2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

De kofferset is gewoon Givi. De Givi Trekker met Yamaha er in gestanst. Zeer degelijk. Niks mis mee.
Zeker niet hetzelfde als die van de 1200 of de 660. Lijken niet eens op elkaar.
Ok bedankt, voor de tip de givi s zijn ook goedkoper dan H&B , komende motorbeurs maar eens kijken en meten , dan zal er wellicht meer keuze zijn.
 
De Yamaha koffers hebben een uitsparing bij de uitlaat. Ik weet niet of Givi ook die optie heeft qua koffer en qua rek.
Andere merken wel.
 
obk37a__2.jpg
IMG_20190823_113103.jpg

Boven de Givi Trekker Outback. Onder de OEM koffers. Waar ik trouwens erg tevreden over ben.
 
De Yamaha koffers hebben een uitsparing bij de uitlaat. Ik weet niet of Givi ook die optie heeft qua koffer en qua rek.
Andere merken wel.
Dat wil ik niet (meer ) een uitsparing , als je ooit een andere motor koopt kun je dan weer andere koffers kopen, want dan zit de uitlaat weer aan de andere kant.
 
Ja, en? Dan verkoop je je set toch weer? Extra ruimte en betere looks/minder breed is mij ook wat waard.
 
Laatst bewerkt:
Een vraag; ik begreep dat de T7 geen tubeless banden heeft maar dus een binnenband. Is dat te repareren middels kit/prop langs te weg?
 
Maar natuurlijk, een binneband is gewoon te plakken....

Maar niet simpelweg met een herstelkitje zoals Kammetje (volgens mij) bedoelt. Het wiel moet eruit, de band moet eraf... Allemaal niet zo simpel. Althans... toch niet voor mij....

Ik zie toch ook liever een tubeless setje. BMW heeft het door, de F850GS is verlost van die binnenbanden en ook de nieuwe Africa Twin heeft de overstap gemaakt (in de Adventure Sports uitvoering dan toch... )
 
Je hebt ook gewoon van die spuitbus blerf voor biba's. Daar fix je geen scheur mee, maar dat lukt ook niet met een prop bij een tubeless band.

Als je op straat blijft is tubeless misschien handiger maar voor het Adventure werk heb ik toch liever een biba.
 
Als je op straat blijft is tubeless misschien handiger maar voor het Adventure werk heb ik toch liever een biba.

Daar zit idd wat in, maar hetgeen de meesten als Adventure werk zien is nu ook weer niet zo extreem, en dan zie ik persoonlijk het voordeel van de biba toch ook nog niet hoor...

Als ik bv lek zou rijden boven op een pas als Assietta/LGKS/Sommeiller, dan zou ik mezelf kunnen depaneren met een wiek... met een binnenband kan ik alleen maar hopen dat er behulpzame en handige motorrijders passeren... :)
 
en als je je a-biband heel wilt houden..
kan je overwegen om een rimlock te plaatsen...
heb t meegemaakt dat ik de ijtunnel uit moest rijden en mn band in de velg slipte....
=weg biband....
 
Op reis wil je echt geen tubless. Als je slecht treft met lekke band is deze met een prop niet te repareren. Dat gaat je met een biba niet overkomen. Kost 30min maar je kan altijd door.

Zelf gezien in Argentinie 100km van bewoonde wereld, betrof een 1200GS. Band had kleine scheur, met een prop niet te fixen. Uiteindelijk mijn reserve binnenband met veel moeite gemonteerd maar we konden wel door.
 
Ik heb al heel vaak lek gereden, maar nog nooit dat ik het niet kon maken met een prop. Een binnenband blijft op reis echt wel een nadeel. Je wil inderdaad niet zwaar gepakt in de Alpen of de woestijn je wiel er uit halen en gaan lepelen...

Biba's zijn op de tenere het enige grote nadeel momenteel mi...
 
Op reis wil je echt geen tubless. Als je slecht treft met lekke band is deze met een prop niet te repareren. Dat gaat je met een biba niet overkomen. Kost 30min maar je kan altijd door.

Zelf gezien in Argentinie 100km van bewoonde wereld, betrof een 1200GS. Band had kleine scheur, met een prop niet te fixen. Uiteindelijk mijn reserve binnenband met veel moeite gemonteerd maar we konden wel door.

Ik hoor dit vaker - maar je kunt natuurlijk ook gewoon een reserve binnenband meenemen voor je tubeless band... Iedereen die op reis gaat met zn motor met binnenband neem sowieso ook reserve binnenbanden mee, dus het is niets extra's. Voordeel is dat je bij kleine lekken snel verder kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan