2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

nope...

ZEKER geen ktm...
aprilia rxv450 gehad... mooie gave bike veel power en big smile..
maar onderhoud..$$$$
en niet erg makkelijk...

-O-
daarom de deur uit gedaan...
anders ZEKER gehouden..
 
nope...

ZEKER geen ktm...
aprilia rxv450 gehad... mooie gave bike veel power en big smile..
maar onderhoud..$$$$
en niet erg makkelijk...

-O-
daarom de deur uit gedaan...
anders ZEKER gehouden..
Haha, wat heeft KTM jou aangedaan? :+

Appie is een gave fiets, jammer dattie zo duur is in onderhoud
 
500 v-twin zou leuk zijn. Met de performantie / cc vergelijkbaar met de ktm 790, lekker licht gewicht.
Dan een naked, sport en adventure versie.. fun met bakken. Bv een r3 chassis met deftige remmen en wat power.
 
Het blok blijft toch wel de ster van de show voor mij.

Hier een mooi artikel over de cp2 die in de T7 zit. :
 
Mja, de t700 is eigenlijk wat te tam voor op de weg, ik miste gewoon wat koppel onderin.

Ik heb gereden met de standaard uitlaat en de akrapovic uitlaat, naast de mooie roffel voelde ik geen prestatiewinst.

Vind het verder een prachtige motor om naar te kijken, vooral de rood witte samenstelling.

Groter achtertandwiel zal ook wel helpen.
 
Laatst bewerkt:
Mja, de t700 is eigenlijk wat te tam voor op de weg, ik miste gewoon wat koppel onderin.

Ik heb gereden met de standaard uitlaat en de akrapovic uitlaat, naast de mooie roffel voelde ik geen prestatiewinst.

Vind het verder een prachtige motor om naar te kijken, vooral de rood witte samenstelling.

Groter achtertandwiel zal ook wel helpen.

Vergeleken met je 990cc KTM of?

Het is natuurlijk nog steeds een 689cc motor, voor overal bruut koppel moet je CC's hebben.
Vergeleken met m'n WR250R (die 24Nm heeft) is de T7 een koppelmonster.
 
Hier een mooi artikel over de cp2 die in de T7 zit. :

Nice laten tunen in de states dus :-)
 
Ik ben overigens onwijs benieuwd hoe hij rijdt in vergelijking met mijn 23 jaar oude AfricaTwin. Vooral benieuwd naar het power verschil uiteraard. 60 of 72pk is toch een aardig leuk verschilletje (20%)
 
Ben wel benieuwd naar een vergelijking met zijn voorganger, nog niet gezien. Iemand een link?
Denk dat ik wel verkocht ben overigens, alleen de huidige kleuren: zwarte is wel mooi, de rest mwah. Maar dat is persoonlijk uiteraard.
 
@ Rachez,
Ik heb het geluk gehad afgelopen zondag een proefrit te mogen maken. Na een fijne ontvangst door van Sleeuwen (drinken en eten genoeg) mocht ik op de T700 met Akrapovic uitlaat, hoger zadel, led knipperlichten etc. te rijden. Gelukkig is vooraf verteld dat bij offroad het beste de 3e versnelling gereden kan worden. Mocht het sturen in los zand of modder niet gaan zoals gewenst (dat je bijna tegen de grond flikkert) dan gewoon een peut gas bijgeven, dan trekt hij hem er wel uit. En dat doet ie.:) . Heerlijke motor, ik rij zelf al 9 jaar een XT660Z maar de motor is haast niet te vergelijken. Veel betere schokbrekers, meer (dan genoeg) vermogen (voor mij tenminste), echter wel (voor mij) hetzelfde probleem als bij de XT, veel windgeruis. Nu werkt mijn helm ook niet echt mee maar Yamaha gaat nog met accessoires komen waaronder een hogere en/of bredere ruit die misschien ook nog wel te verstellen valt (is mij verteld). Nog een nadeel: Ik rij als sinds jaren op de K60 Scout maar met de T700 zullen die geen lang leven hebben. Mijn eindconclusie: Hele fijne motor . Niks mis mee.

T700.jpg
 
Ik ken inderdaad genoeg mensen die met de K60's op een veel zwaardere motor met veel meer vermogen dan de 700 rijden. Je haalt er misschien iets minder kilometers uit dan met de 660 maar ik verwacht dat het nog best wel meevalt.
 
@ Rachez,
Ik heb het geluk gehad afgelopen zondag een proefrit te mogen maken. Na een fijne ontvangst door van Sleeuwen (drinken en eten genoeg) mocht ik op de T700 met Akrapovic uitlaat, hoger zadel, led knipperlichten etc. te rijden. Gelukkig is vooraf verteld dat bij offroad het beste de 3e versnelling gereden kan worden. Mocht het sturen in los zand of modder niet gaan zoals gewenst (dat je bijna tegen de grond flikkert) dan gewoon een peut gas bijgeven, dan trekt hij hem er wel uit. En dat doet ie.:) . Heerlijke motor, ik rij zelf al 9 jaar een XT660Z maar de motor is haast niet te vergelijken. Veel betere schokbrekers, meer (dan genoeg) vermogen (voor mij tenminste), echter wel (voor mij) hetzelfde probleem als bij de XT, veel windgeruis. Nu werkt mijn helm ook niet echt mee maar Yamaha gaat nog met accessoires komen waaronder een hogere en/of bredere ruit die misschien ook nog wel te verstellen valt (is mij verteld). Nog een nadeel: Ik rij als sinds jaren op de K60 Scout maar met de T700 zullen die geen lang leven hebben. Mijn eindconclusie: Hele fijne motor . Niks mis mee.

Bekijk bijlage 1412262
Goed te horen. Met name de vering en vermogen is wat ik nu mis. Dus fijne verbeteringen.
 
Laatst bewerkt:
Alwéér iets waar Nl voorloopt op B : Belgische dealers mochten de 21e juli pas zelf gaan testrijden met de T700. Wanneer potentiële klanten eens kunnen gaan testrijden, is nog steeds niet bekend .

Vandaag ook van mijn dealer vernomen dat die testritten nog niet voor meteen zullen zijn, buiten 1 geleverde T700 voor een klant die hem in voorbestelling heeft besteld, wordt de eerste leveringen niet voor oktober verwacht ....
 
Vandaag bij de dealer alle 3 de kleurstellingen even naast elkaar kunnen bewonderen. Ik moet eerlijk zeggen dat geen van de drie me tot nu toe overtuigd heeft. Voorkeur gaat wel naar blauw, maar eigenlijk vind ik geen van de drie echt mooi. Jammer. Maar aangezien ik hem sowieso pas in de winter voor het nieuwe seizoen bestel heb ik nog even de tijd om er aan te wennen. Eerst maar eens een proefrit!
 
Vandaag bij de dealer alle 3 de kleurstellingen even naast elkaar kunnen bewonderen. Ik moet eerlijk zeggen dat geen van de drie me tot nu toe overtuigd heeft. Voorkeur gaat wel naar blauw, maar eigenlijk vind ik geen van de drie echt mooi. Jammer. Maar aangezien ik hem sowieso pas in de winter voor het nieuwe seizoen bestel heb ik nog even de tijd om er aan te wennen. Eerst maar eens een proefrit!

Welke dealer?
Ik twijfel ook steeds tussen wit/rood en zwart.
Off-road vind ik wit mooier maar op de weg zwart.

Op een rijtje:

Als je nu bestelt ( tot 31 Juli ) heb je nog wel de "korting" maar je krijgt 'm dan ws pas in Nov/Dec dus even wachten is ms wel slim.
 
Alwéér iets waar Nl voorloopt op B : Belgische dealers mochten de 21e juli pas zelf gaan testrijden met de T700. Wanneer potentiële klanten eens kunnen gaan testrijden, is nog steeds niet bekend .

Vandaag ook van mijn dealer vernomen dat die testritten nog niet voor meteen zullen zijn, buiten 1 geleverde T700 voor een klant die hem in voorbestelling heeft besteld, wordt de eerste leveringen niet voor oktober verwacht ....

Dat is heel raar id.
Op de kalender staat dat de Demotour 19-21 Juli is/was maar blijkbaar niet voor klanten in België?


 
Dat is heel raar id.
Op de kalender staat dat de Demotour 19-21 Juli is/was maar blijkbaar niet voor klanten in België?

Nee, blijkbaar alleen voor de dealers. Jammer dat ik te laat had gelezen dat het bij jullie wél kon, anders was ik met plezier de grens overgestoken ;)
 
Welke dealer?
Ik twijfel ook steeds tussen wit/rood en zwart.
Off-road vind ik wit mooier maar op de weg zwart.

Motor Centrum West in Naaldwijk. De rode staat in de showroom, die andere twee achter. Waren ook nog niet rijklaar opgebouwd. Geen idee of die ook voor de demo zijn of al voor klanten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan