2018 Pirelli circuitdag Assen

Zeker zo. Maar met alle respect vind ik dat SGT wel echt voorbehouden moet zijn voor licentiehouders, danwel mensen die zonder teveel inzet onder de 2:00 kunnen rijden(op assen uiteraard). Het verschil tussen 2:10 van een kudde verduyn toeristen vs een cupper of moto 3 talentje zijn naar mijn inziens te groot. Had vooral bij dit evenement het idee dat mensen zich "dan maar in SGT" inschrijven omdat nergens anders plek was hehe. Maar goed ik heb zelf opzich super dag gehad en het weer was ook geweldig. Iemand nog onboards van sportrijders toevallig?
 
Ik ben wel benieuwd wat jullie gedachten zijn over de indelingen? Ik vond het vrij apart dat er in SGT mensen reden die 45ers reden maar ook boven de 2:00. Ook in sportrijders was het niveau wat diverse maar dat valt dan te verwachten. Denken jullie dat er toch mensen waren die stiekem na de winterstop iets te overmoedig waren? ;). Het blijft lastig natuurlijk maar dit is toevallig de tweede jaar dat dit me is opgevallen. Benieuwd wat jullie er van denken :D
ik heb langs de baan gestaan noodgedwongen...groep 3 zaten levensgevaarlijke verschillen in naar mijn mening...als ik iemand drie keer zie remmen in de bult......dan hoor je daar niet thuis denk ik...
anyway...nummer 57 reed wel door ;)...btw je hebt PB ;)

1390292
 
Zeker zo. Maar met alle respect vind ik dat SGT wel echt voorbehouden moet zijn voor licentiehouders, danwel mensen die zonder teveel inzet onder de 2:00 kunnen rijden(op assen uiteraard). Het verschil tussen 2:10 van een kudde verduyn toeristen vs een cupper of moto 3 talentje zijn naar mijn inziens te groot. Had vooral bij dit evenement het idee dat mensen zich "dan maar in SGT" inschrijven omdat nergens anders plek was hehe. Maar goed ik heb zelf opzich super dag gehad en het weer was ook geweldig. Iemand nog onboards van sportrijders toevallig?
onboards....moet je ff eddo vragen die reed volgens mij met camera aan.
 
Ik heb een halve ronde opgenomen voor dat mijn camera uitviel want sd kaartje zat vol, paste wel bij de rest van de dag :'). Toen bij het terug in de kar laden ook nog eens een bobbin uit de achterbrug scheurde was het wel kompleet. Qua snelheidsverschillen in sportgroep vond ik het wel gaan, het ging bij mij toch voor geen meter dus ik ben niet echt opgehouden, was voor mijn gevoel ook niet enorm druk op de baan.
 
Het zal altijd zo zijn dat je een spreiding krijgt in groepen.

De “ik kan dat” mensen.
De “de andere groep was vol” mensen.

Maar wel vervelend voor beide trouwens, snelle rijders moeten slalommen maar de langzame rijders worden overal voorbij gereden wat ze niet verwachten en schrikken daar van.
 
Kan jij jezelf vinden?
Sportrijders Pirelli dag sessie vier.
Snelste tijd vd dag 1:57,1

Interessante actie op 9:50 van bestuurder uitkomen pitstraat wat vinden jullie? ;)
Had nogal moeite met de bult maar stuurde steeds te laat in.
 
Ooh stond jij op de bult? Had ik je dan niet ook nog even gesproken bij de tent? Ik stond achter Oosterveens Olie Racing direct bij het hek bij parc ferme
ja! ik was op zoek naar die motorrijder met gele helm.....achteraf bleek jij het niet te zijn maar een of ander supertalentje , al leken jullie houdingen best op elkaar :0
 
Toevallig nog een foto van een SRAD? zwart oranje? NR54 en eigen nummer 11?

Moet je op yourube
Kan jij jezelf vinden?
Sportrijders Pirelli dag sessie vier.
Snelste tijd vd dag 1:57,1

Interessante actie op 9:50 van bestuurder uitkomen pitstraat wat vinden jullie? ;)
Had nogal moeite met de bult maar stuurde steeds te laat in.

Je rijd me keihard voorbij op 6:55, mijn beste tijd was die dag 2:05 gsxr 750 van 85
 
Kan jij jezelf vinden?
Sportrijders Pirelli dag sessie vier.
Snelste tijd vd dag 1:57,1

Interessante actie op 9:50 van bestuurder uitkomen pitstraat wat vinden jullie? ;)
Had nogal moeite met de bult maar stuurde steeds te laat in.

Tof filmpje!
Mezelf niet terug gezien. Op 13:30 rij je mijn Broer voorbij in de GT. Ik.lag een stuk voor hem, dus je houdt er mee op ivm lege tank? Voordat je bij mij aan komt ;)
 
Kan jij jezelf vinden?
Sportrijders Pirelli dag sessie vier.
Snelste tijd vd dag 1:57,1

Interessante actie op 9:50 van bestuurder uitkomen pitstraat wat vinden jullie? ;)
Had nogal moeite met de bult maar stuurde steeds te laat in.

Je gaat waar je kijkt he? Niet zo handig van hem. Gewoon korte bocht maken en gas geven :P


Ik vind het ook interessant dat je blijkbaar als laatste aankomt maar vooraan gaat staan (je bent blijkbaar sneller, maar als je bij de kassa met maar 1 item komt loop je neem ik aan ook niet iedereen met een volle kar zomaar voorbij)
Verder vind ik het sterk remmen en slingeren in de pitstraat ook interessant. (Als je bandenwarmers hebt heeft dat sowieso geen zin trouwens en als je pech hebt verwacht een ander dat niet en lig je al voor je op de baan bent.)

Verder qua rijden, waarom ga je op het rechte stuk in de eerste ronde helemaal naar rechts en achterom kijken?
Het is een 600? Probeer eens 1 meer terug te schakelen voor de Ramshoek. Kom je er met meer drive uit en hoef je maar 2 terug te schakelen voor de gt. Doe ik sinds vorig jaar ook, zit nu op de grens om achter 1 tandje kleiner te gaan omdat ik voor Stekkenwal en bij Hoge Heide net ff teveel in de begrenzer kom.
 
Moet je op yourube


Je rijd me keihard voorbij op 6:55, mijn beste tijd was die dag 2:05 gsxr 750 van 85
Ik vind dat echt tof man zon oude bak. Ding trok ook alsnog bij me weg! Niet dat ik zon powerhouse heb in mijn 2001 FS. Ik had geloof ik vorig jaar mijn motor bij jou naast de bus gezet de nacht ervoor weet niet of je je dat nog herinnert haha. Hij maakte ook wel echt paar leuke pofjes, van het gas af denk ik dan? of bij schakelen mischien? Kon het makkelijk horen als ik zo achter je reed!

Je gaat waar je kijkt he? Niet zo handig van hem. Gewoon korte bocht maken en gas geven :P


Ik vind het ook interessant dat je blijkbaar als laatste aankomt maar vooraan gaat staan (je bent blijkbaar sneller, maar als je bij de kassa met maar 1 item komt loop je neem ik aan ook niet iedereen met een volle kar zomaar voorbij)
Verder vind ik het sterk remmen en slingeren in de pitstraat ook interessant. (Als je bandenwarmers hebt heeft dat sowieso geen zin trouwens en als je pech hebt verwacht een ander dat niet en lig je al voor je op de baan bent.)

Verder qua rijden, waarom ga je op het rechte stuk in de eerste ronde helemaal naar rechts en achterom kijken?
Het is een 600? Probeer eens 1 meer terug te schakelen voor de Ramshoek. Kom je er met meer drive uit en hoef je maar 2 terug te schakelen voor de gt. Doe ik sinds vorig jaar ook, zit nu op de grens om achter 1 tandje kleiner te gaan omdat ik voor Stekkenwal en bij Hoge Heide net ff teveel in de begrenzer kom.
Joh jij moet marshal worden! Pitstraat remmerij is nog over van mijn niet-warmerstijd. Ik zie er geen gevaar in, als je dan nog op me botst doe je zelf wat fout.
In deze specifieke situatie was mijn vooraansluiten het fijnst voor iedereen.
Start/finish eerste ronde was even voor het vermaak van pitmuur lui.
2x terugschakelen voor ramshoek lijkt me voor mijn motor niet heel handig. Ik zou zeggen dat ik dan gewoon in de begrenzer zit. Stepjes zitten te laag bij de grond en heeft standaard schakel patroon. Ik kom dus onder hellings hoek links niet onder de shifter met mijn grote poten. Daarbij heeft die met 90pk op het wiel ook niet veel over als je al 200 ofzo rijdt. Niet perse een koppel monster:]! Maar ik zal volgende keer ff wat meer rekening houden met de rest!
 
Laatst bewerkt:
Tof filmpje!
Mezelf niet terug gezien. Op 13:30 rij je mijn Broer voorbij in de GT. Ik.lag een stuk voor hem, dus je houdt er mee op ivm lege tank? Voordat je bij mij aan komt ;)
Hahaha inderdaad lege tank, op Start/Finish rechte stuk begon die al te hikken dus ik dacht dat ik niet nog een heel rondje zou redden. Goede uitkomst zo ff bij Strubben er tussenuit gepiept. Helaas te weinig tijd over in de sessie om nog weer eropuit te gaan.
 
Ik vind dat echt tof man zon oude bak. Ding trok ook alsnog bij me weg! Niet dat ik zon powerhouse heb in mijn 2001 FS. Ik had geloof ik vorig jaar mijn motor bij jou naast de bus gezet de nacht ervoor weet niet of je je dat nog herinnert haha. Hij maakte ook wel echt paar leuke pofjes, van het gas af denk ik dan? of bij schakelen mischien? Kon het makkelijk horen als ik zo achter je reed!


Joh jij moet marshal worden! Pitstraat remmerij is nog over van mijn niet-warmerstijd. Ik zie er geen gevaar in, als je dan nog op me botst doe je zelf wat fout.
In deze specifieke situatie was mijn vooraansluiten het fijnst voor iedereen.
Start/finish eerste ronde was even voor het vermaak van pitmuur lui.
2x terugschakelen voor ramshoek lijkt me voor mijn motor niet heel handig. Ik zou zeggen dat ik dan gewoon in de begrenzer zit. Stepjes zitten te laag bij de grond en heeft standaard schakel patroon. Ik kom dus onder hellings hoek links niet onder de shifter met mijn grote poten. Daarbij heeft die met 90pk op het wiel ook niet veel over als je al 200 ofzo rijdt. Niet perse een koppel monster:]! Maar ik zal volgende keer ff wat meer rekening houden met de rest!

Hoezo marshal?

Buiten dat ik dènk dat het ook in de niet-bandenwarmer-tijd weinig tot niets op zou leveren heb je gelijk maar iemand kan je raken en dan lig je beide. Toch zonde van je dag!
Pitmuur, was nieuwsgierig ;) ligt wel meer rotzooi natuurlijk.
Juist met 90pk lijkt me dat fijn. En met normaal schakelen is het alleen maar makkelijker? 2x naar beneden ipv 1x. (Met omgekeerd gaat bij mij ook prima trouwens) Ik zou het een volgende dagje eens proberen! Ik was ook sceptisch maar nu merk ik echt veel verschil!
Maar 1:57 met 90pk is al erg netjes!

Edit:
Is wedstrijden niet wat voor je? Je rondetijden gaan vlot omlaag en in de races altijd iemand voor je die net iets sneller is dus leuke uitdaging. 1:57 is vooraan in de 600f2 bij RSZ.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo marshal?

Buiten dat ik dènk dat het ook in de niet-bandenwarmer-tijd weinig tot niets op zou leveren heb je gelijk maar iemand kan je raken en dan lig je beide. Toch zonde van je dag!
Pitmuur, was nieuwsgierig ;) ligt wel meer rotzooi natuurlijk.
Juist met 90pk lijkt me dat fijn. En met normaal schakelen is het alleen maar makkelijker? 2x naar beneden ipv 1x. (Met omgekeerd gaat bij mij ook prima trouwens) Ik zou het een volgende dagje eens proberen! Ik was ook sceptisch maar nu merk ik echt veel verschil!
Maar 1:57 met 90pk is al erg netjes!

Edit:
Is wedstrijden niet wat voor je? Je rondetijden gaan vlot omlaag en in de races altijd iemand voor je die net iets sneller is dus leuke uitdaging. 1:57 is vooraan in de 600f2 bij RSZ.

Qua banden "opwarmen" id pits heb je vast gelijk. Het doet vast niks met de temperatuur zal mezelf het benzine en rem verbruik besparen volgende keer.

22 april heb ik 600F2 mee gereden. 4de plek aan het eind van de dag. Snelste tijd 1:56,9. Was sneller dan voorliggers id bochten maar legde het af op vermogen. Zon nieuwe r6 trekt dan bij me weg. 2x na gt inhaal actie weer ingehaald voor de finish op het rechte stuk helaas. Maar was lache!
 
Qua banden "opwarmen" id pits heb je vast gelijk. Het doet vast niks met de temperatuur zal mezelf het benzine en rem verbruik besparen volgende keer.

22 april heb ik 600F2 mee gereden. 4de plek aan het eind van de dag. Snelste tijd 1:56,9. Was sneller dan voorliggers id bochten maar legde het af op vermogen. Zon nieuwe r6 trekt dan bij me weg. 2x na gt inhaal actie weer ingehaald voor de finish op het rechte stuk helaas. Maar was lache!

Circuitrijden is duur, alle beetjes helpen 😂

Ah kijk! Ja herkenbaar. Heb lang op een 750 gereden alleen later werd er op cc’s ipv rondetijd ingedeeld en toen ik naar de Race1000 klasse moet en elke keer dezelfde s1000rr/Panigale/rsv4 voorbij moest ben ik 600 gaan rijden.

Rij je nog meer mee dit jaar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan