2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Is er nog ruimte voor gereedschap, bandenplakset, ducktape onder het zadel?
Er is een gereedschapstas oid die aan de valbeugel if zo bevestigd kan worden?
 
Is er nog ruimte voor gereedschap, bandenplakset, ducktape onder het zadel?
Er is een gereedschapstas oid die aan de valbeugel if zo bevestigd kan worden?
monteer als ik op vakantie ga met de vstrom altijd een gereedschapsbakje op de carterbeschermplaat
 
Is er nog ruimte voor gereedschap, bandenplakset, ducktape onder het zadel?
Er is een gereedschapstas oid die aan de valbeugel if zo bevestigd kan worden?

Zag toevallig op YouTube dat onder het standaard zadel wel ruimte is voor wat spullen en onder het optionele rallyzadel een klappie meer.
Vanaf 06:15
 
Zag toevallig op YouTube dat onder het standaard zadel wel ruimte is voor wat spullen en onder het optionele rallyzadel een klappie meer.
Vanaf 06:15

Ja maar het zadel is van wat ik hoor geen enorme verbetering en het is erg duur!

Ik had op de gok China rem/koppelingshendels besteld van de MT07 en die kreeg ik vandaag binnen, ik kan melden dat deze passen op de Tenere, dus als iemand ze zoekt, ik heb deze besteld:

KLIK
 
Tis best stil hier?
Komen er geen rijverslagen ( on en offroad), plussen en minnen vd bike en aftermarket accessoires die je wel/niet moet kopen van T7 eigenaars die inmiddels wat km's rubber hebben versleten ;) ?
 
Ik zag een staan bij de dealer. Ziet er in het echt beter uit dan op foto. Tot daar mijn ervaring.
 

Bijlagen

  • 4AA81AEE-5229-4695-9CDD-4567C96F448C.jpeg
    4AA81AEE-5229-4695-9CDD-4567C96F448C.jpeg
    233,9 KB · Weergaven: 33
Tis best stil hier?
Komen er geen rijverslagen ( on en offroad), plussen en minnen vd bike en aftermarket accessoires die je wel/niet moet kopen van T7 eigenaars die inmiddels wat km's rubber hebben versleten ;) ?

Tuurlijk zitten die niet hier! Die zijn lekker aan t genieten van hun nieuwe fiets...
 
Mijn T7 heeft net de 1000 kilometer beurt gehad op 1130km, komende week een weekje naar de Vogezen om hem eens echt te testen!!!! :]
 
Het is inderdaad erg stil hier op het forum. Maar kan uit eigen ervaring melden dat het een super fijne motor is! Ik heb er nu zo'n 1600km op staan en ik denk dat ik hem nooit meer weg doe. Alles wat ik zoek in een motor heeft hij. Stuurt lkkr strak op de verharde weg en offroad is het ook helemaal wat ik zocht. Daarbij is het cp2 blok gewoon een erg goede combi voor deze motor. Onverhard vermogen genoeg en voor op de weg red ik me ook prima. Meer vermogen dan dit hoeft van mij niet zo. Wat ik wel merk als je het gas dicht gooit en (ook al doe je het nog zo voorzichtig) weer langzaam gas wilt geven het zogenaamde aan/uit effect optreedt. Op het internationale tenere forum las ik dat ik niet de enige ben. Mijn dealer vertelde me als die klacht vaker zou binnen komen er waarschijnlijk een mappings update zou gaan uitrollen. Verders zoals gezegd een topmotor!
 
Ik heb gemerkt dat het afstellen van de speling van de koppeling(shendel) heel veel scheelt in het soepel rijden, misschien helpt dat bij jou ook wat, of bedoel jij niet gas er op na schakelen?
 
Nee ik bedoel meer gas dicht in bijvoorbeeld zijn derde versnelling en dan vervolgens bij uitkomen bocht het gas weer oppakken. Hij pakt dan niet heel vloeiend op zo gezegd. Heb ook op de tracer 700 en op de mt 07 gereden en had dat toen niet zo opgemerkt. Bij zn 1000 beurt zei die monteur ook dat ze in de begin toeren (van 0 tot 3000rpm) erg arm staan afgesteld. Hij heeft hem toen iets rijker gezet voor me maar kon niet direct een groot verschil merken. Misschien went het vanzelf en anders een keer verder kijken voor een oplossing. Het zijn ook geen hele grote problemen maar kan gewoon net ff beter vind ik.
 
20190830_104721.jpg

Vorige week donderdag de motor gehaald en van het weekend vanuit Assen naar Limburg gereden en vandaar uit naar de Eifel. De eerste 1100 km staan erop en de T7 kan zijn beurt hebben. De eerste 500 km niet meer dan 5000 toeren gereden en daarna 7000. Ben nog niet offroad geweest, maar gaat ook komen. Gasreactie is voor ook goed, maar kom ook van 990 adventure.
Vering is wel strak (heeft ook te maken met instelling) hierdoor strak door bochten, maar wat minder comfortabel op slecht wegdek. Vind ik prima.
Na 1100 km in het weekend wel last van m'n achterste, maar kan ook komen van de 600 km van de week ervoor op de racefiets.
Verbruik ongeveer 1 op 24 met stevig doorrijden, dus actieradius goed.
Kortom: Topfiets! Vooral de eenvoud maakt de T7 perfect voor mij.
 
Bekijk bijlage 1423963
Vorige week donderdag de motor gehaald en van het weekend vanuit Assen naar Limburg gereden en vandaar uit naar de Eifel. De eerste 1100 km staan erop en de T7 kan zijn beurt hebben. De eerste 500 km niet meer dan 5000 toeren gereden en daarna 7000. Ben nog niet offroad geweest, maar gaat ook komen. Gasreactie is voor ook goed, maar kom ook van 990 adventure.
Vering is wel strak (heeft ook te maken met instelling) hierdoor strak door bochten, maar wat minder comfortabel op slecht wegdek. Vind ik prima.
Na 1100 km in het weekend wel last van m'n achterste, maar kan ook komen van de 600 km van de week ervoor op de racefiets.
Verbruik ongeveer 1 op 24 met stevig doorrijden, dus actieradius goed.
Kortom: Topfiets! Vooral de eenvoud maakt de T7 perfect voor mij.
Mooie masjien :t

Strakke vering/demping is goed (mits een beetje fatsoenlijk afgesteld :9), ik had fietspompen op de TransAlp. Diepe kuilen op hogere snelheid waren niet aangenaam en zelfs een tikkie gevaarlijk gezien die de klap niet kon opvangen. Ook prima verbruik.

En vanuit Assen zeg je? Zin om je motor uit te lenen? O-):+
 
Is de 990 erg aan/uit qua gasreactie en valt de &7 dáárom mee bedoel je? of is er geen aan/uit effect op de Yam?
De 990 staat bekend om aan/ uit effect, maar door met koppeling te spelen kun je dat beperken, bij de T7 geen aan/ uit effect gemerkt. Maar kom je van bv een carb. fiets zal aan/ uit effect groter zijn. Kortom: wat is je referentie
 
De 990 staat bekend om aan/ uit effect, maar door met koppeling te spelen kun je dat beperken, bij de T7 geen aan/ uit effect gemerkt. Maar kom je van bv een carb. fiets zal aan/ uit effect groter zijn. Kortom: wat is je referentie

Yep, injectie heeft dat altijd jammer genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan