2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Blauw (Ceramic Ice). Hij staat nu op eind maart, eerder hoefde van mij ook niet, had misschien wel gekund.
Gefeliciteerd. Wat mij betreft de mooiste kleurstelling. Ik was de eerste die hem ontvangen heeft afgelopen juli. Alleen helaas me schouder gebroken eind september dus nog maar heel weinig gereden. Maar met een beetje goede hoop zit ik er het voorjaar weer op.
 
Ik ben een beetje aan het oriënteren voor navigatie op de Tenere. Op mijn huidige 660 heb ik ook een Zumo 660, die het weliswaar nog doet maar ook al zowat 10 jaar oud is. Nu ben ik niet zo zeer op zoek naar wat voor merk of type, maar eerder hoe te monteren. Op mijn 660 heb ik hem mooi boven de cockpit (zie foto), en op de 700 zou ik hem het liefst ook daar willen hebben. Ik ga wel voor vaste navigatie en niet voor de telefoon, vind ik persoonlijk prettiger. Het mooiste is ook een afsluitbare houder, zodat ik hem er gewoon op kan laten zitten. Die rammount met die ronde kogels vind ik persoonlijk geen gezicht. Iemand al een mooie oplossing? Zou dezelfde setup als op de 660 ook werken? Ik heb de 700 nog niet, dus vandaar de vraag.

NWKF0169.JPG
 
Ik ben een beetje aan het oriënteren voor navigatie op de Tenere. Op mijn huidige 660 heb ik ook een Zumo 660, die het weliswaar nog doet maar ook al zowat 10 jaar oud is. Nu ben ik niet zo zeer op zoek naar wat voor merk of type, maar eerder hoe te monteren. Op mijn 660 heb ik hem mooi boven de cockpit (zie foto), en op de 700 zou ik hem het liefst ook daar willen hebben. Ik ga wel voor vaste navigatie en niet voor de telefoon, vind ik persoonlijk prettiger. Het mooiste is ook een afsluitbare houder, zodat ik hem er gewoon op kan laten zitten. Die rammount met die ronde kogels vind ik persoonlijk geen gezicht. Iemand al een mooie oplossing? Zou dezelfde setup als op de 660 ook werken? Ik heb de 700 nog niet, dus vandaar de vraag.

Bekijk bijlage 1466450
Ja hoor, dat gaat met 2 leiding IMG_20191206_235544109.jpgoetiker-leidingklem-met-rubber_1.jpgbeugeltjes 1_s300.jpg en dit voor het afsluitbaar te maken , ronde schroef heb ik niet gebruikt , die is voor ram mount bevestiging , afsluitbaar plaatje en garmin heb ik bij waypoint weg als set
Zit mooi stevig en trilt niets !
 
Laatst bewerkt:
lees dit artikel even:


Als het goed is zijn ze in stand 2 dus echt ontzettend heet.
[/QUOTE]
 
Laatst bewerkt:
Originele handvatverwarming blijkt niet altijd naar tevredenheid.
Volgens mijn dealer een gevolg van niet altijd goed op temperatuur instellen door de monteur ( onbekend hiermee of vergeten te doen ).
Dezelfde verwarming wordt nl ook gebruikt voor scooters. Voor de T700 dient e.e.a. dus goed ingesteld.
Volgende week ga ik dat ervaren :)
 
Eerste 180 km er op zitten.
Vstrom 650 (2017 ) ingeruild.
Offroad nu nog geen ervaring mee.
Motorkarakter nog beter dan het alom bejubelde V-strom blok.
Zadel voelt wat hard. Straks verder beoordelen.
Wegligging prima.
Turbulentie ruit aanwezig. Soms storend. Staand geen turbulentie.
Wie heeft al een aangepaste ruit en hoe bevalt dat?
Handvatverwarming moet ik voor terug ( geen passend kabeltje )
Brandstofverbruik nu 1:20 volgens display. Valt wat tegen. Rijd hem volgens boekje in.
Km teller overdrijft behoorlijk. Geen probleem, rijd met gps.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips, heb je misschien een foto van de achterkant om te zien hoe het precies zit?
Een paar afbeeldingen IMG_20200217_164119747.jpgIMG_20200217_164130174_BURST001.jpgIMG_20200217_164244831.jpg
Bedankt voor de tips, heb je misschien een foto van de achterkant om te zien hoe het precies zit?
Hierbij een paar afbeeldingen van de bevestiging navi , tevens een wat ik met de afdekdop rechts gedaan heb , daar zit nu een dubbele usb .IMG_20200217_164235116.jpgIMG_20191206_235651719.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20200217_164315069.jpg
    IMG_20200217_164315069.jpg
    69,1 KB · Weergaven: 16
Bedankt!
Ik twijfel nog, Garmin of TomTom, misschien een Montana, maar ik heb in ieder geval vast een idee om te monteren.
Ik heb beide.. Als ik een track perse 100% goed wil volgen (Bijv.TET) kies ik voor mijn Garmin (396). Zowel route als track kunnen tegelijk zichtbaar op je scherm. De weergave van wegen etc. vind ik wel erg minimaal (te fijne lijnen voor mij als brildrager, waarvan je de kleur van de track wel weer makkelijk kunt kiezen ). Dit moet je dus zelf beoordelen. Als je handig bent met programmeren kun de deze lijnen uiteindelijk wel verbreden op je scherm. Voor mij te moeilijk. De grotere Garmins hebben beter zichtbare wegen maar zijn in zonlicht minder goed afleesbaar dan TomTom.
Als ik erg mooie kronkelroutes wil rijden kies ik direct voor de TomTom (550). Je typt een plaats of een rondrit in en rijden maar. Van de track maakt TomTom ( bij mij !) soms een potje ( blijkt als je de Garmin ook op je stuur naast hebt ). Visueel vind ik de TomTom ook het beste. Erg prettig afleesbaar allemaal.
kronkelroutes rijden kan overigens ook met de Garmin ( extra te kopen programma met de naam Onroute.).Vind ik wat arbeidsintensiever, iets minder mooie kronkels en uiteindelijk te duur t.o.v TomTom.
Montana ken ik niet ( schijnt het best wat betreft offroad rijden, instelbaarheid mogelijkheden en zeer goede beeldweergave. Maar is inmiddels ook gedateerd??
De Garmin GPS 62 of 66 doet het qua track ook perfect. Rammount op stuur, inpluggen via usb en klaar, ( helaas geen gesproken tekst en een wat klein maar wel een in de zon perfect afleesbaar scherm ).gaat ook op batterijen het langst mee. De 62 versie koop je al onder de €100 tweedehands. Ze lijken onverwoestbaar. Je kunt er ook perfect mee fietsen en wandelen.
Succes met je keuze.
 
Laatst bewerkt:
Super nice. Ben heel benieuwd naar je ervaringen en vergelijking met de 990S :)
De 990 is echt wel een goede motor. Ik heb met de KTM offroad gereden en dat ging uitstekend, de vering is top. Het blok is van de KTM is echt wel een stuk krachtiger dan de Tenere. Met een beetje gas ging hij al op het achterwiel terwijl dat niet zo makkelijk lukt met de Tenere. Dat gezegd hebbende, de vering doet ondanks de minder grote veerweg bijna niet onder de vering van de KTM, daar ben ik zelf best verbaasd over! En hoewel het blok niet zo krachtig is, is het voor mij wel een heel stuk bruikbaarder en ben ik er weg van.

En waarom ik de T700 "een echte Tenere" vind; is omdat ik het idee heb dat deze motor mij niet in de steek gaat laten en dat wat ik er ook mee ga doen, dat de motor mij er doorheen zal krijgen (Rally Report Raid de l'amitie)

Disclaimer, ik ben tenere-gek en heb ook de eerste tenere in de schuur staan :P

even goed in welke stand je handvaten staan. Ik heb op een ander forum gelezen dat je de originele handvatverwarming van Yamaha op 2 standen kan zetten. De eerste stand is voor een slappe stroomtoevoer en de andere is voor een sterke stroomtoevoer.

lees dit artikel even:


Als het goed is zijn ze in stand 2 dus echt ontzettend heet.

Ik heb hem goed ingesteld, en ik heb het idee dat de yamaha-verwarming even warm is als de oxford die ik op mijn vorige motor had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan