2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

20210717_180603.jpg

Vandaag de Puig valbeugels gemonteerd.
 
Dit is trouwens mijn positie als de motor recht staat. Kom met de sneaker net aan de grond. Heb ik het linker of rechterbeen op het voetsteuntje, dan heb ik een voet plat op de grond.
Mijn motorschoenen hebben een iets dikkere zool dus dat mag geen problemen geven lijkt me zo.
 

Bijlagen

  • 20210717_105833.jpg
    20210717_105833.jpg
    312,5 KB · Weergaven: 56
Je voeten hoeven niet plat op de grond, maar plat op de voetsteunen ;)
Ik heb net het rallyzadel erop gezet en proefgereden. 35 mm hoger dan standaard, stuk beter, al mag er nog steeds wat bij. Morgen de stuurverhogers er eens op zetten, dan kan ik misschien ook goed staan.
 
Ik vind de adventurespec / off the road valbeugels het mooiste, heb die dan ook besteld.
Grip pads (standaard op de rally) zou ik persoonlijk niet meer doen, ze maken de motor voelbaar breder tussen de benen en drukken oncomfortabel in mijn benen, zittend en rechtstaand. Maar dat is allicht persoonlijk, ik lees dat sommigen ze hier wel aanraden.
 
Ik vind die hoge valbeugels zelf wat te lomp, niet mijn smaak. Ik heb die van Outback Motortek, maar dan alleen het onderste deel.

Verdere accessoires van Yamaha, middenbok, verkorte kentekenplaathouder, led-knippers, rally zadel en koplamp beschermer.
 
Ik denk dat ik met het rally zadel helemaal niet meer met mijn voeten aan de grond kom 🙈
 
Ach, iedereen geniet van zn motor zoals ie wil.
Voor het offroad dat ik met de tenere doe, mag ie even goed wat lager zijn. Ik ben niet te beroerd om te bekennen dat het mijn vertrouwen zou sterken ook. En als je enkel op straat rijdt...

Ik heb overigens wel gewoon een rally, met hardere vering, die dus ook minder zakt 8)7
 
@Hubertje Wat is er precies anders aan de vering van de rally uitvoering? Ik was in de veronderstelling dat ie alleen een andere kleurstelling en wat accessoires had.
 
Niets, maar de mijne heeft hardere veren.
15 kilo geleden was ik nog redelijk geschikt voor de standaard achterveer, en mijn motor heeft 50 kilo accessoires hangen + meestal 3 volle bakken (is mijn werfvervoer).
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Toch niet voor de Tenere gegaan. Miste power ten op zichte van de r1200gs. Wel een fijne motor!
 
Klopt. Maar het koppel en de power van de bmw ga ik missen ten opzichte van de T7. Daar ken ik mijzelf goed genoeg voor 😉
 
Ik heb nog een beetje gerommeld met de tenere. Ben wel tevreden met het resultaat:t

Barkbuster handkappen.
20210726_215548.jpg


Puig tail tidy.
20210724_211839.jpg


Uitlaat modificatie.
20210724_213757.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan