2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Zijn er hier toevallig al mensen met een quickshifter?
Er zijn een hoop dingen die ik niet mis van m'n vorige motor, maar de quickshifter blijft na ruim een jaar rijden op de Tenere nog wel in mn achterhoofd zitten.

De meest eenvoudige (en betaalbare) die ik kan vinden is die van Healtech, ziet er alleen een beetje fragiel uit.
 
maar kleeft de olie misschien nog teveel omdat het koud is.
Als ik m,n motor tijd weg zet kleeft de koppeling ook behoorlijk,eens je beetje rijd is het zo over.
wat zit er standaard in de T7 10W40?
misschien eens met 5w40 proberen?
Topic blijkbaar onbedoeld 5 pagina's genegeerd. Jullie kunnen maar van de rust genoten hebben...

Was ook m'n eerste idee, ik vermoed bij eerste service ander merk olie in. Motul of Putoline denk ik.
Heb ik bij KTM ook eens problemen mee gehad, sommige merken zijn in de winter dikker en dan startte de KTM niet (met motorex wel), misschien plakt bij de T7 dan de koppeling wel.

Was wat op zoek naar anderen met ervaring ermee.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier toevallig al mensen met een quickshifter?
Er zijn een hoop dingen die ik niet mis van m'n vorige motor, maar de quickshifter blijft na ruim een jaar rijden op de Tenere nog wel in mn achterhoofd zitten.

De meest eenvoudige (en betaalbare) die ik kan vinden is die van Healtech, ziet er alleen een beetje fragiel uit.
Ik heb de quickshifter nog niet geleverd gekregen, ook geen idee wanneer deze komt. Ik heb begrepen dat de 2023 stekkerklaar is voorbereid en ik gok de voorgaande bouwjaren nog niet. De dealer zal het weten.

Ik had de Healtech QS op mijn CRF1000. Werkt prima, maar was bij de Honda een halve dag kutviolen om hem gemonteerd te krijgen. Je had van die Japanse minihandjes nodig om alleen al het plastic te demonteren. Hoe het bij de T7 is weet ik niet.
Fragiel uiterlijk zegt overigens niets, je ziet alleen de druksensor en die is stevig zat.
 
Ik heb de quickshifter nog niet geleverd gekregen, ook geen idee wanneer deze komt. Ik heb begrepen dat de 2023 stekkerklaar is voorbereid en ik gok de voorgaande bouwjaren nog niet. De dealer zal het weten.

Ik had de Healtech QS op mijn CRF1000. Werkt prima, maar was bij de Honda een halve dag kutviolen om hem gemonteerd te krijgen. Je had van die Japanse minihandjes nodig om alleen al het plastic te demonteren. Hoe het bij de T7 is weet ik niet.
Fragiel uiterlijk zegt overigens niets, je ziet alleen de druksensor en die is stevig zat.
Ohja, die crf van jou.... Wij hebben elkaar een jaar of 2 terug nog gesproken bij La Mouche. Jij was toen op de crf daar, en ik op de 1290 super adventure R.

Maar goed om te horen dat de sensor van de Healtech quickshifter stevig genoeg is, mn t7 is van '21 dus een originele gaat helaas niet passen.
 
CC snap ik helemaal, maar een QS vind ik echt niets toevoegen op een motor... Je schakelt toch sowieso altijd zonder koppeling?
 
CC snap ik helemaal, maar een QS vind ik echt niets toevoegen op een motor... Je schakelt toch sowieso altijd zonder koppeling?
Daar dacht ik precies zo over, totdat ik een motor had waar het wel op zat.
 
Ik heb 3 jaar en 80K km met QS gereden. Ik mis het geen moment, ook niet bij overstappen tussen motoren met en zonder. Bij CC was dat uitdrukkelijk wél het geval.

Ik had het omgekeerd verwacht.
 
Iedereen moet toch zelf weten wat die juist prettig vind.
De man vraagt of iemand het heeft en dan wordt meteen gezegd dat het geen toevoeging is en waarom zou je een QS willen monteren.....

Ik heb hem wel en ik vind het mega fijn!
 
Laatst bewerkt:
Elektronische cruise controle zou ik wel willen. Missen is een groot woord, maar de wens is er wel. QS heb ik niks mee.
Offroad rijden doe ik nauwelijks. Dat scheelt natuurlijk.
 
Iedereen moet toch zelf weten wat die juist prettig vind.
De man vraagt of iemand het heeft en dan wordt meteen gezegd dat het geen toevoeging is en waarom zou je een QS willen monteren.....

Ik heb hem wel en ik vind het mega fijn!
ach ja... dat zal altijd wel zo blijven.
We leven tenslotte in een land waar we het niet eens kunnen worden of het nu friet op patat is.

En eehm voor de duidelijkheid: het is natuurlijk Friet!
 
Ik heb 3 jaar en 80K km met QS gereden. Ik mis het geen moment, ook niet bij overstappen tussen motoren met en zonder. Bij CC was dat uitdrukkelijk wél het geval.

Ik had het omgekeerd verwacht.
CC vond ik wel fijn op lange snelwegritten, die 2x per jaar :P
 
Ik heb voor de saaie lange stukken zo'n CC wieltje gekocht op Aliexpress. Geen idee of ik er blij van ga worden, want niets werkt zo mooi als de CC op mijn voorgaande BMW. Als ik af en toe mijn hand maar even rust kan gunnen, dan is het goed. Het gaat inderdaad maar om een paar ritten per jaar, maar daar heb ik die €15,- wel voor over.
 
Uiteraard is het ieder voor zich, ik wil de vraagsteller ook niets opdringen.

Geef louter vrijblijvend mijn ervaringen, die zowel wat CC als wat QS betreft helemaal ander kunnen zijn dan de jouwe.
Ik beschouw mijn mening niet als beter of waarder dan die van een ander, ik geef ze gewoon ter verrijking van de pool aan standpunten.

Ik heb hier nog zo'n kaoko throttle lock liggen voor een T7 met barkbusters, ik vond het helemaal niet nuttig. Als er geïnteresseerden zijn, mag wel voor een prik. Ik werd er niet blij van, maar jij misschien wel.
 
20230313_182130.jpg


20230313_182140.jpg





Kleine maar fijne upgrade.
 
Ik vraag me al jaren af waarom dat op enduro motoren niet standaard zo gedaan wordt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan