2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

kennis van mij heeft nu een moskomoto set, moet zeggen dat ik dat ook ga doen voor mijn volgende motor.

Helemaal geen kofferset meer, maar een zadeltas principe

Misschien beter om even te wachten totdat er op maat gemaakte adventure tassen voor de T7 komen.
De Mosko schijnt niet zo goed te passen op de T7.
En de Mosko moto schijnt toch nog best zwaar te zijn door het "Harness/Rack systeem waar de tassen aan hangen heb ik begrepen van iemand.

Giant Loop is ook een optie.
Bv de Coyote saddlebag met de Rogue Drybag:
https://www.giantloopmoto.com/product/coyote-saddlebag-roll-top/https://www.giantloopmoto.com/product/rogue-dry-bag/
Hier wat vergelijk en ervaringen van gebruikers daarmee: Mosko Moto vs. Giant Loop
 
Misschien beter om even te wachten totdat er op maat gemaakte adventure tassen voor de T7 komen.
De Mosko schijnt niet zo goed te passen op de T7.
En de Mosko moto schijnt toch nog best zwaar te zijn door het "Harness/Rack systeem waar de tassen aan hangen heb ik begrepen van iemand.
Hier wat vergelijk en ervaringen van gebruikers daarmee: Mosko Moto vs. Giant Loop

Ik koop dan ook geen T7, hierna komt een 701 husqvarna, en dan moet ik een opening achterin hebben.
Nadeel van het niet hebben van een dedicated rek is wel dat je sneller krassen krijg op je mooie plastic.
Voordeel is dat je motor er wel mooier uitziet zonder kofferrek, maar dat is mijn persoonlijke mening
 
Net gespot in Vianen aan het einde van de brugstraat een in het wild rijdende blauwe Tenere 700! Zo maar vlak bij mij om de hoek!
Om 18:30 was dat. Wie o wie was dat? 😁
 
Ik koop dan ook geen T7, hierna komt een 701 husqvarna, en dan moet ik een opening achterin hebben.
Nadeel van het niet hebben van een dedicated rek is wel dat je sneller krassen krijg op je mooie plastic.
Voordeel is dat je motor er wel mooier uitziet zonder kofferrek, maar dat is mijn persoonlijke mening
Daar hebben ze transparante stickers voor. :)

Ik zie nog wel wat ik ga doen, wordt toch pas volgend jaar dat ik een T7 kan kopen en dan zijn er vast al wel wat mensen met ervaring qua tassen.
Sowieso wil ik eerst een fatsoenlijke testrit doen, ben nogal wispelturig qua motoren. Beetje zonde om een nieuwe motor te kopen en hem na een jaar en 10k ervaring hem er weer uit gooien (zoals ik nu meestal doe, zit inmiddels op m'n 10de motor in 7 jaar tijd *D).
 
Net gespot in Vianen aan het einde van de brugstraat een in het wild rijdende blauwe Tenere 700! Zo maar vlak bij mij om de hoek!
Om 18:30 was dat. Wie o wie was dat? 😁

Beste Paul, dat was ik! (nieuw hier op het forum) ik heb de tenere 700 nu ongeveer een week en heb er 750km opgezet inmiddels. Ding rijd echt heel goed! Ik heb natuurlijk nog niet echt gas kunnen geven ivm het inrijden maar alles voelt degelijk en solide aan. Standaard voelt hij vrij hard geveerd aan maar dat is allemaal te stellen en is voor iedereen zijn persoonlijke voorkeur natuurlijk. Voor het bochtenwerk voelt hij erg goed aan iig. (onverhard komt nog natuurlijk) je zal me wel vaker door Vianen zien rijden in de toekomst denk ik. Gr Nick
 
IMG_20190804_102846.jpg
 
Beste Paul, dat was ik! (nieuw hier op het forum) ik heb de tenere 700 nu ongeveer een week en heb er 750km opgezet inmiddels. Ding rijd echt heel goed! Ik heb natuurlijk nog niet echt gas kunnen geven ivm het inrijden maar alles voelt degelijk en solide aan. Standaard voelt hij vrij hard geveerd aan maar dat is allemaal te stellen en is voor iedereen zijn persoonlijke voorkeur natuurlijk. Voor het bochtenwerk voelt hij erg goed aan iig. (onverhard komt nog natuurlijk) je zal me wel vaker door Vianen zien rijden in de toekomst denk ik. Gr Nick
Gaaf hoor. Heel veel plezier en veilige kilometers ermee !!
 
Hier komt de AT als beste allrounder uit de bus. Tweede plek voor de T7 als beste offroader en de KTM op de 3de plek.
Heb verder geen idee wat ze allemaal precies zeggen in de review, translate laat wat steken vallen en mijn Italiaans is ook niet al te best. :+

Wel leuk overigens dat er steeds meer filmpjes komen van T7 eigenaars op Youtube. :)

 
Weet iemand een demo?

Yamaha vertelde me dat ze pas in november demo's verwachten uit te leveren.
Gebben in Rogat heeft er 1 voor hele serieuze gegadigden ergens deze of volgende week. Dan moet je hem al willen kopen.
En zo ver ben ik nog niet.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week stonden er nog twee bij Motor City Amsterdam, maar ik weet niet of dat demo's waren of dat die al verkocht waren. De 3 die MCW in Naaldwijk had staan zijn al uitgeleverd.
 
Ja, dat heb ik meer gezien. Dat zijn die voorverkoop motoren die nu uitgeleverd worden.
 
Begrijp ik uit de vorige posts nu dat er nergens proefgereden kan worden op de tenere 700?
Gemiste kans voor Yamaha, ik wilde net het spaarvarken slachten 😊.
Zonder gekheid....
Hoe bevalt de tenere 700 bij de gelukkigen die er al 1 hebben?
 
20190815_144331.jpg

Wordt over 2 weken geleverd, ben benieuwd! Al iemand bekend met hoe in te rijden?
 
Die ken ik. Jij hebt hem al gekocht. Weer een demo kans minder.
Veel plezier ermee!
 
En dan een 1000 km beurt?
Hebben die zin eigenlijk? Filter vervangen is dat toch?
Allemaal van horen zeggen. Ik heb nog nooit een nieuwe gehad.
 
En hoe moet dat dan met je 1000Km beurt? :X
Veel plezier met de T7 in Zweden ik ben benieuwd naar de plussen en minnen.
Ik ben gisteren teruggekomen en de motor weer uit de bus gehaald. Totaal zo tussen de buien door slechts 600 kn gereden. (Ben een goed weer rijder).

Overal binnendoor gegaan en veel heuvelachtig gebied. Stuurt wel zo lekker strak. Totaal niet te vergelijken met de 660. Geweldig op gravelwegen. En je stuurt overal met je kontje de bocht door. Helaas nog veel te weinig kilometers om is voluit te kunnen gaan. Maar tot nu toe alles positief. Maar zoals ik al zei. Heel veel regen gehad en daardoor veel te weinig gereden.
 
Hoi allemaal,

Ik ben een paar weken aan het meelezen. Ik ga volgende week of een T7, of een Africa twin bestellen.

Ik ben benieuwd of er al eigenaren zijn die wat langere afstanden hebben gereden. En zo ja, wat dan de ervaringen hiermee zijn qua windbescherming en overal comfort op lange stukken.

Verder ben ik ook nog wel benieuwd hoe jullie tegen de vergelijking T7 vs. AT kijken.
 
Hoi allemaal,

Ik ben een paar weken aan het meelezen. Ik ga volgende week of een T7, of een Africa twin bestellen.

Ik ben benieuwd of er al eigenaren zijn die wat langere afstanden hebben gereden. En zo ja, wat dan de ervaringen hiermee zijn qua windbescherming en overal comfort op lange stukken.

Verder ben ik ook nog wel benieuwd hoe jullie tegen de vergelijking T7 vs. AT kijken.

Kan je alleen de tip geven eens bij Ten Kate te kijken als je voor de Africa Twin gaat.
Is in de aanbieding en kost nu nog “maar” €13.990
 
Terug
Bovenaan Onderaan