2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Verschil toch een kleine €1000,- meer dan in vergelijking met het prijsverschil in België en Ned met de MT-09.
Nederlanders staan in de wereld toch bekend als zuinig maar dat zijn ze in Japan vergeten.

We kunnen er niks aan doen.
De €11.199,- is de kale prijs dus zonder bv een 12 volt en/of een USB aansluiting etc..
Binnen/over 2 weken komen de accessoires op de site.

wat denk je van de BPM?
zou ooit langzaam afgebouwd worden, maar ik ben bang dat de financiën van Rutte zich verrekend heeft om de elektrificatie te kunnen betalen....
 
wat denk je van de BPM?
zou ooit langzaam afgebouwd worden, maar ik ben bang dat de financiën van Rutte zich verrekend heeft om de elektrificatie te kunnen betalen....

Yep, het moet ergens vandaan komen en dit is lekker makkelijk en snel geregeld.

Heb gisteren een proefrit op de KTM Adventure gereden zodat ik een vergelijk heb met de T700 straks.
De KTM rijdt meer dan prima, lekker gewicht, wendbaar en genoeg power.
Vindt 'm niet mooi om te zien maar het kan slechter...

Alleen het windscherm bederft voor mij de pret want de turbulentie en wind op mijn helm was bij mij dusdanig groot dat ik het idee had dat het stormde.
Nu is dit altijd persoonlijk want ik heb vorige week op de Guzzi V85TT gereden en dat scherm was voor mij perfect terwijl mijn motormaat er over klaagde.
Er kan altijd een ander schermpje op maar die kun je niet van te voren uit proberen en dat wordt dan ook gokken dus daar begin ik niet aan.

Ik weet iig dat ik de Adventure van mijn lijstje kan schrappen en blijven maar wachten op de T700, die paar maanden kunnen er ook nog wel bij.
 
Yep, het moet ergens vandaan komen en dit is lekker makkelijk en snel geregeld.

Heb gisteren een proefrit op de KTM Adventure gereden zodat ik een vergelijk heb met de T700 straks.
De KTM rijdt meer dan prima, lekker gewicht, wendbaar en genoeg power.
Vindt 'm niet mooi om te zien maar het kan slechter...

Alleen het windscherm bederft voor mij de pret want de turbulentie en wind op mijn helm was bij mij dusdanig groot dat ik het idee had dat het stormde.
Nu is dit altijd persoonlijk want ik heb vorige week op de Guzzi V85TT gereden en dat scherm was voor mij perfect terwijl mijn motormaat er over klaagde.
Er kan altijd een ander schermpje op maar die kun je niet van te voren uit proberen en dat wordt dan ook gokken dus daar begin ik niet aan.

Ik weet iig dat ik de Adventure van mijn lijstje kan schrappen en blijven maar wachten op de T700, die paar maanden kunnen er ook nog wel bij.

Hoe lang ben jij..?
 
Terugkomend op mijn KTM proefrit qua scherm.
Heb het even opgezocht en de R versie heeft standaard een lager schermpje die in 2 standen kan dus dat zal een hoop schelen.
Ik reed met de standaard dus hogere scherm.
Op beide versies kun je kiezen welke je wilt of de andere als extra optie mee bestellen.

Adventure is weer terug op de lijst en ga nog eens een ritje doen met lager scherm.
 
Ben vandaag eens wezen praten bij de dealer, een middenbok is niet te krijgen op de T7, dat vond ik wel vreemd....

Verder een prima inruil aanbod gehad, dus morgen ga ik denk tekenen!!!:]
 
Hoe reed dat dan?

Hele fijne motor om op te rijden.
Reviews zijn ook heel goed, vooral de wendbaarheid in bochten wordt gewaardeerd waarbij ze de grondspeling wat aan de krappe kant vinden.
Ik vond 'm in de bochten wat minder maar dat komt denk ik door het gewicht en waarmee ik 'm vergelijk.
Mijn voorkeur gaat uit naar motoren tot ± 200Kg.

Heeft niet veel off road capaciteiten dat voel je gelijk maar een beetje vd weg af is prima te doen lijkt me.
Hij heeft cardan en dat is wel erg fijn als je langere tijd gaat touren.
Zit is heerlijk vond ik en hij is erg mooi. Ik reed op de 3 kleuren versie met geel enzo en dat vind ik een wat" kinderachtige" kleurstelling maar in het grijs/zwart vind ik 'm heel gaaf!
Scherm was perfect voor mij en dat is een unicum want dat is de eerste waar ik geen moeite mee had.
Rijdt eigenlijk liever op een naked, lekker in de wind maar alle allroads hebben een scherm dus geen ontkomen aan :) ben ik bang.
Kan goed met me voeten bij de grond.

De Guzzi is zeker een proefrit waard!
 
Ben vandaag eens wezen praten bij de dealer, een middenbok is niet te krijgen op de T7, dat vond ik wel vreemd....

Verder een prima inruil aanbod gehad, dus morgen ga ik denk tekenen!!!:]

Wow, gefeliciteerd Heipaal.
Stoer ook, gewoon bestellen zonder ritje :}

Ik heb ook al een paar keer op het punt gestaan om het gewoon maar te doen maar wacht toch eerst de proefrit af, moet er niet aan denken dat ie erg tegenvalt.
Aan de andere kant kan ie niet tegenvallen ze hebben zolang over de ontwikkeling gedaan en uitvoerig getest en Yamaha is ook niet de eerste de beste dus moet haast wel erg goed zijn!
 
Heb op de MT-07 gereden met natuurlijk hetzelfde blok, heb er alle vertrouwen in dat de motorfiets niet tegenvalt, trouwens op dit filmpje zit er toch echt een middenbok op.....:?
 
Heb op de MT-07 gereden met natuurlijk hetzelfde blok, heb er alle vertrouwen in dat de motorfiets niet tegenvalt, trouwens op dit filmpje zit er toch echt een middenbok op.....:?

Je dealer weet het ook (nog) niet, zij hebben net weinig info als de klant heb ik begrepen van mijn dealer een paar weken geleden.
Natuurlijk is/komt er een middenbok voor de T700 logischerwijs als optie.

Op het filmpje zit ie er al op dus hij is er :)
 
Ja, zit er ook niet over in, kogel is door de kerk, het is een Tech Black geworden met handvatverwarming, LED knippers en 12V aansluiting, het wachten kan beginnen!!!!*O*

1382179
 
Ja, zit er ook niet over in, kogel is door de kerk, het is een Tech Black geworden met handvatverwarming, LED knippers en 12V aansluiting, het wachten kan beginnen!!!!*O*

Slim met handvatverwarming.
Teck Black is ook mijn keuze.

Er zit links en rechts vh stuur een aansluitings mogelijkheid zag ik, heb je op beide plekken een 12 volt aansluiting?
Zijn de LED knippers niet standaard?

Wat kon je nog meer kiezen?
 
Laatst bewerkt:
Oké.
Ja koffers wil ik ook niet, soft luggage is beter.
Kofferrek is dan handig id, kun je van alles aan vastknopen of een extra fueltank..
 
Slim met handvatverwarming.

Dat wel, maar of het slim is om de originele van Yamaha te nemen weet ik niet...

Hoeveel kost dat grapke?
De originele handvatverwarming van de MT07 warmt nog niet half zo goed dan mijn 80€ kostende exemplaren.



Begin 'm steeds mooier te vinden, die Ten 700... :t
 
Wat wil je er voor hebben? Kan prive evt met fotos
Dat wel, maar of het slim is om de originele van Yamaha te nemen weet ik niet...

Hoeveel kost dat grapke?
De originele handvatverwarming van de MT07 warmt nog niet half zo goed dan mijn 80€ kostende exemplaren.



Begin 'm steeds mooier te vinden, die Ten 700... :t

Weet ik ook niet maar als je voor 400 euro accessoires uit mag zoeken moet je wat?:9 O-)
 
Terugkomend op mijn KTM proefrit qua scherm.
Heb het even opgezocht en de R versie heeft standaard een lager schermpje die in 2 standen kan dus dat zal een hoop schelen.
Ik reed met de standaard dus hogere scherm.
Op beide versies kun je kiezen welke je wilt of de andere als extra optie mee bestellen.

Adventure is weer terug op de lijst en ga nog eens een ritje doen met lager scherm.

Ben benieuwd. Meestal is er met een scherm wel wat te knoeien. After market zal er ook wel eea beschibaar komen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan