2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Dan zou hij in Nederland rond de125000 komen, dat zou flink goedkoper als de 850 gs of dd Tiger 800


Hoeveel kost een Tracer 700 nu in NL? Tel daar een kleine 1000€ bij en je hebt de prijs denk ik..

GS850 En TIger 800 zie ik niet dadelijk als rechtstreekse concurrenten...

De KTM 790ADV dan weer wel, en daar blijft de Tenere ook serieus onder qua prijs.
 
De Tenere 700 gisteren gespot op de motorbeurs in Utrecht bij de Yamaha stand.
Prachtige machine, proefzitten is mogelijk. (Rijden helaas niet).

Ben er Do geweest en heb 'm ook eindelijk kunnen zien en opzitten.
Ziet er heel gaaf uit!

Ik was er uit qua kleur ( Foto's ) maar ik vind de blauwe kleur en velgen ( Power Black noemen ze dat ) in het echt toch een beetje too much, had het mooier gevonden als bv alleen de zijkant blauw was geweest.
Ik ga daarom voor de de Zwart Grijze ( Tech Black ) versie denk ik.
 
Ik ben gisteren op de beurs geweest ,potverdomme wat een saaie hap ivm vorig jaar , tuurlijk de tenere heel goed bekeken , en proefzitten natuurlijk.

Wat een toffe motor! Helemaal mijn ding.
Met de juiste banden , kan je zo ,met beleid, de crossbaan op .
En ook weer naar huis.
 
ook donderdag geweest en proefgezeten
 

Bijlagen

  • IMG_20190214_130714.jpg
    IMG_20190214_130714.jpg
    1 MB · Weergaven: 47
  • IMG_20190214_130729.jpg
    IMG_20190214_130729.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 53
@Denman: De zit van T 700 vind ik geweldig , echter ben ik zoals velen benieuwd naar de verkoopprijs.
De liefde voor de 950 is er nog steeds , eigenlijk hoop ik dat de 700 gewoon te duur is 😜
 
Ik heb de Ténéré 700 eergisteren ook bekeken, maar ik vond hem maar laag aan de achterzijde. Ik hoop dat enkel de vering vrij laag was afgesteld en dat het uit de fabriek wat hoger is. Daarnaast zal de T700 eerst in Europa worden geproduceerd. Frankrijk om precies te zijn. De prijs zover ik heb vernomen van een Yamaha-vertegenwoordiger, zou rond de €12.000,- gaan worden. Afwacht, afwachten....
 
Lijkt me een lekker fietsje. Hoop dat er niet teveel elektronica op zit. Uitschakelbaar ABS is meer dan genoeg :]
 
Dan zou hij in Nederland rond de12500 komen, dat zou flink goedkoper als de 850 gs of dd Tiger 800
Vindt 12,5k best nog wel prijzig voor een MT-07 allroad (even oneerbiedig gezegd), nog steeds een stuk goedkoper dan een ADV 790R of idd een GS/Tiger (vind ik persoonlijk wel een klasse hoger door de gizmo's en pk's) maar wel weer een stuk duurder dan een Tracer die je al voor 9,8k hebt. Zou 11k netter vinden, als Yamaha volume wil draaien moeten ze zich niet uit de markt prijzen.
 
) maar wel weer een stuk duurder dan een Tracer die je al voor 9,8k hebt. Zou 11k netter vinden, als Yamaha volume wil draaien moeten ze zich niet uit de markt prijzen.

In België gaat 'm een dikke 1000€ meer kosten dan de Tracer 700. Ik zou niet weten waarom dat in NL dan meer dan 2500€ moet zijn?
 
Vindt 12,5k best nog wel prijzig voor een MT-07 allroad (even oneerbiedig gezegd), nog steeds een stuk goedkoper dan een ADV 790R of idd een GS/Tiger (vind ik persoonlijk wel een klasse hoger door de gizmo's en pk's) maar wel weer een stuk duurder dan een Tracer die je al voor 9,8k hebt. Zou 11k netter vinden, als Yamaha volume wil draaien moeten ze zich niet uit de markt prijzen.

Daarom ga ik er ook vanuit dat het max 11k zal zijn, gelet op de andere modellen. En zo Allan ook al zegt, ik verwacht ongeveer dezelfde meerprijs als in België.
 
Als ze er meer dan 10490,- voor durven vragen, koop ik m niet!
Meer is ie echt niet waard. Wat ze voor een ktm adventure r durven vragen is ook van de zotte.
Lekker laten staan als ze m zo duur maken.
 
Als ze er meer dan 10490,- voor durven vragen, koop ik m niet!
Meer is ie echt niet waard. Wat ze voor een ktm adventure r durven vragen is ook van de zotte.
Lekker laten staan als ze m zo duur maken.

Zelf kan je voor dat geld geen goede motor ontwikkelen en bouwen.
Het is echt ongelofelijk hoe goedkoop een motor op de markt gezet kan worden als je eens na gaat wat het allemaal kost. Dus zeggen dat hij het niet waard is lijkt me redelijk dikke lariekoek.

Wil niet zeggen dat het niet een hoop geld is voor veel mensen. Voor mij iig wel, blijkbaar ook voor jou. Maar als dit te duur is moet je nog even verder sparen of met minder genoegen nemen.
 
Of wacht gewoon een jaar en koop een 2e hands bij onze oosterburen MET accessoires!

Nog langer wachten ? :)
En na een jaar zal de spoeling voor een 2de hands nog erg dun zijn.

Een prijs onder de 11K zou wel slim zijn van Yam..
We gaan het zien, wel jammer dat er op het moment zo weinig nieuws voorradig is.

De fabricage vd T7 voor Europa wordt in Frankrijk gedaan heeft iemand een idee welke Fabriek?
 
Nog langer wachten ? :)
En na een jaar zal de spoeling voor een 2de hands nog erg dun zijn.

Dat denk ik ook, en dan zal de prijs nog dusdanig hoog zijn dat je als je iets meer bijlegt je een nieuwe hebt zonder voorgeschiedenis. Of je krijgt van die afgetrapte demo's waarbij iedereen even gekeken heeft wat hij kan. Dan betaal ik liever iets meer voor een nieuwe.
 
Zelf kan je voor dat geld geen goede motor ontwikkelen en bouwen.
Het is echt ongelofelijk hoe goedkoop een motor op de markt gezet kan worden als je eens na gaat wat het allemaal kost. Dus zeggen dat hij het niet waard is lijkt me redelijk dikke lariekoek.

Wil niet zeggen dat het niet een hoop geld is voor veel mensen. Voor mij iig wel, blijkbaar ook voor jou. Maar als dit te duur is moet je nog even verder sparen of met minder genoegen nemen.
Mt 07 kost 7999,- blok is licht aangepast, ander frame, wielen en wat andere rommeltjes. 2500,- erbij is echt ruim hoor. Is geen dikke lariekoek. Wat wel dikke lariekoek is,is dat jij denkt te kunnen weten wat voor mij een hoop geld is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan