2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

RVS is al helemaal een beroerd materiaal voor deze toepassing. Is taai als wat en wil heel erg vast vreten in staal en aluminium.
Zo, dan was mij nog niet bekend. Bedankt voor de tip. Ga eens kijken waar ik de rvs bouten van Touratech moet gaan vervangen.
 
Is niet perse direct nodig ofzo. Als de keuze niet anders is draai ik ze dr zo in.

Maar als er al discussie ontstaat over 8.8 of 10.9 bout is dit helemaal uit den boze.

Als je plant de motor lang te hebben, door weer, wind en pekel te rijden zou ik ze wel vervangen als dat uit komt.
 
Mijne is bijna klaar , die is wel een paar kilo zwaarder geworden..............
img_20191207_171756958-jpg.1449405


Helaas en veel te vroeg zonder al te lang van zijn T7 te hebben genoten is Mark vd Nieuwenhof in April aan de gevolgen van corona overleden.
in-memoriam.454576
-O--O--O--O-

Ride In Peace
 
Iemand interesse in een T7 Rally Screen Adjuster Kit, slechts een aantal weken op de motor gezeten, als nieuw dus. Stuur maar een PM mocht je interesse hebben. Vandaag verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Mijn T700 (Febr2020) staat nu bij Engbers Motoport.
Opdracht gegeven voor mij te verkopen.
Enige reden voor mij topzwaar en daardoor soms onveilig gevoel.
 
Mijn T700 (Febr2020) staat nu bij Engbers Motoport.
Opdracht gegeven voor mij te verkopen.
Enige reden voor mij topzwaar en daardoor soms onveilig gevoel.
Topzwaar herken ik wel ja. Wat ga je nu rijden?
Linkje naar je motor is wellicht handig voor de verkoop :)
 
Zijn alle hoogpotigen niet topzwaar :?

Ben al een paar jaar op zoek naar een TransAlp opvolger.
Nood begint wel hoger te worden vanwege beurtje / bandjes / kettingset.

Vanwege Corona afgelopen voorjaar geen testritjes gemaakt.
Shortlist is Honda CBX500 en Yamaha Teneree700, moet beiden nog proefrijden.

Honda is wat beperkt in vermogen, heeft geen upside down voorvoork en een enkele remschijf voor.

Suzuki V-Strom 650 ook nog overwogen, is wel weer zwaarder.

BMW 750GS ook lekker, zit wel weer een hoop elektronica op.

Wil maximaal 14.000 Euro uitgeven aan een zo simpel mogelijke motorfiets zonder elektronische fratsen.
Teneree700 ziet er goed uit, heeft de juiste specs en prijskaart.

Maar hoe bevalt die op de weg en is die net zo betrouwbaar als een Honda?
 
Rijdt super(motard) op de weg en het cp2 blok staat te boek als het betrouwbaarste van de markt.
Verdere bouwkwaliteit van Yamaha was op vorige tenere niet per se de beste, maar in het algemeen waren die dingen nog steeds heel betrouwbaar. Geen idee hoe het met de nieuwe zit, ik heb er iig geen schrik van. Persoonlijk schat ik qua 'rijden zonder zorgen' Suzuki nog heel wat hoger in dan Honda.
 
Topzwaar herken ik wel ja. Wat ga je nu rijden?
Linkje naar je motor is wellicht handig voor de verkoop :)
Het is een blauwe, minder 3000km, middenbok, topkofferdrager en topkoffer, beschermingspads op plus zijkant tank. Motoport Engbers dus. Willen graag inruilen.
Wat ik wil kopen? Crf ( komt nieuwe aan ), husqvarna 701, Himalayan? Motorbeurs maar afwachten. Winter komt er ook aan.
Rijd nu op een Honda pcx125cc. Kost geen drol, zeer wendbaar, zuinig en veel plezier.mee.
 
Laatst bewerkt:

Shortlist is Honda CBX500 en Yamaha Teneree700, moet beiden nog proefrijden.
Heb een cb500x gehad. Vorige model ( niet 19 inch voorwiel ).Deuk in benzinetank ( topzwaar😊), nieuwe tank koste €1700 euro ( op een nieuwprijs van €7500 ):
Bijna mee verongelukt. Reed op mijn limiet achter motormaat aan, in een scherpe bocht waaierde de motor uit naar buitenbocht, kwam tegenligger aan, ging net goed.
Oppassen dus.
 
Dat topzware vd allroads herken ik ook , vooral met topkoffer.
Al eens ooit op een moto guzzi v85tt proefgereden ? Die heeft dat niet .

Moto Guzzi heeft niet direct mijn interesse.
Ben meer van het Jappenspul.

Huidige Transalp is dan wel een Spanjaard, gebouwd door Montesa in Spanje.

Wat betreft Europese motorfietsen heeft KTM mijn voorkeur, goede zit en geometrie.
Helaas wel opgefokte ready to race machines die niet gemaakt zijn voor rustig rijden en lang meegaan.

BMW heeft met de F serie (Rotax blokken) een geciviliseerde KTM op straat gezet.
Rijdt en voelt als een KTM (frame, veer en remwerk).

Jaren geleden heeft Harry Meijer voorspeld dat ik ooit van Honda naar BMW zou switchen en liet me een dag knallen op deze fiets:

2011-05-14 14.06.52.jpg



BMW is dus weer terug in de shortlist.

Dit lelijke hork is een mogelijke kanshebber:
carImage.php
 
Moto Guzzi heeft niet direct mijn interesse.
Ben meer van het Jappenspul.

Huidige Transalp is dan wel een Spanjaard, gebouwd door Montesa in Spanje.

Wat betreft Europese motorfietsen heeft KTM mijn voorkeur, goede zit en geometrie.
Helaas wel opgefokte ready to race machines die niet gemaakt zijn voor rustig rijden en lang meegaan.

BMW heeft met de F serie (Rotax blokken) een geciviliseerde KTM op straat gezet.
Rijdt en voelt als een KTM (frame, veer en remwerk).

Jaren geleden heeft Harry Meijer voorspeld dat ik ooit van Honda naar BMW zou switchen en liet me een dag knallen op deze fiets:

Bekijk bijlage 1538482


BMW is dus weer terug in de shortlist.

Dit lelijke hork is een mogelijke kanshebber:
carImage.php
Ehh...

KTM en niet lang meegaan is al tijden achterhaald.
Ik rij dan een ouderwets ding (990) die nog in de "onbetrouwbaardere" tijd gemaakt zijn. Blokken staan dr om bekend dat ze nooit af gaan. Ik heb inmiddels meer dan een ton dr op en hij is 13 jaar oud.
Zelfs hun EXC's worden al gebruikt om rondjes om de wereld te rijden. Het onbetrouwbare is er echt wel af.
Zeker gezien jij in de nieuwprijs budget range lijkt te zitten is dat geen probleem

Opgefokte ready to racer is het wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de nieuwe KTM 790 Adventure R.... qua betrouwbaarheid weet ik nog niets, maar ik kan er perfect rustig mee rijden, als ik daar zin in heb...
En 95 PK voor een 800 cc motor vereist echt geen opgefokte techniek, denk ik ... topzwaar is hij ook al niet, dankzij die laaghangende benzinetank...
Wel niet goedkoop...
 
Ik heb de nieuwe KTM 790 Adventure R.... qua betrouwbaarheid weet ik nog niets, maar ik kan er perfect rustig mee rijden, als ik daar zin in heb...
En 95 PK voor een 800 cc motor vereist echt geen opgefokte techniek, denk ik ... topzwaar is hij ook al niet, dankzij die laaghangende benzinetank...
Wel niet goedkoop...
En wat is je ervaring met het brandstofverbruik?
 
Heel erg zuinig : gemiddeld 4,4 liter per 100 km (22 op 1) op bergwegen met 98 octaan benzine.
Met passagier : 4,8 liter per 100 km (20,8 op 1) op bergwegen.
En meestal rijd ik toch stevig door ( al kán het ook rustig met deze motor) .
 
Laatst bewerkt:
2-cylinder KTM nog niet geprobeerd. Zit eigenlijk ook iets over budget,
De gewone 790 adventure mist ook de looks:
1598903430510.png


Laatste ritje op een KTM was op
een 1-pitter met herriepijp:
1598903575914.png


Maakt de motorhooligan in je los en niet rustig mee te rijden :]

Affijn, zaterdag wordt het goed motorweer.
Tijd om de Teneree700 eens aan de tand te voelen.

Morgen maar even bellen voor een proefrit.

Edit
Met de looks van de Yamaha zit het wel goed.
Even afwachten of die net zo goed rijdt als die er uitziet:

1598905941658.png
 
Laatst bewerkt:
Ik ben hier geen lans aan het breken voor KTM, maar je moet wel appelen met appelen vergelijken... en dus de KTM 790 Adventure R tonen ipv de S .
Ik heb zeker ook aan de T 700 gedacht, maar rij hier vaak met mijn vrouw achterop in de bergen en dan leek de power van de YAM me iets aan de magere kant.
Ook vond ik geen enkele test terug, waarbij men met passagier reed.

E53DEC19-FEAB-4061-9C0E-F876E9B96FDF.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan