Ik denk dat 200Kg echt de max is voor een adventure bike waarmee je serieus de weg mee af kan en de wereld over. Al die zware 1200 bikes ( BMWR1200/1250GSen enTriumph Tiger 1200 en noem ze maar op..) zijn daar gewoon niet voor geschikt. De marketings reclame vertelt ons graag dat ze dat prima en makkelijk kunnen maar de motorrijders die het avontuur aangaan zie je nooit op dat soort motoren rijden en dat is niet voor niks.
Hoe lichter hoe beter natuurlijk.
Nooit??
Ok, met een zware 1200cc allroad moet je niet in de Benelux in de modder gaan crossen, maar avonturieren kan best met zo'n zware bike.... en je komt avontuurlijke motorrijders zeker tegen met dat soort motoren...
Ik weet niet wat jouw mening is van avontuur.. maar zaken als de Stella Alpina en alle onverharde passen in die buurt vind ik anders avontuurlijk genoeg.
Vorig jaar met mijn volgeladen 1200cc ook via de skipiste de Jafferau opgereden. Dit jaar staat de LGKS op de planning...
Ja, een lichtere motor heeft daar ook voordeel, maar daar rij je dan weer niet met de volle goesting dagritten van 1000km mee... Het is en blijft een beetje water bij de wijn doen.
Crossen moet je met zo'n ding niet doen, maar adventure riding kan perfect met +250kg.
Ik ben vooral content dat dit type motoren terug wat meer aandacht krijgen. De tenere 700 lijkt mij een heel tof ding, heb zelf nog met de XT660Z gereden en denk dat de 700 een geslaagde opvolger gaat zijn.