuldop was verloren....die had het nodige op de baan gelegd.
Deze conclusie is te snel. Er lag geen olie op de baan en ook geen olievuldop, maar door het stralende weer wordt gemakkelijk vergeten dat de asfalttemperatuur 's ochtends nog heel laag is. Daarom waren de meeste valpartijen 's ochtends en was het 's middags een stuk beter.

Maar overigens wel terecht opgemerkt dat je natuurlijk nooit met een mogelijk lekkend blok moet gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:

Leblowski

MF veteraan
12 mrt 2006
1.740
11
den haag
Er was dus wel een olievuldop verloren die beste man heeft 6 rondes voor eddogp gereden waarbij hij een flinke oliespray heeft verspreid over de baan.
 

vuurbloed

pet-fles-pap
14 aug 2005
22.104
52
56
Hoofddorp
Deze conclusie is te snel. Er lag geen olie op de baan en ook geen olievuldop, maar door het stralende weer wordt gemakkelijk vergeten dat de asfalttemperatuur 's ochtends nog heel laag is. Daarom waren de meeste valpartijen 's ochtends en was het 's middags een stuk beter.

Maar overigens wel terecht opgemerkt dat je natuurlijk nooit met een mogelijk lekkend blok moet gaan rijden.
is geen conclusie, maat van mij reed achter hem...en heeft hem na de sessie er op aangesproken....en toen zag hij dat de vuldop weg was...
dus je mag je eigen conclusie weghalen ;)
 

Lady_Di

MF veteraan
1 okt 2010
5.794
404
53
Nieuw-Buinen
Je geeft aan dat er veel valpartijen waren. Dat klopt maar die waren wel op verschillende plekken over het hele circuit. Er is door de baco's bij de valpartijen steeds op olie gecontroleerd maar nergens aangetroffen.