2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Waarom ktm zichzelf de laatste tijd zonodig moet profileren als het lelijke broertje van husqvarna is me een raadsel...

Norden is een 901 die zal best zwaar zijn lijkt me.
Dit is wel interessant:
Een lange afstand 701 ENDURO LR zal in 2020 aan de line-up worden toegevoegd. Met zijn 25-liter brandstofcapaciteit zijn 500 km afstanden tussen tankstops mogelijk en kan er nog meer terrein verkent worden.

Hier alle nieuwe modellen:

http://www.motocrossplanet.nl/bedri...-VAN-10-NIEUWE-MODELLEN-TIJDENS-DE-EICMA-2019
 
901 = 890 = 790 overbore
Niets zwaars aan, niet iedereen hier zoekt een offroadmono he.
 
Yep, volg ik ook af en toe en lees ook veel over problemen met bv de koppeling.
Maar als ze echt zo onbetrouwbaar zijn waarom worden er dan zoveel van verkocht, kan me niet voorstellen dat als je met een merk veel problemen hebt je dan besluit om de volgende motor weer hetzelfde merk te kopen?

Goed kunnen rijden is hét belangrijkst daarmee voorkom je een hoop valpartijen en panne dus investeren in cursussen is altijd slim en een motortechniek/sleutel cursus natuurlijk :)
Ik ben ook een autoliefhebber, en in die scene van bijvoorbeeld Lotus en TVR boeit de onbetrouwbaarheid velen niet..... Ik heb 9 jaar een Exige S2 2004 gereden met de Toyotamotor, en daardoor echt probleemloos. de Exige S1 met Rover K serie motor een en al ellende waardoor ik die absoluut niet wilde. Wil rijden zonder constant te denken aan problemen.
 
Yep, volg ik ook af en toe en lees ook veel over problemen met bv de koppeling.
Maar als ze echt zo onbetrouwbaar zijn waarom worden er dan zoveel van verkocht, kan me niet voorstellen dat als je met een merk veel problemen hebt je dan besluit om de volgende motor weer hetzelfde merk te kopen?

Goed kunnen rijden is hét belangrijkst daarmee voorkom je een hoop valpartijen en panne dus investeren in cursussen is altijd slim en een motortechniek/sleutel cursus natuurlijk :)
:9

Dat iets goed verkoopt betekent niet dat het een kwalitief goed product is. BMW's, KTM's etc. rijden vast (heel) goed en dan wordt betrouwbaarheid wat minder belangrijk (motor is tenslotte voor de meesten een fun voertuig). Zolang de problemen te overzien zijn hebben genoeg mensen het er wel voorover, zeker als er niks vergelijkbaars is in die klasse.

Voor mij moet een motor gewoon oerbetrouwbaar zijn anders vindt ik het niet lekker rijden, ga ik me steeds afvragen of er wat mis mee is, niks voor mij...
 
Vandaag nogmaals proefgereden op de Tenere 700 en een geweldige deal gesloten bij Topmoto in Apeldoorn :) Heb er een besteld, levering begin 2020 :)

Tenere 700 champions white.jpg
 
Waarom staat bij de rdw bij de 700 een maximale constructie snelheid van 186 ,
heeft dit met de snelheidsindex van de standaard gemonteerde banden te maken?

YAMAHA
XTZ690 (TENERE 700)
69-ML-DZ

S.1
Aantal zitplaatsen
2

Aantal wielen
2
M
Wielbasis
160 cm
T
Maximumconstructiesnelheid
186 km/h
 
Laatst bewerkt:
Waarom staat bij de rdw bij de 700 een maximale constructie snelheid van 186 ,
heeft dit met de snelheidsindex van de standaard gemonteerde banden te maken?
Omdat hij niet harder kan?:9

Zo'n 70pk met een boel luchtweerstand is niet echt goed voor topsnelheid, is de T7 ook niet voor gemaakt.
 
Hoi allemaal,

Morgen mag ik mijn T7 ophalen bij de dealer. Ik heb trouwens de kleur verandert van wit-rood naar zwart, omdat de zwarte toch een mooier canvas biedt voor de stickersets die ik voorbij heb zien komen op Instagram.

Hetgeen wat mij nu al dagen wakker houdt is de vraag hoe ik de T7 ga inrijden... Aan de ene kant lees ik vele artikelen over het langzaam inrijden. Deze artikelen vergelijken het inrijden met 'vijlen' van de motoronderdelen. Simpelgezegd is niet te lage toeren en niet te hoge toeren in combinatie met weinig gas het beste, omdat je dan met weinig druk de scherpe randjes overal vanaf vijlt.
Aan de andere kant is er het artikel van MotoMan... Die stelt dat je na het warmrijden gecontroleerd de motor onder druk moet zetten om de zuigerveren goed te laten sealen..

Wat vinden jullie ervan? Zijn er al eigenaren die voor een manier vergelijkbaar met die van MotoMan hebben gekozen?
 
Hoi allemaal,

Morgen mag ik mijn T7 ophalen bij de dealer. Ik heb trouwens de kleur verandert van wit-rood naar zwart, omdat de zwarte toch een mooier canvas biedt voor de stickersets die ik voorbij heb zien komen op Instagram.

Hetgeen wat mij nu al dagen wakker houdt is de vraag hoe ik de T7 ga inrijden... Aan de ene kant lees ik vele artikelen over het langzaam inrijden. Deze artikelen vergelijken het inrijden met 'vijlen' van de motoronderdelen. Simpelgezegd is niet te lage toeren en niet te hoge toeren in combinatie met weinig gas het beste, omdat je dan met weinig druk de scherpe randjes overal vanaf vijlt.
Aan de andere kant is er het artikel van MotoMan... Die stelt dat je na het warmrijden gecontroleerd de motor onder druk moet zetten om de zuigerveren goed te laten sealen..

Wat vinden jullie ervan? Zijn er al eigenaren die voor een manier vergelijkbaar met die van MotoMan hebben gekozen?
Zover ik weet en dit is ook het antwoord van de mensen bij Yamaha zelf.
Hard break is beter, mits alles op temperatuur is.
Vanuit fabriek wordt eigenlijk je blok al ingereden, aangezien het een te groot risico is om dit te laten doen door eens "leek".
Met zachtjes in rijden slijt het juist slecht in en heb je kans dat oliekanalen verstopt raken.

De reden dat er in je boek staat dat je rustig in moet rijden is puur juridisch. Je kan moeilijk zeggen dat je flink door moet rijden als fabrikant.

Ook bij crossmotoren, waar revisies vaker gebeuren wordt over het algemeen aangereden om rustig te beginnen totdat alles warm is en dan te variëren met load.

Je hoeft niet de toeren begrenzer in te gaan, maar goed stress zetten, dus veel gas geven.
Beste om in te slijten is veel gas en dan goed af laten remmen op de motor.

Ik merk dat dit het meest effectief is bij mijn motoren
 
Terug
Bovenaan Onderaan