2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Welke dealer?
Ik twijfel ook steeds tussen wit/rood en zwart.
Off-road vind ik wit mooier maar op de weg zwart.


Op een rijtje:

Als je nu bestelt ( tot 31 Juli ) heb je nog wel de "korting" maar je krijgt 'm dan ws pas in Nov/Dec dus even wachten is ms wel slim.
Vindt het wit/rood wel sprekender, lijkt wel een beetje op een Marlboro livery, mist alleen wat rood bij de tank/cockpit.
Zwart vindt ik bij nader inzien wel saai op een allroad, rijden al zoveel grijs/zwarte GS'en rondt. :9

Blauw kan ik gewoon niet mooi vinden, weet niet wat het is. Waarschijnlijk de blauwe velgen die me zo tegen staan.
 
Idem, maar nog niet in het echt gezien.

Die velgen blijven zo lang mooi als die van andere motoren mx/en met blauwe of zwarte velgen, lijkt me.

Niet in de zon zetten.
 
Ho effe, niet dat de K60 Scout een verkeerde band is, ik rij er al 9 jaar mee rond. Maar meer dan 8000 km haal ik niet met een achterband. Met meer vermogen (dus sneller accelereren) gaat de band minder kilometers maken. Denk ik.

Jij hebt ook een XT660Z toch? Het hangt bij mij uiteraard een beetje van de omstandigheden, maar de vorige achterband ging er af na 12000 en had naar verwachting nog wel tot de 15k meegekund. Maargoed, das een andere discussie.

Idem, maar nog niet in het echt gezien.

Die velgen blijven zo lang mooi als die van andere motoren mx/en met blauwe of zwarte velgen, lijkt me.

Niet in de zon zetten.

Ik vind het op zich wel mooi met die blauwe velgen maar ik ben zeker geen poetser dus ik verwacht dat het er bij mij binnen de kortste keren niet meer uitziet, ik denk dat ik tegen die tijd eens informeer of ik niet gewoon zwarte velgen op een blauwe kan krijgen. Zal vast wel kunnen denk ik, en vind ik misschien nog wel mooier ook.
 
Heb even de velgen ontkleurd. Wordt het voor mij wel beter van, maar heb alsnog liever de witte.
Ben zelf overigens ook geen poetser, heb m'n velgen het liefst grijs/zwart. :9

bluewblackwheels.jpg

2019-Yamaha-XTZ700-EU-Tech_Black-Studio-001-03.jpg
 
Ho effe, niet dat de K60 Scout een verkeerde band is, ik rij er al 9 jaar mee rond. Maar meer dan 8000 km haal ik niet met een achterband. Met meer vermogen (dus sneller accelereren) gaat de band minder kilometers maken. Denk ik.
10000 gedaan met de heidenau 's, maar toen waren ze ook echt op, wel veel mee op gravel gereden in Scandinavië
 

Bijlagen

  • IMG_20190628_112533.jpg
    IMG_20190628_112533.jpg
    148,3 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20190623_111208.jpg
    IMG_20190623_111208.jpg
    207,4 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20190620_105858.jpg
    IMG_20190620_105858.jpg
    215,5 KB · Weergaven: 16
Mooi ding , heb er mee gereden in Volkel (nog pijn aan mijn been.....:$) voor solo met bagage perfecte fiets,
pakte mooi op ook vanaf 55km in zijn zes , enige wat mij opviel was dat bijna iedereen de richtingaanwijzer vergat uit te zetten , te klein controlelampje ?
ben benieuwd naar het gebruik , en actieradius (en je hebt de juiste kleur gekozen.....:t)
Ik wens je er veel veilige km toe:]
 
643BA971-2736-4F0F-BB38-DAC46EAAE3AB.jpeg


In Rockanje staat er ook 1.
Persoonlijk na hm in het echt te hebben gezien vind ik de KTM tegenhanger toch wat meer “body” hebben. Als groot/lang persoon zou dat mijn keuze zijn.
 
Als je dit toch vergelijkt met de KTM dan is de keuze toch snel gemaakt. Het is voor mij deze of een husqvarna 701 met rally kit

Hoe is het met trillingen vd 701? Dat is bij de meeste 1 cilinders een groot nadeel vind ik. Ik heb liever wat meer gewicht van een 2 cilinder, dan constant dat getril.
 
Hoe is het met trillingen vd 701? Dat is bij de meeste 1 cilinders een groot nadeel vind ik. Ik heb liever wat meer gewicht van een 2 cilinder, dan constant dat getril.
Als je het nieuwe motorblok hebt, dus vanaf 2017 merk ik er eigenlijk niks van. Als in mijn 1190 trilt bijna net zoveel.
Maar ik ben sowieso gewend aan crossmotoren en alles dus een beetje biased
 
Mijn 1290 is de meest daverende twin waarmee ik ooit gereden heb.
Mijn tenere 660 draaide zachter.
 
Mijn 1290 is de meest daverende twin waarmee ik ooit gereden heb.
Mijn tenere 660 draaide zachter.
een 660 en een 1290 vergelijken is net als appels en peren; Beide fruit maar smaken totaal anders.
Een 1290 heeft 160pk & 140nm aan koppel, 1 zuiger van de 1290 verpompt net zoveel als het gehele blok van de 660.
Een 660 heeft net aan een 3de van het vermogen en koppel van een 1290 (50pk en 60nm).
 
Bedankt. Ik ken het verschil tussen beide.

Ik bedoel enkel te zeggen dat 'soepeler dan een 1190' misschien geen referentie is voor een trillingsvrij blok. Tenzij de 1190 veel soepeler is dan de 1290, maar dat zou me verbazen.

Ik wens verder helemaal geen vergelijk te trekken tussen yams 660 mono en ktms 1290 twin. Beide erg fijne blokken, ene iets krachtiger dan het andere.

Dat gezegd zijnde, ik heb vroeger ook een 620 adventure gereden, die stonden bekend om de immense trillingen, maar had daar zelf niet echt last van. Ik vond dat een fantastische motor. Nooit gesnapt waarom er geen 690/701 adventure gekomen is.
 
Hier een dynojet result.
60 pk aan het wiel, valt mij dan een beetje tegen als dat echt zo zou zijn. Had iets meer verwacht.
Afwachten wat het echte aantal pk's zijn en wat er nog te winnen valt met simpele mods..
 
Terug
Bovenaan Onderaan