2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Voor alle meelezers hier, mochten jullie een t7 uitkiezen, wat voor kleur wordt het dan?
Ik neig naar zwart.
 
Om eerlijk te zijn vind ik geen van de beschikbare kleurstellingen echt mooi, maar moest ik kiezen dan ging ik voor blauw.
 
Was zeker van Zwart maar ben nu zeker van een Wit/Rode :) vind die het mooist offroad zie ik nu op foto's en films vd diverse tests.
 
Yamaha is toch altijd weer het merk dat gewoon een goede motor neerzet. Geen heftige poespas, geen 100pk waar 70% van de mensen toch niks aan heeft off-road.
Gewoon een goede motor die je overal naartoe brengt, helaas vind ik wel echt het dashboard gewoon niet mooi en had ik gehoopt dat ze de prototype kleur ook zouden behouden.

Voor mij zou de tenere of de husvarna 701 met rallykit wel de motor zijn als opvolger
 

Dank voor deze info :}
Tenereetje wordt steeds tastbaarder, kan niet wachten tot proefritten mogelijk is.

Wel jammer dat er een kleurenblinde op de ontwerpafdeling van Yamaha werkt, rood/wit is de minst lelijkste kleurstelling.
Slipperclutch zou ook wel fijn zijn, wellicht niet nodig omdat het 2-cylinder blok geen blokkerend achterwiel gaat veroorzaken. Zal wel over nagedacht zijn door Yamaha techneuten.

Affijn, lijkt me een lekkere basic brommer zonder al te veel poespas.
Opties die ik zou willen jagen de prijs ook niet extreem op:
- middenbok (handig bij kettingsmeren)
- bagagerek
- verwarmde handvaten (lijkt me lekker om te hebben)

Twijfel nog over een 12V accessoire aansluiting, wil een moderner navigatiesysteem (heb nu een Garmin op batterijen) en Optimate lader kunnen aansluiten.
 
Opties die ik zou willen jagen de prijs ook niet extreem op:
- middenbok (handig bij kettingsmeren)
- bagagerek
- verwarmde handvaten (lijkt me lekker om te hebben)

Twijfel nog over een 12V accessoire aansluiting, wil een moderner navigatiesysteem (heb nu een Garmin op batterijen) en Optimate lader kunnen aansluiten.

Voor mij hetzelfde lijstje én een valbeugel, off road gaat ie altijd wel een keertje plat.
Kun je ook mistlampen en wat motorbagage aan hangen:
https://www.yamaha-motor.eu/nl/nl/p...019/accessories/engine-guard/bw3-f43b0-00-00/
Zou de 12V aansluiting er altijd bij bestellen, is altijd handig om bv je telefoon op te laden terwijl je Nav aan staat of om je GoPro/Camera te voorzien van stroom.
Als je toch 11/12 K uitgeeft maken die paar tientjes ook niet meer uit :)
 
Zou de 12V aansluiting er altijd bij bestellen, is altijd handig om bv je telefoon op te laden terwijl je Nav aan staat

Ik heb ook een 12V aansluiting, en een verloopstuk naar usb om "onderweg" mijn gsm op te laden, maar veel heb ik daar nog niet gebruik van gemaakt. Voor camping-reizigers zowieso een aan te bevelen optie.

Maar een GPS... die sluit je toch gewoon rechtstreeks aan op de batterij, of ergens op de acc voeding, daarvoor heb je toch geen 12V aansluiting voor nodig?
 
Ik heb ook een 12V aansluiting, en een verloopstuk naar usb om "onderweg" mijn gsm op te laden, maar veel heb ik daar nog niet gebruik van gemaakt. Voor camping-reizigers zowieso een aan te bevelen optie.

Maar een GPS... die sluit je toch gewoon rechtstreeks aan op de batterij, of ergens op de acc voeding, daarvoor heb je toch geen 12V aansluiting voor nodig?

Yep, ik heb ook mijn TT Rider rechtstreeks op de accu, maar ik gebruik m'n iPhone ook regelmatig als Nav en dan is een extra 12V aansluiting voor een (action) camera of noem maar op.. erg handig natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Yep, ik ook ook mijn TT Rider rechtstreeks op de accu, maar ik gebruik m'n iPhone ook regelmatig als Nav en dan is een extra 12V aansluiting voor een (action) camera of noem maar op.. erg handig natuurlijk.
Same hier mijn TomTom zit ook rechtstreeks aangesloten. Maar gebruik de osmand app op mijn mobiel als ik bijvoorbeeld de TET rijdt, of flitsmeister.
Op vakantie laadt hij mijn powerbank op zodat ik in de tent alles kan opladen
 
Ik heb ook een 12V aansluiting, en een verloopstuk naar usb om "onderweg" mijn gsm op te laden, maar veel heb ik daar nog niet gebruik van gemaakt. Voor camping-reizigers zowieso een aan te bevelen optie.

Maar een GPS... die sluit je toch gewoon rechtstreeks aan op de batterij, of ergens op de acc voeding, daarvoor heb je toch geen 12V aansluiting voor nodig?
Niks 12v aansluiting , gewoon rechtstreeks een dubbele usb maken , klaar
bv zo een (of via ebay)
https://www.allekabels.nl/usb-autol...MIyd6Lpfm54gIVGs13Ch3z7w_2EAQYASABEgLXAfD_BwE
 
Terug
Bovenaan Onderaan