2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

als dat ding nou zo uit de sjoroem kwam:

 
dat is imo een standaard T7 met noppen... carterbeschermer en nog wat poes-pas..
niets waar jeje huidige T7 al mee kan aankleden..
 
at er zelfs in:
It’s also identical to the normal Ténéré 700 in terms of weight (204kg wet), length (2370mm), wheelbase (1595mm) and perhaps most importantly height (1455mm). That last number shows that the Ténéré 700 Rally doesn’t have taller suspension than the non-Rally version.


So why is it type-approved with its own name and model number rather than being covered by the normal Ténéré 700’s approval? That remains to be seen, although the specs suggest it’s more likely to be a limited-edition paint scheme – perhaps a replica of the Monster Energy WR450F Rally that raced in this year’s Dakar Rally (below) – than a heavily revamped model.

je krijgt er dus een ander stickersetje op...
 
Iemand hier die weet waar die extra 12v aansluiting in de cockpit zit? Binnenkort de navigatie aansluiten, en dan hoef ik niet te zoeken ;)
 
Iemand hier die weet waar die extra 12v aansluiting in de cockpit zit? Binnenkort de navigatie aansluiten, en dan hoef ik niet te zoeken ;)


Er zit een accessoire stekker onder de rechterkap, ik heb deze gebruikt om de draadloze lader van SP Connect op mijn motor aan te sluiten. Werkt perfect!
(ik heb een setje stekkers hiervoor bij de vrienden van aliexpress bestelt). Aansluiting is dan meteen geschakeld met het contact.
 
als dat ding nou zo uit de sjoroem kwam:

Wel erg grote tank, dat is volgens mij niet echt meer nodig bij de meeste rally's
 
Er zit een accessoire stekker onder de rechterkap, ik heb deze gebruikt om de draadloze lader van SP Connect op mijn motor aan te sluiten. Werkt perfect!
(ik heb een setje stekkers hiervoor bij de vrienden van aliexpress bestelt). Aansluiting is dan meteen geschakeld met het contact.

Top, rechter kap dus. Stekker knip ik er gewoon af, soldeer de Garmin er toch aan
 
Iemand hier die de breedte van zn T7 met twee zijkoffers even wil nameten voor me?

Wat is realistisch rijbereik?
 
Ik zoek eigenlijk liefst zijkoffers waar een helm in past.. Maar bestaat dat voor dat ding?
 
Geen idee of die bestaan? Ik heb de kleinste versie van H&B alu koffers, en zelfs daarmee vind ik het al belachelijk breed. Komt met name door die uitlaat natuurlijk. Ben misschien een beetje verwend door de 660, die was eigenlijk uitzonderlijk smal.
 
Ik heb dat verwend probleem ook... M'n superduke GT meet 90 cm over de koffers, er past een XL shoei in elke zijkoffer..
Ik reis regelmatig internationaal zakelijk, en op luchthaven of werven is het best handig als het hele motorpak, incl laarzen en helm, in de koffers te stampen is...
 
Ik zag gisteren een 700 met stickerset geparkeerd staan voor de Vrijbuiter in Zaandam, iemand van hier? Was wel benieuwd welke set het precies was
 
Eerder gevraagd of mensen van een oude Africa Twin waren overgestapt, maar dat was niemand. Daarom zelf de vergelijking georganiseerd...

Waarom...?
Naar mijn idee richten de XRV 750 en de T7 zich op dezelfde doelgroep. Veel meer dan de nieuwe AT, die zich veel meer op de groottoerist richt. Zo ervaar ik de nieuwe (2019) AT tenminste.

Eerlijk...?
Nee, natuurlijk niet. De XRV is inmiddels zo'n 25 jaar oud. Een eerlijke vergelijking is het dus niet. Het gebrek aan vergelijkingsmateriaal geeft wel aan hoe weinig aandacht de motormerken aan dit segment hebben besteed.

Referentie
De vergelijkingsXRV was niet van mij, dus naast de AT heb ik mijn eigen KTM SMR950 nog als referentie.

Indruk
Super fijne en makkelijk te rijden motor. Ik moest even wennen aan het stuurgedrag. De voorkant valt wat makkelijker in de bocht dan mijn SMR en de XRV. De XRV stond op dezelfde banden, dus wrsch geen effect van de banden, maar van de fiets. Went snel.

De T7 is in alles licht: Niet alleen in totaalgewicht, maar ook in hoe alles licht en soepel loopt, inclusief het blok. Veel sneller dan dat van de XRV en doet weinig onder voor het SMR blok. Het is super soepel, trillingsvrij en stil. Prettig maar ook wel een beetje steriel. Door de hogere bouw tov mijn SMR voelt hij wel wat zwaarder bij manouvreren naast de motor. Mijn eigen vedergewicht van 68 kg helpt mij dan niet.

Tov de XRV helpen de 4000 toeren die hij extra mag lopen ook. Waar de meeste twins snel afbouwen in power bij hogere toeren, kun je de T7 echt lekker doortrekken in toeren, wat het een lekker flexibel blok maakt. Je hebt veel keuze wanneer je schakelt en of je liever laag of hoog in toeren rijdt.

Voor mezelf viel het me op dat ik vaak in 3 reed, waar ik normaal meer in zn 2 rijd binnendoor. Kan ook, want hij trekt ook bij lage toeren. Je kunt zelfs zonder hikken in zn 3 optrekken vanuit stilstand (ongepland testje). Chapeau!

Vering was prima. Heb niet met de settings gespeeld, maar voelde die behoefte ook niet. Kon net met mijn voeten bij de grond (ik ben 1.80m). Met duo ging ook prima zonder noodzaak tot bijstellen. Voor zou voor mij wat steviger mogen aan de voorkant zodat hij wat minder inveert bij remmen.

Qua remmen ben ik wat verpest door de super remmen van de SMR. Geen vergelijking en ik zou meteen stalen remleidingen monteren. In vergelijking tot de XRV een flinke verbetering, ook met de stalen leidingen op de XRV.

Ik miste wel een rekje achter op de T7. verwacht ik eigenlijk wel standaard op een fiets als de T7, maar kun je ongetwijfeld als accessoire kopen. De losse tankdop is wel onhandig.

Looks moet iedereen voor zich bepalen. Ik vind hem niet heel fraai of stoer. Zowel de oude XRV als de nieuwe AT komt wat ruiger over dan de T7. Voor de liefhebber zijn er genoeg stickersets te krijgen die de T7 wat opleuken.

Al met al dus een hele positieve indruk. De AT die Honda had moeten maken toen ze de naam nieuw leven in bliezen. Fijn dat Yamaha nu eindelijk in het gat is gedoken dat achter bleef in de markt toen Honda stopte met de XRV...
 
Terug
Bovenaan Onderaan