Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit werkt alleen niet bij het aan en uit zetten van de motor, maar scheelt in ieder geval al wat gedoe.Het internet vertelt me dat er een rode draad te knippen is.
Of een schakelaartje tussen te zetten, dat is iets minder drastisch.
Stop engine with kill switch, without reactivating ABS (mod)
At the ABS connector, which is part of the ABS pump assembly (located on the clutch side above the engine and below the fuel tank), cut the wire that is red with a black trace. Now you will be able to stop the engine with the kill switch without re-arming the ABS. It might be possible to get to t...www.tenere700.net
Zou toch wel lekker zijn om het toch ook in te kunnen schakelen weer. Schakelaartje onder het zadel ofzo. Met even googelen ben ik nog niet op een dergelijke oplossing gestuit.Werkt wel, zover ik lees. Gewoon permanent uit.
Het is bijzonder frustrerend dat je telkens na een stop, pauze of afslaan je abs uit moet schakelen. Zoiets vergeet je vaak in de hectiek van het moment, en als je dan de eerste beste bocht aanremt en niet tot stilstand komt is dat nogal beroerd.Ik weet niet op welke manier je het ABS systeem kan uitschakelen, maar als dat met een simpele druk op een knop kan, dan maakt het op zich toch niet zoveel uit dat je dat telkens moet doen wanneer je terug start?
Bij mijn Supertenere kon je het ABS systeem helemaal niet uitschakelen, ik heb me dan maar een ABS schakelaar aangekocht bij off-the-road.de en als ik die schakelaar uit zet en zo laat staan blijft het systeem ook na herstart uitgeschakeld.
Misschien kan je die schakelaar ook gebruiken voor de Tenere 700?
OFF-THE-ROAD | ABS Schalter Yamaha XT-1200Z | Zubehör für Reisemotorräder
ABS Schalter Yamaha XT-1200Z - ABS Ein-/Aus Schalter für die Yamaha XT-1200 Z Super Tenere. Um die Super Tenere auch mal etwas schneller im Gelände bewegen zu können, ist es manchmal sehr sinnvoll daswww.off-the-road.de
Mijn ervaring is dat ik geen controle lijk te hebben en dat het voelt alsof de remweg veel langer is op de tenere, zou ook deels in het koppie kunnen zitten... Je kunt sws geen fatsoenlijke slides en dergelijke maken.Er zijn overigens ook "instructeurs" die aanraden om bij normaal offroad gebruik de ABS aan te laten staan. Pas als je steile afdalen hebt of andere hele technische situaties zou het meerwaarde hebben.
Eerlijk gevecht moet/wil ik daar zelf nog wat meer mee spelen om te zien of het voor mij ook iets is. Een gids waar ik een tijdje terug een dagje mee offroad heb gereden door Brabant (stiekem heel veel leuke offroad paadjes hier in de buurt als je ze eenmaal weet te vinden). Gaf het ook al aan, hij zet de ABS zelf maar zelden uit en gaf aan dat de ABS juist op de T7 offroad juist prettig werkt.
Bret Tkacs over ABS aan of uit zetten met een vergelijk (niet op een T7 helaas):
Ik wil er zelf nog wat meer mee spelen, met achterrem een bochtje "inzetten" blijft natuurlijk wel heel leuk! En dat lukt een heel stuk lastiger met ABS aan..
Er zijn overigens ook "instructeurs" die aanraden om bij normaal offroad gebruik de ABS aan te laten staan. Pas als je steile afdalen hebt of andere hele technische situaties zou het meerwaarde hebben.
Op de BMW speelplaats in Hechlingen doe je ook zo'n beetje alle kunstjes met abs aan. Zit dan ook best wel verschil tussen het abs van toen en nu.Er zijn overigens ook "instructeurs" die aanraden om bij normaal offroad gebruik de ABS aan te laten staan. Pas als je steile afdalen hebt of andere hele technische situaties zou het meerwaarde hebben.
Eerlijk gevecht moet/wil ik daar zelf nog wat meer mee spelen om te zien of het voor mij ook iets is. Een gids waar ik een tijdje terug een dagje mee offroad heb gereden door Brabant (stiekem heel veel leuke offroad paadjes hier in de buurt als je ze eenmaal weet te vinden). Gaf het ook al aan, hij zet de ABS zelf maar zelden uit en gaf aan dat de ABS juist op de T7 offroad juist prettig werkt.
Bret Tkacs over ABS aan of uit zetten met een vergelijk (niet op een T7 helaas):
Ik wil er zelf nog wat meer mee spelen, met achterrem een bochtje "inzetten" blijft natuurlijk wel heel leuk! En dat lukt een heel stuk lastiger met ABS aan..
Op de BMW speelplaats in Hechlingen doe je ook zo'n beetje alle kunstjes met abs aan. Zit dan ook best wel verschil tussen het abs van toen en nu.
Er komt een nieuwe "The seeker 2" aan. Opvolger van het eerste legendarische deel van Pol Tarres.
Ja die is er al even. Minder dan de seeker...
Er is al een Pol Tarres VS SSV filmpje
Hoe zat dat precies met die garantieYep. Ik deed dat voordien al nooit, maar nu moet je me helemaal niet niet meer overtuigen.
Oh ja, klim heeft 5 jaar crash replacement en levenslange droog garantie. Ik heb dat pakje naar Amerikanenland gestuurd en kreeg twee weken later zomaar een nieuwtje in de bus.
Ik koop niets anders meer (tenzij leer of mx).
Schade aan je pak lijkt mee te vallen. Hoe staat de motor er bij?Hoe zat dat precies met die garantie
Bekijk bijlage 1682141
Bekijk bijlage 1682142
Vandaag helaas mogen testen hoe hard het asfalt in Luxemburg is…
Ja daar was ik al bang voor, politie wilde niet komen omdat het eenzijdig en zonder letsel was. Begrijpelijk op zich, maar ik had al het vermoeden dat een rapport wel nodig was. Morgen loop ik nog wel een keer langs het bureau, want ze hebben wel een notitie gemaakt, misschien kan ik een kopie van de mutatie krijgen.Oei da's minder. Alles kan via de website afgehandeld worden, enkel even politierapport meesturen. Hoe ziet de motor eruit?
Valt ook wel mee, alleen een beetje zuur dat ik er 3 maanden terug een half maandsalaris voor heb neergelegd. Mocht Klim niet meewerken dan breng ik hem wel naar een reparateur.Schade aan je pak lijkt mee te vallen.
Ga je never, nooit, nie krijgen nie... in NL althansmisschien kan ik een kopie van de mutatie krijgen.