2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

OmedaveMT

MF veteraan
28 jul 2015
1.259
15
Haarlem
Het zat er al een poos aan te komen, maar eindelijk is het officieel zover.

Even wat specs van de Yamaha Ténéré 700 en toeters en bellen op een rijtje:

  • Koppelrijke 689cc Crossplane tweecilinder
  • Instelbare upside-down voorvork
  • Cockpit in rallystijl met conisch stuur
  • Instelbare(lees: tijdelijk uitschakelbaar) ABS
  • Instelbare achtervering
Wat zegt Yamaha?
Dit avontuurlijke rallymonster wordt aangedreven door een tweecilindermotor van 689cc met een hoog koppel, en is voorzien van een speciale geoptimaliseerde transmissie die u de ideale balans biedt tussen kracht en controle. Speciaal gemaakt voor lange afstanden en voor vele uiteenlopende rijomstandigheden, zowel in de modder als op asfalt.

Het compacte chassis is opgebouwd uit een solide dubbel wiegframe, dit in combinatie met de slanke carrosserie biedt een maximale behendigheid wanneer u op de motorfiets staat of zit. En dankzij de lange veerweg en de lichtgewicht spaakwielen kunt u overal komen waar u maar wilt. Zorg dat er genoeg brandstof in de tank zit en u kunt gaan en staan waar u maar wilt. The Next Horizon is Yours.

Dit topic is een verzamelplek voor eigenaren en geïnteresseerden.
 

Bijlagen

  • Yamaha Tenere 700 1.jpg
    Yamaha Tenere 700 1.jpg
    23,2 KB · Weergaven: 215
  • Yamaha Tenere 700 2.jpg
    Yamaha Tenere 700 2.jpg
    23,1 KB · Weergaven: 224
  • Yamaha Tenere 700 3.jpg
    Yamaha Tenere 700 3.jpg
    22,5 KB · Weergaven: 208
Het zat er al een poos aan te komen, maar eindelijk is het officieel zover.


Je zal toch nog even geduld moeten hebben....

Yamaha is het teasen nog niet moe en laat de geïnteresseerden nog een goed jaar wachten. Leverbaar herfst 2019 -O-

Nooit gedacht dat de KTM 790 ADV eerder leverbaar zou gaan zijn.
 
En de Amerikanen worden helemaal gek, daar wordt hij pas in 2020 leverbaar 😂
haha ja die hebben het zwaar altijd. Dat wij de Z900 kregen was de Z800 net een jaar op de markt daar.

Yamaha is het teasen nog niet moe en laat de geïnteresseerden nog een goed jaar wachten. Leverbaar herfst 2019 -O-
Mweh. Zal wel zo zijn redenen hebben. Niks aan te doen.
 
Mweh. Zal wel zo zijn redenen hebben. Niks aan te doen.


Vraag me af welke reden goed is om iedere liefhebber zo lang op z'n honger te laten zitten.... Een jaartje teasen ok... kijk naar KTM... maar twee jaar om dan, wanneer ze eindelijk dat produktiemodel voorstellen, doodleuk erbij vermelden dat ze pas gaan leveren in de herfst van 2019... da's een slag in het gezicht...

Denk dat iedereen er vanuit ging dat ze eind van dit jaar, ten laatste begin 2019 zouden geleverd kunnen worden. (zoals voorzien trouwens)



Eén pluspunt... de prijs in BE zou onder de 10 000 blijven. :t
 
Laatst bewerkt:
Vraag me af welke reden goed is om iedere liefhebber zo lang op z'n honger te laten zitten.... Een jaartje teasen ok... kijk naar KTM... maar twee jaar om dan, wanneer ze eindelijk dat produktiemodel voorstellen, doodleuk erbij vermelden dat ze pas gaan leveren in de herfst van 2019... da's een slag in het gezicht...
Denk dat iedereen er vanuit ging dat ze eind van dit jaar, ten laatste begin 2019 zouden geleverd kunnen worden. (zoals voorzien trouwens)

Opzicht wijkt dit niet heel erg af van de norm vanuit Yamaha. In elk geval in het geval van een daadwerkelijk productiemodel. Na onthulling op de EICMA is het voor Yamaha vrij gebruikelijk om dan medio April in het navolgende jaar te gaan leveren. Soms eerder, soms later. Het lange wachten kan ik niet anders beschouwen dan gevalletje 'First world problem'.

De Tenere 700 heeft van concept naar productie er relatief lang over gedaan. Van onthulling in 2016 tot showroom in 2019 is een lange poos, echter als je alle informatie na gaat is wel makkelijk te vinden waarom dit is. Precies wat die veels te langdradige meneer tijdens de presentatie al vertelde, er is ontzettend veel praktijk getest om deze machine te maken tot de motor die het nu is. Diverse ''ambassadeurs'' (waaronder veel Dakar rijders) rijden al een flinke poos met deze motor. Al hun feedback is op de grote berg gegaan en is Yamaha mee aan het werk gegaan.

Hoe dan ook, Ik ben 100000% overtuigd dat het lange wachten beloond gaat worden.
 
Mijn dealer, Van Meel Motoren in Made zegt mei/juni 2019, maar al eerder in showroom. Ben zeer benieuwd naar de prijs, zal toch wel onder de 10.000,- zijn denk ik(gezien de prijsstelling van de andere CP2 motoren, MT-07 en XSR700 en Tracer 700). Oh en de Competition White is mijn favoriet, mijn 3AJ en 11D waren ook wit, vandaar....
 
Mooie prijs, groot verschil met de KTM. Je moet wel echt KTM adept zijn of het beste van het beste willen om dat prijsverschil te rechtvaardigen. :)
 
Hij staat iig wel bij Gebben motoren tijdens de eindejaarsshow, denk dat ik wel even een kijkje ga nemen. :)
 
Voor mij is het zeker een goede kanshebber. Ik rij nu 6 jaar op de XT660Z, nieuw gekocht in 2012. Bevalt me nog steeds goed, alleen wat meer vermogen zou me name op de langere stukken tijdens vakanties wat prettiger zijn. Als de nieuwe 700 toch pas herfst volgend jaar leverbaar is dan wacht ik nog wel een paar maanden langer. Dan hopelijk voor het seizoen van 2020 een nieuwe. De 660 zal dan dik een ton gelopen hebben, dus dan is het wel tijd voor zijn pensioen.
 
De KTM vind ik ook wel een erg geslaagd ding trouwens, zowel de Yamaha als de KTM gezien op de Eicma vorige maand. Maar de prijzen van de KTM, 14,600 voor de gewone Adventure, en zelfs 15,800 voor de R wordt me toch een beetje teveel van het goede. Dat is ruim 5000 meer dan de geschatte prijzen voor de Yamaha.
 
vandaag de t7 bij Gebben motoren bekeken, mooie motor die echt af is, tuurlijk kan het gewicht naar beneden en het vermogen hoger maar toch.
vanaf augustus leverbaar dus ook een demo aanwezig, duurt nog even maar dat ga ik zeker doen :-)
 
Ben zeer benieuwd naar hoe die er in het echt uit ziet, ga het donderdag zien denk ik. :)

Zit er nu ook wel aan te denken om er maar alvast voor te gaan sparen, hij voldoet aan al mij eisen (Japans, 70+pk, echte allroad) en qua looks vind hem iig op de foto's mooi. Heb mezelf wel is beloofd om geen dure/nieuwe motor te kopen maar de keuze is wel heel beperkt met modernere Japanse allroads die geen ton wegen en wat meer power hebben, jammer dat Yammie hier niet eerder mee is gekomen. :9
 
jammer dat Yammie hier niet eerder mee is gekomen. :9


Koester dit moment... aan het tempo dat Yamaha z'n modellen vernieuwt ziet het er niet naar uit dat we voor 2028 een opvolger mogen verwachten...


Ik hoop ergens een beetje dat er een nieuwe supertenere in de pijplijn zit.. uiteingelijk draait deze ook al van 2011 mee.... :/
 
KTM komt met een 500 twin...
denk dat de rest ook niet achterover kan leunen...
aan de andere kant, die ktm wordt in India gemaakt,
hele grote groep zou dat daar wel eens leuk kunnen vinden...
ik dacht d a t Yamaha's tegenwoordig om dezelfde reden in Indonesië gemaakt worden...
goedkoop personeel en veel potentiële klanten..
 
KTM komt met een 500 twin...
denk dat de rest ook niet achterover kan leunen...


Ach, de GS is al van een luchtgekoelde versie naar een watergekoelde versie gegaan, en is onlangs nog eens vernieuwd.... De Tiger 1200 heeft er ondertussen ook al wat nieuwigheden opzitten en Yamaha heeft op een paar aanpassingen niet veel gepresteerd sinds 2011.

Denk dat ze toch goed aan het leunen zijn. ;)


Als je ziet hoe lang het bij Yamaha tussen het aankondigen van … en het leveren van … een nieuwe motor kan duren vrees ik dat de nieuwste GS nog een update gaat krijgen voordat er een nieuwe Supertenere bij de dealer staat. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan