2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

He gedver, lijkt wel alsof hij echt hard tegen de grond aan is gesmeten. Ik denk dat de onderdelen wel goed te verkrijgen zijn, maar mocht het nodig zijn dan kan ik wel onderdelen van mijn motor afschroeven en opsturen. Ik heb het idee dat die start/stop-knop wel erg standaard is en zou me niks verbazen als een brommer-knop van yamaha precies het zelfde is. Ik had zelf problemen in Yazd (Ketting gesprongen) en in Iran zijn toch her-en-der wat motorrijders en uiteindelijk werd ik naar een brommer-zaakje geleid waar ze toch wat motoronderdelen hadden.

Edit: stuur nog wel recht?
Ja, stuur nog recht. Motor rijdt verder ook nog goed. Heb met Duct tape een "MacGyver" startknop gemaakt. Had ik nog niet toen ik tussen Yazd en Shiraz per ongeluk de motor uitzette. Was 3 graden en ik had ijskoude handen dus opnieuw starten was even lastig.

Ze kunnen inderdaad wel wat met de beperkte hoeveelheid gereedschap die ze hier hebben, al heb ik mijn binnenvoorband hier laten vervangen door de reserver die ik heb en daar had de bandenboer wel mijn reserve gereedschap voor nodig :-)

Wanneer was jij in Iran?
 
Screenshot_2022-12-22-17-12-02-17_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg


Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
 
Leuk pyrineeën ben van zee naar zee gereden.
Lag nog wel sneeuw op hoogte.

Paar jaar geleden voor de eerste keer die kant uit geweest, streek heeft me aangenaam verrast toen. Veel rustiger dan de Alpen of Dolomiten!
Smokkelroute toen ook al gedaan van Andorra richting Spanje, maar vooral Bardenas Reales vond ik prachtig!
 
Kijk uit met streek gerechten.
Heb daar eens aan een varkenspoot zitten knabbelen.
Was niet echt bijzonder lekkker.
Wij waren er in Mei.
De brem bloeit dan prachtig
 
Ik denk er nog even over na. Ben niet zo'n campeerder.
Heb er wel zin in. Lijkt me mooi om mee te maken.

Ondertussen fijne dagen allemaal.
 

Bijlagen

  • 20221221_204939000_iOS.jpg
    20221221_204939000_iOS.jpg
    94,9 KB · Weergaven: 22
Ik denk er nog even over na. Ben niet zo'n campeerder.
Heb er wel zin in. Lijkt me mooi om mee te maken.

Ondertussen fijne dagen allemaal.
Dan boeit dat kamperen toch niet (vind ik). Dat hoort bij een adventure tour!

Fijne dagen!
 
Wel geinig, €1.000 lijkt mij alleen wel wat veel voor wat eten en een plekje om je tent neer te zetten
Wat denk je dat de rest kost? Ontbijt en avondeten. De hele santamakraam verhuisd iedere etappe waarschijnlijk mee. De tijd, de energie, de routes die gemaakt zijn, enz enz enz..
En het is €999,- 😉😜
 
Wat denk je dat de rest kost? Ontbijt en avondeten. De hele santamakraam verhuisd iedere etappe waarschijnlijk mee. De tijd, de energie, de routes die gemaakt zijn, enz enz enz..
En het is €999,- 😉😜
Ik weet dat als ik alleen op pad ben lang niet zoveel kwijt ben aan eten en kamperen in een week tijd. :9

Maar ben waarschijnlijk ook niet helemaal de doelgroep 🙃
 
Wel geinig, €1.000 lijkt mij alleen wel wat veel voor wat eten en een plekje om je tent neer te zetten

Valt nog wel mee vind ik persoonlijk.
Ben al langer aan het zien om zo eens iets mee te doen. Bij BERRT kost zo'n deelname alvast een PAK meer.. en niet alleen bij BERRT trouwens.


Natuurlijk kan je zelf (veel) goedkoper reizen, maar ik wil nu ook wel eens zonder zelf al te veel werk erin te moeten steken deelnemen...
Overweeg zelfs nog om die 700€ bij te betalen voor dat dealerpack.
 
Ik denk er nog even over na. Ben niet zo'n campeerder.
Heb er wel zin in. Lijkt me mooi om mee te maken.

Een echte campeerder ben ik ook niet.. allez, ben toch niet degene die een hele motorreis gaat doen met een tentje achterop.
Met de auto en een daktent, motor op de trailer en zo naar Gran Bosco dan weer wel!!

Maar goed, zoals gezegd, ik kijk al langer naar die georganiseerde Trophy's en dit leek me echt wel eens leuk om te doen.
 
Valt nog wel mee vind ik persoonlijk.
Ben al langer aan het zien om zo eens iets mee te doen. Bij BERRT kost zo'n deelname alvast een PAK meer.. en niet alleen bij BERRT trouwens.


Natuurlijk kan je zelf (veel) goedkoper reizen, maar ik wil nu ook wel eens zonder zelf al te veel werk erin te moeten steken deelnemen...
Overweeg zelfs nog om die 700€ bij te betalen voor dat dealerpack.
Ik steek nooit veel werk in vakantie. Heb een idee waar ik ongeveer heen wil en ga gewoon rijden, zie wel waar ik precies langs ga en beland.

Ben dus ook niet echt de doelgroep wat prima is :)
 
Ik steek nooit veel werk in vakantie. Heb een idee waar ik ongeveer heen wil en ga gewoon rijden, zie wel waar ik precies langs ga en beland.

Ieder zijn manier, en die van jou lijkt mij ook wat.. .alleen loop je op die manier dan wel weer de kans om net die mooie stukken voorbij te rijden.. of je komt ze per toeval tegen... dat kan dan ook weer wel. 😅

Ik probeer toch altijd goed voorbereid te vertrekken, start ook wel met een idee waar ik heen wil en ga dan tijdens de wintermaanden op zoek naar de mooiste weggetjes, passen, kloven, etc.. dat ik ze zeker passeer wanneer ik er in de zomer passeer..
Steekt dan toch wel wat tijd in als je het goed wil doen.
 
Ieder zijn manier, en die van jou lijkt mij ook wat.. .alleen loop je op die manier dan wel weer de kans om net die mooie stukken voorbij te rijden.. of je komt ze per toeval tegen... dat kan dan ook weer wel. 😅

Ik probeer toch altijd goed voorbereid te vertrekken, start ook wel met een idee waar ik heen wil en ga dan tijdens de wintermaanden op zoek naar de mooiste weggetjes, passen, kloven, etc.. dat ik ze zeker passeer wanneer ik er in de zomer passeer..
Steekt dan toch wel wat tijd in als je het goed wil doen.
:Y

Vind het mooier als het een verrassing is, en ja je komt ook wel is mindere stukken tegen. Maar als je al in een mooi gebied rijdt kan het nooit echt tegenvallen (tenzij je net met Tour de France in Frankrijk bent...:X). Ben ook niet echt fan van toeristische drukte en dat heb je al snel met de "mooiste" weggetjes en bezienswaardigheden.

Dit jaar ook voor het eerst gekampeerd met Decathlon zooi en dat beviel prima. Geeft toch wel wat meer vakantiegevoel.
 
:Y

Vind het mooier als het een verrassing is,

Absoluut... maar als je door ongepland te reizen op een haar na echt mooie stukken mist vind ik het dan ook wel erg jammer...


Enne, dikwijls zijn die mooiste weggetjes, of kleinste cols net degene waar je weinig volk tegen gaat komen. Je moet ze wel weten te vinden... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan