2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

In België is de politie sinds 2 jaar in principe verplicht je op verzoek een verslag van je melding te bezorgen, ik heb dat in het verleden gedaan. Je hebt er recht op. Melding wordt geregistreerd, je kan die opvragen. Niet iedere agent weet dat en heeft er zin in (begrijpelijk).

Als de politie niet meewerkt, kan je die situatie ook uutleggen aan Klim, waarvoor ze niet langskomen. Ik heb 3 jaar terug een broek kunnen inruilen met eeen beetje overtuigingskracht.
 
Valt ook wel mee, alleen een beetje zuur dat ik er 3 maanden terug een half maandsalaris voor heb neergelegd. Mocht Klim niet meewerken dan breng ik hem wel naar een reparateur.


Balen... op z'n minst.

Nu, ik begrijp eigenlijk niet goed waarom KLIM een politieverslag eist...
Klim gaat dus wel vergoeden als ze een politieverslag van een ongeval krijgen? Waar wordt daarin bewezen dat je dat specifieke pak droeg?
Crashgarantie is toch crashgarantie, en op de foto is toch duidelijk te zien dat je gecrashed bent met dat pak...


Jij hebt nu wel een poging gedaan om de politie te laten komen en zij zijn, terecht, niet gekomen.
Zonder derden en geen gekwetsten of schade aan de infrastructuur, geen interventie nodig.


Bij mij kwam vorig jaar het stiksel van mijn handshoen los... kreeg nieuwe, maar moest wel eerst een foto nemen van beide handschoenen, kapotgeknipt. :)


Hoop dat het allemaal in orde komt voor je :t
 
Ik heb zojuist een setje Mitas e10's besteld, en al het spul om zelf te monteren. Ben benieuwd hoe me dat afgaat en hoe ze rijden!
 
Balen... op z'n minst.

Nu, ik begrijp eigenlijk niet goed waarom KLIM een politieverslag eist...
Klim gaat dus wel vergoeden als ze een politieverslag van een ongeval krijgen? Waar wordt daarin bewezen dat je dat specifieke pak droeg?
Crashgarantie is toch crashgarantie, en op de foto is toch duidelijk te zien dat je gecrashed bent met dat pak...


Jij hebt nu wel een poging gedaan om de politie te laten komen en zij zijn, terecht, niet gekomen.
Zonder derden en geen gekwetsten of schade aan de infrastructuur, geen interventie nodig.


Bij mij kwam vorig jaar het stiksel van mijn handshoen los... kreeg nieuwe, maar moest wel eerst een foto nemen van beide handschoenen, kapotgeknipt. :)


Hoop dat het allemaal in orde komt voor je :t
Ik hoop dat ze daarin een beetje coulant zijn, we gaan het zien. Ik heb foto’s van de olie op de weg, de schade aan de motor en schade aan het pak, daar hoef je geen kenner voor te zijn om te zien dat dit allemaal met elkaar overeen komt.

Met garantie zijn ze niet echt moeilijk volgens mij, collega van me heeft het een keer gehad met een kapotte rits van een Badlands broek, die moest hem ook doormidden knippen.
 
Yes, mini foto rapportje helpt wel.
Misschien komt in Amerikanenland der politie wel altijd ter plekke, is natuurlijk voor hen een goede manier om zeker te zijn dat er effectief een ongeval geweest is, en om te weten wat er juist gebeurd is, mochten ze de kledij willen evalueren.

UItgegleden over een olievlek?
Is er dan geen externe partij aansprakelijk te stellen?
 
Dat vroeg de politie ook, maar er reden de hele dag tractoren en vrachtwagens voorbij voor de maisoogst, vind dan maar eens uit wie daarbij hoort, daar kom je nooit meer achter. Die agent aan de telefoon zei het zelfs al, zal wel van een tractor zijn. Heb mijn gegevens doorgegeven aan de politie, maar daar ga ik natuurlijk niks meer van horen.

Toen ik onderuit ging zag het er zo uit, overduidelijk olie. Hele pak stinkt er ook naar trouwens. Het lijkt alleen uiterst rechts, maar het hele rechter spoor was spekglad. Vanaf waar de foto is gemaakt gleed ik onderuit, je ziet de krassen op straat. Ik kwam tot stilstand bij die eerste bloembak.
842FC9D2-0E52-44CE-95BA-104C0A42FBBD.jpeg


Einde van de middag was de straat inmiddels droog, maar de beide oliesporen nog steeds goed zichtbaar.
3470176E-AFFE-4F55-9A73-648D82998BDB.jpeg
 
Misschien een domme vraag, maar als je toch ziet dat de andere kant droog is en de bocht is zo flauw dat je door de bocht heen kunt kijken, waarom ga je dan niet op het droge gedeelte rijden?
 
Omdat er tegenliggers aan kwamen, en links staat een huis wat verder naar voren, dus je kon de bocht vooraf niet doorkijken.
 
Laatst bewerkt:
Was het in België?
Nee Luxemburg


Het stelt verder weinig voor, het ging niet hard, ik heb zelf nergens last van en de motor ook niet echt, het is alleen een beetje zonde van het pak. Als Klim geen crash garantie had gehad zou dat hele politie rapport me ook niet boeien, maar als dat het verschil maakt tussen wel of geen gratis pak is dat nog wel de moeite om een beetje tijd in te steken.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1680151

Gisteren een dagje geworsteld. De rest reed op 125, en 250cc crossers, met fatsoenlijke noppen. Dan merk je wel dat die machine's hier toch wat beter voor geschikt zijn. Wel erg leerzaam zo'n dag!
De Tech7's hebben de vuurproef doorstaan :t
Dat ziet er anders best netjes uit zo in het filmpje :). Maar die rode zijn ook het best offroad zijn we achter gekomen.
 
Dat ziet er anders best netjes uit zo in het filmpje :). Maar die rode zijn ook het best offroad zijn we achter gekomen.
Haha dat heb je goed ;)
Vandaag nieuwe sloffen binnen gekregen. Mitas e10. Niet de meest bekende van de reeks, maar wel leuk geprijst en zien er veelbelovend uit. 170 euro voor dit setje, ga ze er zelf op worstelen.

20211006_185558.jpg


20211006_185532.jpg
 
Ik blijf zitten met een verbruik van 5.7 l/100 km en dat is ridicuul meer dan wat ik van andere mensen hoor. Of zijn er hier nog mensen met een dergelijk verbruik?
 
Ik blijf zitten met een verbruik van 5.7 l/100 km en dat is ridicuul meer dan wat ik van andere mensen hoor. Of zijn er hier nog mensen met een dergelijk verbruik?
Hoe rij je? Stukken snelweg met 150, binnendoor 80 wegen, flinkt op het gas na elke rotonde, altijd vmax x2?

Mijn gemiddelde komt niet boven de 5 liter uit zoals ook al eerder vermeld, maar als ik alleen maar stukken snelweg met 150 had gereden was mn verbruik zeker wel hoger geweest.
 
Hoofdzakelijk bochtig binnendoor, rijstijl 'speels', autostrade 120 op teller en file...
 
Tussenstand:
Achterband na 4 uur worstelen gemonteerd.
Velg verrot.
Een hoop schelden verder.
Levensles wijzer.

Morgen voorband.
 
Terug
Bovenaan Onderaan