2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Vraagje aan de 700 rijders hier. Voor het monteren van mijn zadeltassen op de Tenere zoek ik iets om te voorkomen dat de tassen continue tegen de zijkant van de motor aan schuren. Adventure Spec heeft zoiets, maar die zijn niet op voorraad, en de verwachte leverdatum van 17 mei zijn ze ook al ruim overschreden. Wat ik zoek is dus dit: Adventure Spec | Yamaha Tenere 700 Side Rack

Iemand iets soortgelijks toevallig al eens gevonden bij een andere leverancier? Ik heb het tot nu toe niet kunnen vinden, maar wie weet
 
Als je kunt metaalbewerken waarschijnlijk wel ja

Het moet er ook wel een beetje knap uitzien, ik ga niet zitten klooien met cvpijp ofzo. En buiten dat, ik heb gewoon een kofferrek, maar ik had graag iets wat meer subtiel is.
 
Ik zou dat perfect kunnen laten maken, maar dat zal
A. Niet goedkoper zijn
B. Niet snel leverbaar zijn
 
Rally rail heeft dit
1624601193421.png
 
Mooi spul van Rally Raid! :t
Yamaha T7 Tenere

Wel even opletten met importkosten uit het VK, kan rap in de papieren lopen.

Edit: zit nog even op de site te kijken en ik zie dat ze bij dat tassenrek ook een verstevigingsplaatje meeleveren dat je tussen de uitlaat en het rek monteert, zodat de uitlaat minder kans maakt om naar binnen te buigen bij een val. Geniaal! Op de foto in de post hierboven is dat plaatje overigens niet afgebeeld, je kunt het beste even de pdf handleiding bekijken op de site voor een duidelijke afbeelding.
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er ook wel degelijk uit. Adventure Spec komt ook uit het VK dus wat die kosten betreft zal dat elkaar niet veel ontlopen. Helaas ook 4 weken levertijd, dus dat gaat voor mijn vakantie niet op tijd zijn helaas.
 
@Frazer , AS zit sinds kort (vermoedelijk ivm de Brexit?) in Belgie. Naar mijn idee een hele slimme zet van ze. Scheelt in ieder geval weer qua import :)

Je kunt evt Bas van Hyperpro of Erik van Hotrodwelding vragen of zij iets voor je kunnen betekenen op korte termijn? Die zijn beide handig met een lasapparaat en hebben al tientallen (custom) bagagerekjes gelast.
 
@Frazer , AS zit sinds kort (vermoedelijk ivm de Brexit?) in Belgie. Naar mijn idee een hele slimme zet van ze. Scheelt in ieder geval weer qua import :)

Je kunt evt Bas van Hyperpro of Erik van Hotrodwelding vragen of zij iets voor je kunnen betekenen op korte termijn? Die zijn beide handig met een lasapparaat en hebben al tientallen (custom) bagagerekjes gelast.
Oh dat wist ik niet, dat scheelt inderdaad wel.
Ik moet wel zeggen dat ik dat ding van Rally Raid ook wel erg fraai vind, die kende ik nog niet, dus dat doet me weer twijfelen.

Ik kijk het nog even aan, ik heb gewoon een kofferrek waar de tassen tegenaan kunnen, dus ik kan sowieso weg. Dat rek maakt hem alleen zo vreselijk breed, dus ik heb liever iets subtieler. Vakantie duurt nog even, dus ik denk dat ik afwacht of ze bij AS nog op voorraad komen. Als ze er weer zijn en ze komen uit België dan zal het niet zo lang duren. Die van Rally Raid staan op 3 tot 4 weken, dan nog verzenden en gezeik met inklaren, ben je met een beetje pech 6 weken verder. Dat is wel te laat.
 
@Frazer , AS zit sinds kort (vermoedelijk ivm de Brexit?) in Belgie. Naar mijn idee een hele slimme zet van ze. Scheelt in ieder geval weer qua import :)
...
Klopt, AdventureSpec heeft sinds kort een kantoor aan de Herengracht in Amsterdam (brievenbuskantoor, net als U2 en de Rolling Stones, dus dat zal iets met belastingen te maken hebben) en een distributiecentrum in Moeskroen, Belgie. De hoofdvestiging is en blijft in Mytholmroyd, Engeland.

Het heeft inderdaad alles met de Brexit te maken. Veel spullen uit het assortiment van AS worden in de EU (ik meen Bulgarije) gemaakt. Door EU-klanten vanuit Moeskroen te bedienen bespaart AS 2x douane-gedoe, zelfs 3x als je iets retourneert (heb ik inmiddels ervaring mee).
 
Laatst bewerkt:
Gister eindelijk de 1000 km-beurt kunnen laten doen, vandaag wat dingetjes erop gemonteerd:
  • rempedaalvergroter (Touratech, Off-the-road.de)
  • zijstandaardvergroter (Hepco & Becker, Off-the-road.de)
  • windschermversteller (Kedo)
  • Anti Bobble Head (Camel ADV, Rally-motor.nl)
  • GPS-steun voor de Zumo XT (BikePenR, Waypoint=gps.nl), heel prettig die rally-opstelling van de navigatie, beter dan op het stuur. Nu de voedingskabel er nog een keer in zien te knutselen.
t7-screen.jpg
 
Die maffe Pol Tarres gaat gewoon op zijn T700 mee doen aan de Redbull Romaniacs race 😱
Wat een baas!
Hij gaat ook de eerste zijn die het op een adventure voor elkaar krijgt. Want het gaat m uiteraard gewoon lukken ;)
Mijn Pol Tarres machine kan ik waarschijnlijk morgen of overmorgen ophalen*O*
 
Vraagje aan de 700 rijders hier. Voor het monteren van mijn zadeltassen op de Tenere zoek ik iets om te voorkomen dat de tassen continue tegen de zijkant van de motor aan schuren. Adventure Spec heeft zoiets, maar die zijn niet op voorraad, en de verwachte leverdatum van 17 mei zijn ze ook al ruim overschreden. Wat ik zoek is dus dit: Adventure Spec | Yamaha Tenere 700 Side Rack

Iemand iets soortgelijks toevallig al eens gevonden bij een andere leverancier? Ik heb het tot nu toe niet kunnen vinden, maar wie weet

Mocht je nog geen oplossing hebben? Ik ga zelf voor een oplossing met een bescherm-folie. Een lichtere en goedkopere oplossing welke ook bescherming (genoeg voor mij dan) geeft.

Als je zoekt op "Autolak beschermfolie" dan heb je zo iets gevonden, ik heb zelf deze besteld (deze kwam wel uit Duitsland, verzending duurde even):
bol.com

Ik heb zelf een set "Enduristan Blizzard" zadeltassen. Vorig jaar 1 keer gebruikt voor een weekend en door wat zand/stof toch wat fijne krasjes opgelopen onder die tassen. Nadeel van ook Offroad willen rijden O-) Maar daar gaat deze folie wel bij helpen.
 
Ik meng me zo maar even tussen dit topic. Al maanden kijk ik naar een Tenere700 en lees ik mee in dit topic. Vind het een geweldige motor. Hoe rijdt nou zoiets? Ik ben namelijk aan het denken om er eentje aan te schaffem cq in te ruilen. Ik rij nu een 1200gs. Dik koppel met dat boxerblok en genoeg pk's.
Ik ben bang dat de 73 pk die de tenere levert te "weinig" is evenals het koppel.
Nog nooit proef gereden op een T700 omdat ik daar nog geen kans voor heb gehad.
Alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan