2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

FEEA0EAF-8105-4999-8A76-A0E73C2A0E6C.jpeg
 
Dank je wel. Zat hier een paar jaar geleden al. Met me vorige tenere. Was alleen me account helemaal kwijt.

Ik ga morgen op vakantie naar Zweden en neem hem mee. Dus je kan misschien nog wat verwachten van de reis

En hoe moet dat dan met je 1000Km beurt? :X
Veel plezier met de T7 in Zweden ik ben benieuwd naar de plussen en minnen.
 
Hier een dynojet result.
60 pk aan het wiel, valt mij dan een beetje tegen als dat echt zo zou zijn. Had iets meer verwacht.
Afwachten wat het echte aantal pk's zijn en wat er nog te winnen valt met simpele mods..

Amerikaanse pk’s... die lui meten op een andere manier. Tel er een % of 20 bij op en je zit wel goed.
 
Hoezo amerikaanse pk’s? Filmpje is grieks.

Dan zijn het Griekse pk’s :+

Edit: iets met DIN en/of SEA paarden..
Zoek maar eens op, in Engeland en Amerika lijkt een meting altijd fors minder dan bij ons.
Zou me niks verbazen als dat met de T700 ook het geval is.
 
Laatst bewerkt:
Hier een dynojet result.
60 pk aan het wiel, valt mij dan een beetje tegen als dat echt zo zou zijn. Had iets meer verwacht.
Afwachten wat het echte aantal pk's zijn en wat er nog te winnen valt met simpele mods..

DIN = Deutsche Industrie Norm
SAE = Society of Automotive Engineers

Één DIN PK is ongeveer 1,136 SAE PK
Één SAE PK is ongeveer 0.88 DIN PK

60 PK Din is dus ong 68,16 PK SAE
 
Het is DIN, is te zien in het filmpje als ze bij het scherm staan te kijken. :)

Is dus wel wat vlotter dan de Honda 600/650 v-twins die ik heb gehad. M'n Hawk GT haalde zo'n 46,5 DIN PK op het achterwiel, en dat was met open uitlaat en pod filters..
 
Voor wie hem nog niet in het echie heeft gezien, Motor City Amsterdam heeft een blauwe en een rode staan zag ik net.
Was zaterdag nog ff bij Gebben langs geweest maar daar hadden ze alleen 2 zwarte (waarvan één verkocht was). Ben wel benieuwd naar de rode/witte in het echt. Amsterdam is me alleen wat te ver. :+
 
@Frazer Dan zag ik jou daar vanmiddag met je bakje koffie om de motor heen lopen.
Ik was daar voor een gesprek over de aanschaf aldaar.
 
@Frazer Dan zag ik jou daar vanmiddag met je bakje koffie om de motor heen lopen.
Ik was daar voor een gesprek over de aanschaf aldaar.

Ik was er net voor sluitingstijd en heb daar geen koffie gedaan, dus was waarschijnlijk iemand anders. Ik was in de eerste instantie bij Motozoom, daar hadden ze niet wat ik zocht. Toen een bakkie gedaan bij Harley want daar werkt een kennis, daarna bij Motor City wel gevonden wat Motozoom niet had. Ik ben alleen effe snel om de Yamaha's heengelopen omdat ik ze al eerder had gezien.
 
Termaat adverteert dat je bij het Explore pack de losse koffers er nog bij moet kopen. Komt dan op een kleine €2000,- uit voor dat pack. Yamaha geeft zelf heel duidelijk op de site en in de configurator aan dat het explore pack inclusief alu zijkoffers is. Waardoor het zo'n 800,- scheelt.
Vreemd.
 
Termaat adverteert dat je bij het Explore pack de losse koffers er nog bij moet kopen. Komt dan op een kleine €2000,- uit voor dat pack. Yamaha geeft zelf heel duidelijk op de site en in de configurator aan dat het explore pack inclusief alu zijkoffers is. Waardoor het zo'n 800,- scheelt.
Vreemd.

Horen erbij te zitten, staat inderdaad ook gewoon op de Yam site dus vreemd van ze?:
https://www.yamaha-motor.eu/nl/nl/p...00/accessories/explorer-pack/bw3-fepck-00-00/
Bv hier te koop incl:

https://www.topmotoapeldoorn.nl/2019/08/02/accessoire-packs-tenere-700/
EXPLORER PACK | € 1.172,50
(De linker en rechter zijkoffer zijn inbegrepen in de hier bovenstaande prijs van de Explorer Pack.) De sportieve en wendbare Ténéré 700 is gemaakt voor het échte avontuur. Voor de gepassioneerde avonturier heeft Yamaha het Explorer Pack ontwikkeld, een doordacht accessoirepakket volledig passend bij zijn ontdekkingsreis. De solide aluminium zijkoffers, met een totale inhoud van 72 liter, bieden voldoende ruimte om hetgeen men nodig heeft mee te nemen. Voor nog meer bagage mogelijkheden heeft het Explorer Pack een eenvoudig te installeren mono-zadelrek met een vlak oppervlak, ideaal voor bijvoorbeeld een tas of ander materiaal. Met al deze bagage is het wel noodzakelijk om, vooral tijdens het parkeren, een zeer stabiele motor te hebben. Daarom zit bij het Explorer Pack een zeer degelijke middenbok. Voor optimale bescherming biedt het Explorer Pack ook een solide beschermplaat en motorbescherming, zo is jouw Ténéré 700 klaar voor het avontuur. Are you ready to make the next horizon yours?

  • Aluminium zijkoffers: Aan elke zijde 37 liter inhoud, oftewel een gecombineerde capaciteit van 74 liter.
  • Montageset aluminium zijkoffers: gemaakt voor het échte avontuur, mede dankzij een oerdegelijk design en eenvoudige installatie.
  • Sleutelset (zijkoffers)
  • Middenbok: zorgt voor stabiel parkeren dankzij de sterke en duurzame buisconstructie.
  • Motorbescherming: deze motorbeschermplaat is 33% dikker en bedekt een groter gebied dan de standaard motorbescherming.
  • Mono zadelrek: dit mono zadelrek is heel eenvoudig te monteren en biedt een vlak oppervlak, ideaal om extra bagage mee te nemen.
  • Valbeugel: voorkomt schade aan de diverse kuipdelen.
 
Helaas, dus niet..... Fout is bij Yamaha bekend. Koffers komen er gewoon los bij 🤐
Lekker dan.
 
Laatst bewerkt:
Kan me het haast niet voorstellen, dan heeft zo'n pack nul voordeel boven spul los bestellen.

Vraag mezelf eigenlijk af of ik überhaupt wel zijkoffers zou willen hebben, het is wel handig maar de motor wordt er meestal gelijk zo breed van.
Heb bij m'n Fazer ook koffers maar voel me net een vrachtwagen chauffeur als die dingen erop zitten. Op vakantie ook veel te veel ruimte eigenlijk (met hotel/stacaravan vakantie).
 
En toch is het zo ;). Helaas.
Ook in GB is de prijs al aangepast.

Ik ga ws ook vaak met tassen (Wolfman) rijden, maar ook dan is een rek prettig. En die koffers zijn wel handig. Maar idd ook veel geld.

Bestelling is gedaan, bij Ott Motoren.
 
kennis van mij heeft nu een moskomoto set, moet zeggen dat ik dat ook ga doen voor mijn volgende motor.

Helemaal geen kofferset meer, maar een zadeltas principe
 
Terug
Bovenaan Onderaan