2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Ja, dat is natuurlijk ook zo. Offroad rijden gaat inderdaad buiten de gebaande wegen en dat maakt het ook zeker leuk. Maar er is een verschil tussen een risicovol stuk of een levensgevaarlijk stuk. Ik vond dit gewoon vragen om problemen. Maar de put zal nou wel gedempt worden. En zo niet, dan zullen in ieder geval de ervaren en bedachtzame rijders veilig zijn.
 
Oké en laten we hopen voor 'm dat het tijdelijk is dus uitstel ipv afstel.
Een Stoma en een lange motortrip door oa Africa lijkt me zeker ook ivm hygiëne best moeilijk.

Ik hoop ook voor hun dat ze weer op de motor kunnen stappen. Als ik hun was zou ik eerst eens lekker een rondje Europa gaan doen. Ik vond het los van het gebrek aan ervaring ook wel wat naïef om zo'n reis nu midden in coronatijd te gaan ondernemen. Ook als ze niet gecrasht waren had ik er mijn vraagtekens bij hoever ze überhaupt gekomen zouden zijn. Zowat in elke blog of vlog van reizigers zie je dat ze vast zitten, landen niet inkomen, of tijdelijk zijn gestopt. De vraag is hoe leuk het dan allemaal nog is. Om nog maar te zwijgen als je ergens in het Midden-Oosten of donker Afrika zelf ziek zou worden. Ik had het mooi een jaartje uitgesteld. Ze wonen in een van de mooiste motorlanden van Europa, hadden ze mooi nog een jaartje ervaring kunnen opdoen.
 
Hier nog mensen met middenbok die het ding in al wat een beetje naar bocht ruikt aan de grond rijden?
 
Raar.
Hiernet mijn eerste echte ritje gedaan, 3x de rechterkant op de grond geschraapt, in verschillende situaties en voor het einde van de banden.

Misschien heb je de vering harder staan?


Bijkomend: hoeveel verbruikt jullie tenere? Ik heb nu 6L/100 km en dat valt me aardig tegen. (16.7 km/L). Na 150 km maar 1 blokje meer in de tank.
 
Laatst bewerkt:
Raar.
Hiernet mijn eerste echte ritje gedaan, 3x de rechterkant op de grond geschraapt, in verschillende situaties en voor het einde van de banden.

Misschien heb je de vering harder staan?


Bijkomend: hoeveel verbruikt jullie tenere? Ik heb nu 6L/100 km en dat valt me aardig tegen. (16.7 km/L). Na 150 km maar 1 blokje meer in de tank.
Je koffers zullen de luchtweerstand niet veel beter maken..
 
Ik heb er ook met volle bepakking en koffers geen last van gehad. Ik heb de vvs op de demper toen wel 15 klikken strakker gezet, maar zonder nu zonder bagage heb ik die weer terug naar de standaard instelling.

Het verbruik hou ik niet zo bij, ik zal morgen eens in de boordcomputer kijken hoeveel er gemiddeld op staat.
 
Verbruik interesseert me op zich niet, maar range wel. Ik rijd buiten Corona 150 km/dag op normale dagen, kan oplopen tot 400...
 
Meer dan 350km op één tank is mij tot nu toe nog niet gelukt. Meestal zo rond de 280/300 gaat hij op reserve. Tot nu toe maximaal 50km op de reserve gereden.
 
280/300 zou goed zijn, maar dat haal ik duidelijk niet. Misschien dat dat in woon/werk verkeer wel betert.
 
Als ik samen met mijn vrouw (zei op haar BMW) rijd haal ik 1:26 :). Als ik alleen rijd (geen off-road, volle bepakking) kom ik tot 1:23. Boordcomputer geeft dan 1:21 aan.
 
Vandaag beugeltje gemaakt voor controller naast dashboard en oxford handvatverwarming gemonteerd.
IMG_20201122_154952.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan