2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Ik vind de KTM sowieso niet echt een eerlijk vergelijk tegenover de Yamaha. Voor de Adventure R betaal je dik 4000 euro meer, dus dan is het ook geen verrassing dat hij op een aantal punten beter scoort.
 
Klopt, maar TS bekloeg zich over een te hoog zwaartepunt. ... daar heeft deze KTM geen last van.
Ik ben er ook van overtuigd dat de T700 beter zal scoren qua betrouwbaarheid.

laag zwaartepunt...
pfff... haal die tieten (tanks) eens van die KTM af.. en je hebt t zelfde als de Yamaha..
alleen heeft de ktm meer vermogen en is de yammie betrouwbaarderderderder ...
 
Pfffff. die tieten zijn precies de essentie van deze KTM, om er een heel handelbare motorfiets van te maken...dankzij een LAAG zwaartepunt.
Niets belet Yamaha om bij een volgende versie hetzelfde procédé toe te passen. (zal wel geen patent op rusten, denk ik).... en schoonheden zijn geen van beide motorfietsen...
 
inderdaad, het is niet mooi, maar 20 liter tankinhoud én een laag zwaartepunt vind ik wel mooie bonussen van een styling, waaraan we mogelijk gewoon nog moeten wennen... de nieuwe grote KTM Adventure zal trouwens ook dit type van tank hebben om dezelfde reden: verlaging van het zwaartepunt, hetgeen bij de 1290 echt wel een probleem is (ik heb hem gehad).
 
laag zwaartepunt...
pfff... haal die tieten (tanks) eens van die KTM af.. en je hebt t zelfde als de Yamaha..
alleen heeft de ktm meer vermogen en is de yammie betrouwbaarderderderder ...
Dat vermogen van die ktm vond ik in praktijk minder leuk dan dat van de yam..
 
inderdaad, het is niet mooi, maar 20 liter tankinhoud én een laag zwaartepunt vind ik wel mooie bonussen van een styling, waaraan we mogelijk gewoon nog moeten wennen... de nieuwe grote KTM Adventure zal trouwens ook dit type van tank hebben om dezelfde reden: verlaging van het zwaartepunt, hetgeen bij de 1290 echt wel een probleem is (ik heb hem gehad).

Wel grappig dat iedereen het over nieuw en wennen heeft. De 950/990 had dit al in 2003...

Yamaha en vele andere merken hebben dit al jaren in de Rally/Dakar. Dus patent rust er niet op.
Wel is de Yamaha Veel mooier dan de 790 vind ik zelf. Niet zozeer om de tanks, maar de walgelijke koplamp constructie :9

790 is ook een betrouwbaar blok, als je nu een motor nieuw koopt is dat geen issue. Misschien over 15 jaar, 100.000 km en 4 eigenaren verder dat dit gaat spelen.

Tankinhoud tsja. Ik doe het nu met 21,5 liter op de 990. Maar de Yamaha heeft nog steeds een veel grote range dan die van mij terwijl hij een kleinere tank heeft. Men moet er ook aan wennen dat de verbruiken omlaag zijn gegaan denk ik...
 
Tankinhoud tsja. Ik doe het nu met 21,5 liter op de 990. Maar de Yamaha heeft nog steeds een veel grote range dan die van mij terwijl hij een kleinere tank heeft. Men moet er ook aan wennen dat de verbruiken omlaag zijn gegaan denk ik...

Ik ben de 660 gewend waarbij ik met een beetje beschaafd rijgedrag 500km op een tank haalde, dat is me met de 700 nog niet gelukt. Binnenkort eerste vakantie met de 700, dan ga ik ervaren of het me in de praktijk gaat storen.
 
Je hebt nu ook meer vermogen natuurlijk.

Ik ben blij als ik 300 km haal met 21,5 liter. Nou zou een wat beschaafdere rijstijl wel helpen, maarja dan had ik wel een Jappaner (satire jongens).
 
Jep. Maar dat kan aan veel zaken liggen.

Waar het koppel inkomt, versnellingen, beweging in de vering... Van de tenere werd ik enthousiast, de ktm vond ik maar meh (rij nu 1290). De ktm is wel sneller denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben hier geen lans aan het breken voor KTM, maar je moet wel appelen met appelen vergelijken... en dus de KTM 790 Adventure R tonen ipv de S .
Ik heb zeker ook aan de T 700 gedacht, maar rij hier vaak met mijn vrouw achterop in de bergen en dan leek de power van de YAM me iets aan de magere kant.
Ook vond ik geen enkele test terug, waarbij men met passagier reed.

Bekijk bijlage 1538945

Ik heb een dag een T7 gereden met mijn vriendin - prima te doen. Knap blokje in T7 (maar ik wacht toch nog even of KTM nog een 790SMR gaat knustelen... :P)

Mijn referentie is dus een 950SMR
 
Iemand al eens gehoord dat het boutje ( m6) van de abs sensor (voren) losloopt en ineens weg is ?
Ik zag vandaag dat er bij mij geen bout meer in zat en de sensor hangt er nu los in
 
Net terug van 5 dagen Eifel/Moezel met tent, met de T7. Zo'n 2000 km gereden. Nu op 7200km en de voorband is nagenoeg op. Erg gecupped. Achter is iets minder ver heen, maar die gaat ook vervangen worden.
Ik wordt gek van het geslinger van het voorwiel. Ik heb de motor nu een jaar en gaat weg voor een beurt. Vlak na de aankoop al gemeld van het geslinger. Werd toen gegooid op afstelling veerring en bandenspanning na check van velg. Maar het is niet alleen wobbelen bij gas los, het is bij langere snelheden altijd voelbaar. Zeker bij onder de 50km/u. Erg irritant bij het afremmen voor bochten.

Maar verder: wat een top motor! En het standaard zadel valt mij erg mee. Geen Corbin, maar een stuk beter dan het endurozadel op de Xchallenge.
 
Laatst bewerkt:
IMG_20200901_090803.jpg
 
Ik vind de KTM sowieso niet echt een eerlijk vergelijk tegenover de Yamaha. Voor de Adventure R betaal je dik 4000 euro meer, dus dan is het ook geen verrassing dat hij op een aantal punten beter scoort.
En dan komt er nog een paar duizend euro bij om die lelijke koplamp te vervangen door een kitje van Rade Garage. Vooral dat gat tussen de lamp en de tank vind ik geen gezicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan