2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

mark vd nieuwenhof

Die hard MF'er
9 nov 2007
726
8
61
Herkenbosch
De kofferset is gewoon Givi. De Givi Trekker met Yamaha er in gestanst. Zeer degelijk. Niks mis mee.
Zeker niet hetzelfde als die van de 1200 of de 660. Lijken niet eens op elkaar.
Ok bedankt, voor de tip de givi s zijn ook goedkoper dan H&B , komende motorbeurs maar eens kijken en meten , dan zal er wellicht meer keuze zijn.
 

Relic

Die hard MF'er
17 sep 2017
319
42
Utrecht

Jonne

MF veteraan
19 apr 2004
2.576
33
Castricum
De Yamaha koffers hebben een uitsparing bij de uitlaat. Ik weet niet of Givi ook die optie heeft qua koffer en qua rek.
Andere merken wel.
 

mark vd nieuwenhof

Die hard MF'er
9 nov 2007
726
8
61
Herkenbosch
De Yamaha koffers hebben een uitsparing bij de uitlaat. Ik weet niet of Givi ook die optie heeft qua koffer en qua rek.
Andere merken wel.
Dat wil ik niet (meer ) een uitsparing , als je ooit een andere motor koopt kun je dan weer andere koffers kopen, want dan zit de uitlaat weer aan de andere kant.
 

Jonne

MF veteraan
19 apr 2004
2.576
33
Castricum
Ja, en? Dan verkoop je je set toch weer? Extra ruimte en betere looks/minder breed is mij ook wat waard.
 

Kammetje

Die hard MF'er
13 apr 2019
766
382
Een vraag; ik begreep dat de T7 geen tubeless banden heeft maar dus een binnenband. Is dat te repareren middels kit/prop langs te weg?
 

A.S.Moto

MF veteraan
13 apr 2008
2.812
90
Limburg
Maar natuurlijk, een binneband is gewoon te plakken....
Maar niet simpelweg met een herstelkitje zoals Kammetje (volgens mij) bedoelt. Het wiel moet eruit, de band moet eraf... Allemaal niet zo simpel. Althans... toch niet voor mij....

Ik zie toch ook liever een tubeless setje. BMW heeft het door, de F850GS is verlost van die binnenbanden en ook de nieuwe Africa Twin heeft de overstap gemaakt (in de Adventure Sports uitvoering dan toch... )
 
  • Like
Waarderingen: PaulNijenhuis

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.694
1.432
34
Krommenie (Zaanstad)
Je hebt ook gewoon van die spuitbus blerf voor biba's. Daar fix je geen scheur mee, maar dat lukt ook niet met een prop bij een tubeless band.

Als je op straat blijft is tubeless misschien handiger maar voor het Adventure werk heb ik toch liever een biba.
 

A.S.Moto

MF veteraan
13 apr 2008
2.812
90
Limburg
Als je op straat blijft is tubeless misschien handiger maar voor het Adventure werk heb ik toch liever een biba.
Daar zit idd wat in, maar hetgeen de meesten als Adventure werk zien is nu ook weer niet zo extreem, en dan zie ik persoonlijk het voordeel van de biba toch ook nog niet hoor...

Als ik bv lek zou rijden boven op een pas als Assietta/LGKS/Sommeiller, dan zou ik mezelf kunnen depaneren met een wiek... met een binnenband kan ik alleen maar hopen dat er behulpzame en handige motorrijders passeren... :)
 

TheHunter

Die hard MF'er
10 okt 2007
994
9
32
Omgeving utrecht
Bezoek site
Op reis wil je echt geen tubless. Als je slecht treft met lekke band is deze met een prop niet te repareren. Dat gaat je met een biba niet overkomen. Kost 30min maar je kan altijd door.

Zelf gezien in Argentinie 100km van bewoonde wereld, betrof een 1200GS. Band had kleine scheur, met een prop niet te fixen. Uiteindelijk mijn reserve binnenband met veel moeite gemonteerd maar we konden wel door.
 

LinKing

MF veteraan
4 dec 2007
5.113
479
Vlaanderen
Bezoek site
Ik heb al heel vaak lek gereden, maar nog nooit dat ik het niet kon maken met een prop. Een binnenband blijft op reis echt wel een nadeel. Je wil inderdaad niet zwaar gepakt in de Alpen of de woestijn je wiel er uit halen en gaan lepelen...

Biba's zijn op de tenere het enige grote nadeel momenteel mi...
 
  • Like
Waarderingen: jos16 en A.S.Moto

Requiem84

Die hard MF'er
14 apr 2007
598
3
35
Op reis wil je echt geen tubless. Als je slecht treft met lekke band is deze met een prop niet te repareren. Dat gaat je met een biba niet overkomen. Kost 30min maar je kan altijd door.

Zelf gezien in Argentinie 100km van bewoonde wereld, betrof een 1200GS. Band had kleine scheur, met een prop niet te fixen. Uiteindelijk mijn reserve binnenband met veel moeite gemonteerd maar we konden wel door.
Ik hoor dit vaker - maar je kunt natuurlijk ook gewoon een reserve binnenband meenemen voor je tubeless band... Iedereen die op reis gaat met zn motor met binnenband neem sowieso ook reserve binnenbanden mee, dus het is niets extra's. Voordeel is dat je bij kleine lekken snel verder kan.