2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Heb ik gezien! Vandaar dat ik aan het twijfelen ben.. scheelt niet veel meer qua prijs.

Al eens op gereden?
De parallel twin van de AT is een pareltje (klinkt ook fantastisch, ja echt waar), remmen zijn ook heel goed. Echter qua sturen mag ‘ie nog niet in de schaduw staan van mijn KTM 1090R.
Ik denk dat een setje Hyperpro’s of veren van HK hem heel goed zullen doen.

Als allrounder denk ik dat je beter af bent met de Honda, maar das mijn persoonlijke mening ;)

Jammer dat de Yamaha T700 nergens proef te rijden is.
 
Laatst bewerkt:
En dan een 1000 km beurt?
Hebben die zin eigenlijk? Filter vervangen is dat toch?
Allemaal van horen zeggen. Ik heb nog nooit een nieuwe gehad.
In het begin slijt de boel op mekaar in, is wel handig dat het metaalslijpsel er niet te lang in blijft zitten.


Inrijden zou ik persoonlijk gewoon heel afwisselend doen, niet perse max 5k rpm. Gewoon veel schakelen, eventjes in de touren laten klimmen enz. Niet vol gas laag in de toeren (om je aan 5k rpm max te houden..). De eerste kilometers (50 á 100) natuurlijk wel gewoon lekker rustig.
 
Denk persoonlijk ook dat de AT een betere allrounder is, dus ligt er maar net aan wat je voor ogen hebt.
 
Inrijden zou ik persoonlijk gewoon heel afwisselend doen, niet perse max 5k rpm. Gewoon veel schakelen, eventjes in de touren laten klimmen enz. Niet vol gas laag in de toeren (om je aan 5k rpm max te houden..). De eerste kilometers (50 á 100) natuurlijk wel gewoon lekker rustig.

Ik reed voorheen voor de zaak veel demo's in, dan reed ik de eerste 500km gewoon lekker rustig aan, niet meer toeren dan de helft van het maximum aantal (voor hij het rood in gaat). Tussen de 500 en 1000km regelmatig even flink doortrekken in toeren, zolang je maar niet langdurig in die hoge toerentallen blijft rijden. Wel zorgen dat het blok eerst natuurlijk goed warm is voor je een keer flink gas geeft, maar dat is altijd belangrijk, niet alleen met inrijden. En inderdaad veel schakelen, dus inrijden zoveel mogelijk op de binnenwegen, dan loopt alles in de bak ook lekker op elkaar in. Na 1000km een beurtje en dan zou het in principe klaar moeten zijn. Sommige merken schrijven wel voor om tussen de 1000 en 1500 ook niet boven een bepaald aantal toeren te komen.

Voor het inrijden zijn er ongeveer 1000 meningen, sommigen zeggen zelfs dat het helemaal niet meer nodig is.
 
AT is wel 40 kg zwaarder.
De test in Italië zoals hier eerder getoond wint AT voor T7 en KTM.
AT wordt tweede bij de Alpenmasters voor wat dat waard is.
Ik ben zelf dezelfde afweging aan het maken.
Voor km-vreters is de AT de betere lijkt het. Voor off-road en lekker klooien en bochten pakken lijkt de T7 de winnaar.
Het blok van de T7 is levendiger en net zo krachtig. Boven 120 km/u zal de AT er langer aan trekken, maar hoe vaak kom je daar.
Het wachten is op mensen die echt kilometers gemaakt hebben.
Ruitje, zadel, vaak tanken, ...?
 
Jammer dat ik nog 2 jaar moet met mn huidige motor, of ik had al wat kunnen zeggen.
 
Al eens op gereden?
De parallel twin is een pareltje (klinkt ook fantastisch, ja echt waar), remmen zijn ook heel goed. Echter qua sturen mag ‘ie nog niet in de schaduw staan van mijn KTM 1090R.
Ik denk dat een setje Hyperpro’s of veren van HK hem heel goed zullen doen.

Als allrounder denk ik dat je beter af bent met de Honda, maar das mijn persoonlijke mening ;)

Jammer dat de Yamaha T700 nergens proef te rijden is.

Het is inderdaad jammer dat de T7 nergens te testen is. Heb er al even op gezeten bij MotorCity, maar testrijden kon ik wel vergeten. Zijn niet aan te slepen die T700's. Op de AT heb ik al gereden. Klinkt inderdaad echt heel goed. Is ook duo een stuk comfortabeler gok ik zo.

AT is wel 40 kg zwaarder.
De test in Italië zoals hier eerder getoond wint AT voor T7 en KTM.
AT wordt tweede bij de Alpenmasters voor wat dat waard is.
Ik ben zelf dezelfde afweging aan het maken.
Voor km-vreters is de AT de betere lijkt het. Voor off-road en lekker klooien en bochten pakken lijkt de T7 de winnaar.
Het blok van de T7 is levendiger en net zo krachtig. Boven 120 km/u zal de AT er langer aan trekken, maar hoe vaak kom je daar.
Het wachten is op mensen die echt kilometers gemaakt hebben.
Ruitje, zadel, vaak tanken, ...?

Ik denk dat wat jij zegt op gaat wat betreft km-vreten en wat speelser rijden. Ik heb ook testgereden op de KTM 790 Adventure R. Dat was echt een heerlijke motor! Echter vind ik € 16.000 nogal prijzig voor een motor die je nog moet uitrusten met het broodnodige.

@ Ferry, Weet niet of je aktief bent op "instagram"?

Lea Rieck zit al in Marokko met haar T700. :t
https://www.instagram.com/lea_rieck/?hl=nl


Nadat ik deze Instagram heb doorgespit heb ik besloten dat het de T700 wordt. Wat betreft lange afstanden zit het blijkbaar goed en als 130 - 140 goed te houden is dan ben ik tevreden. 160 kunnen cruisen kan op de AT makkelijk, maar ik ben mijn rijbewijs toch liever niet kwijt.

T700 it is dus! Vraagje aan jullie allen. Ik neem er de Rally pack op en stuurverhogers. Verder twijfel ik over de middenbok, dikkere beschermplaat onder het blok en het rek voor de zijkoffers om later zelf koffers voor te kopen.

Welke van de 3 zal ik nemen? Alles wordt straks aftermarket aangeboden, dus ik neig het meest naar het rek voor de koffers. Wat denken jullie?
 
Het is inderdaad jammer dat de T7 nergens te testen is. Heb er al even op gezeten bij MotorCity, maar testrijden kon ik wel vergeten. Zijn niet aan te slepen die T700's. Op de AT heb ik al gereden. Klinkt inderdaad echt heel goed. Is ook duo een stuk comfortabeler gok ik zo.



Ik denk dat wat jij zegt op gaat wat betreft km-vreten en wat speelser rijden. Ik heb ook testgereden op de KTM 790 Adventure R. Dat was echt een heerlijke motor! Echter vind ik € 16.000 nogal prijzig voor een motor die je nog moet uitrusten met het broodnodige.




Nadat ik deze Instagram heb doorgespit heb ik besloten dat het de T700 wordt. Wat betreft lange afstanden zit het blijkbaar goed en als 130 - 140 goed te houden is dan ben ik tevreden. 160 kunnen cruisen kan op de AT makkelijk, maar ik ben mijn rijbewijs toch liever niet kwijt.

T700 it is dus! Vraagje aan jullie allen. Ik neem er de Rally pack op en stuurverhogers. Verder twijfel ik over de middenbok, dikkere beschermplaat onder het blok en het rek voor de zijkoffers om later zelf koffers voor te kopen.

Welke van de 3 zal ik nemen? Alles wordt straks aftermarket aangeboden, dus ik neig het meest naar het rek voor de koffers. Wat denken jullie?

Middenbok is een must, de rest is sowieso in de aftermarket gebeuren te vinden, met waarschijnlijk nog betere opties ook. Skidplate heb je past echt nodig als je met je motor over keien en alles geen gaat
 
Middenbok zou voor mij ook een must zijn. Het kofferrek heb ik gezien op een motor net voordat deze werd uitgeleverd en vond ik erg lelijk. Daarvoor zou ik zeker de aftermarket nemen. Voor de andere opties zou ik ook even kijken wat de aftermarket te bieden heeft. Dan kan je vergelijken wat mooier staat.

Vanmorgen de eerste in het wild gespot trouwens, een zwarte op de A5
 
Al eens op gereden?
De parallel twin is een pareltje (klinkt ook fantastisch, ja echt waar), remmen zijn ook heel goed. Echter qua sturen mag ‘ie nog niet in de schaduw staan van mijn KTM 1090R.
Ik denk dat een setje Hyperpro’s of veren van HK hem heel goed zullen doen.

Als allrounder denk ik dat je beter af bent met de Honda, maar das mijn persoonlijke mening ;)

Jammer dat de Yamaha T700 nergens proef te rijden is.

Heb tijdens de Demo tour op de T7 gereden ( verslagje hiervan staat terug ) maar vooral off road en het regende dus ik heb de bochten handling niet goed kunnen testen en die is toch wel belangrijk voor mij.
Maar je schrijft dat ie qua sturen niet in de schaduw staat van je 1090R?

Is de KTM zo goed of de T7 zeer matig/slecht?
 
Heb tijdens de Demo tour op de T7 gereden ( verslagje hiervan staat terug ) maar vooral off road en het regende dus ik heb de bochten handling niet goed kunnen testen en die is toch wel belangrijk voor mij.
Maar je schrijft dat ie qua sturen niet in de schaduw staat van je 1090R?

Is de KTM zo goed of de T7 zeer matig/slecht?

Excuus voor de verwarring, ik bedoelde dat de Africa Twin qua sturen duidelijk een paar treetjes lager staat dan mijn 1090R.
Dan merk je dat het frame en de vering van KTM echt top is.

Ik heb nog niet op de T700 gereden helaas, hopelijk komt dat nog een keertje want ik ben echt wel fan van het 2 in lijn blok concept :)
 
Hij is besteld! Heb de middenbok genomen naar aanleiding van jullie advies. Verder een rallypack en stuurverhogers. Vond het bagagerek van Touratech er mooi uitzien, dus ik denk dat het die wordt.

Wat ik wel vreemd vond is dat de 12v stekker uit de configurator is verdwenen een week geleden. Zou het kunnen dat ze het nu standaard monteren? Beetje weird, dus heb de dealer verzocht er navraag maar te doen.

Ik heb de wit/rode genomen. Mijn vriendin vond de zwarte mooier, maar ik vind op zo een model de sprekende kleuren toch wat leuker.

Ben heel benieuwd wanneer die binnenkomt. Ik denk dat het ergens in november zal worden. Kan ik ‘m hopelijk nog inrijden voor de pekel...
 
Hij is besteld! Heb de middenbok genomen naar aanleiding van jullie advies. Verder een rallypack en stuurverhogers. Vond het bagagerek van Touratech er mooi uitzien, dus ik denk dat het die wordt.

Wat ik wel vreemd vond is dat de 12v stekker uit de configurator is verdwenen een week geleden. Zou het kunnen dat ze het nu standaard monteren? Beetje weird, dus heb de dealer verzocht er navraag maar te doen.

Ik heb de wit/rode genomen. Mijn vriendin vond de zwarte mooier, maar ik vind op zo een model de sprekende kleuren toch wat leuker.

Ben heel benieuwd wanneer die binnenkomt. Ik denk dat het ergens in november zal worden. Kan ik ‘m hopelijk nog inrijden voor de pekel...

Gefeliciteerd! :t
 
Vindt ze zo gaaf. Nieuwe is "net te mooi" voor Amsterdam als buitenslaper. Maar reken maar dattie lekker door de stad knalt.....,
 
Explore pack, led knipperlichten met running light en remlicht, stuurverhogers en hvv. Ik ben een blij mens!
En wat een goede service van Ott motoren!!
 

Bijlagen

  • received_373533890214673.jpeg
    received_373533890214673.jpeg
    236,8 KB · Weergaven: 69
  • IMG_20190823_113103.jpg
    IMG_20190823_113103.jpg
    244,7 KB · Weergaven: 73
  • IMG_20190823_103031.jpg
    IMG_20190823_103031.jpg
    211,2 KB · Weergaven: 67
Zijn ledknipperlichten uit het Yamaha acc. aanbod. Zie filmpje. Echt mooie dingen!

Someren gaat helaas niet lukken. Vriendin moet werken, ik de kinderen...
 
Zijn ledknipperlichten uit het Yamaha acc. aanbod. Zie filmpje. Echt mooie dingen!

Someren gaat helaas niet lukken. Vriendin moet werken, ik de kinderen...
Zijn ze ook nog buigzaam (zoals in de foto) of gewoon fixed?
Zijn iig wel een stuk mooier dan de ori knippers, snap niet dat Yammie niet standaard LED knippers opzet..

Honda-CRF450L-2019-178.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan