2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

@Komkommer: ik heb vanavond dat verhaal over de rally in Marokko nog eens gelezen. Wat een fantastisch verhaal !!!!

Ik ben zelf meer Honda liefhebber maar ik lees hier graag mee over de TT700, echt gave motorfiets. In de tijden van de eerste XT reed ik op een Suzuki DR400s. Voor 900gld verkocht in ca 1995 op de motormarkt Hardenberg. Grrrrr.
 
Ik heb beide.. Als ik een track perse 100% goed wil volgen (Bijv.TET) kies ik voor mijn Garmin (396). Zowel route als track kunnen tegelijk zichtbaar op je scherm. De weergave van wegen etc. vind ik wel erg minimaal (te fijne lijnen voor mij als brildrager, waarvan je de kleur van de track wel weer makkelijk kunt kiezen ). Dit moet je dus zelf beoordelen. Als je handig bent met programmeren kun de deze lijnen uiteindelijk wel verbreden op je scherm. Voor mij te moeilijk. De grotere Garmins hebben beter zichtbare wegen maar zijn in zonlicht minder goed afleesbaar dan TomTom.
Als ik erg mooie kronkelroutes wil rijden kies ik direct voor de TomTom (550). Je typt een plaats of een rondrit in en rijden maar. Van de track maakt TomTom ( bij mij !) soms een potje ( blijkt als je de Garmin ook op je stuur naast hebt ). Visueel vind ik de TomTom ook het beste. Erg prettig afleesbaar allemaal.
kronkelroutes rijden kan overigens ook met de Garmin ( extra te kopen programma met de naam Onroute.).Vind ik wat arbeidsintensiever, iets minder mooie kronkels en uiteindelijk te duur t.o.v TomTom.
Montana ken ik niet ( schijnt het best wat betreft offroad rijden, instelbaarheid mogelijkheden en zeer goede beeldweergave. Maar is inmiddels ook gedateerd??
De Garmin GPS 62 of 66 doet het qua track ook perfect. Rammount op stuur, inpluggen via usb en klaar, ( helaas geen gesproken tekst en een wat klein maar wel een in de zon perfect afleesbaar scherm ).gaat ook op batterijen het langst mee. De 62 versie koop je al onder de €100 tweedehands. Ze lijken onverwoestbaar. Je kunt er ook perfect mee fietsen en wandelen.
Succes met je keuze.

Momenteel neig ik het meest naar Garmin, omdat ik nu al Garmin heb en bekend ben met de bediening en de programma's. Ook vind ik het gebruik van Tracks bij offroad een groot voordeel. Aan de andere kant zijn die kronkelroutes van TomTom weer een voordeel. Dat Onroute van Garmin heb ik gehad, maar dat vond ik niks. Maakte lang niet zulke mooie routes als TT. Die Montana is voor offroad weer perfect. Voor wandelen heb ik al een Garmin Etrex, maar die is voor de motor niet praktisch. Dus ik ben er nog niet uit, op de motorbeurs ga ik maar even buurten bij Waypoint en kijken of ik daar nog wat interessante info op kan doen.
 
Momenteel neig ik het meest naar Garmin, omdat ik nu al Garmin heb en bekend ben met de bediening en de programma's. Ook vind ik het gebruik van Tracks bij offroad een groot voordeel. Aan de andere kant zijn die kronkelroutes van TomTom weer een voordeel. Dat Onroute van Garmin heb ik gehad, maar dat vond ik niks. Maakte lang niet zulke mooie routes als TT. Die Montana is voor offroad weer perfect. Voor wandelen heb ik al een Garmin Etrex, maar die is voor de motor niet praktisch. Dus ik ben er nog niet uit, op de motorbeurs ga ik maar even buurten bij Waypoint en kijken of ik daar nog wat interessante info op kan doen.
De Garmin heb ik bij waypoint gekocht met de zumolock en motorroutes , en etui als pakket , dacht de premium uitvoering (519€)
Na 13 jaar 550 aan iets nieuws toe.......
 
Altijd Garmins gehad. Als laatste de 595. Met de Zumo 550 kon ik goed overweg. Nooit problemen. Met de 595 kan ik maar geen vriendjes worden. Zal vast aan mij liggen. Uit nieuwsgierigheid de TomTom 550 (meen ik) gekocht. Wat een verademing qua bediening en het maken van routes. Wat een gemak! Helaas geen tracks. Twijfel nog of ik de Zumo weg doe, heb ook nog een gpsmap liggen voor off road.
 
Eerste meters onverhard, zonder aanpassing van banden en bandenspanning, erg spannend zo'n eerste keer staan op de motor en glibberen en glijden. Tijd voor een basis cursus, en wellicht andere banden!
Tenere dirt 1.jpg
Tenere dirt 3.jpg
Tenere dirt 5.jpg
 
Momenteel neig ik het meest naar Garmin, omdat ik nu al Garmin heb en bekend ben met de bediening en de programma's. Ook vind ik het gebruik van Tracks bij offroad een groot voordeel. Aan de andere kant zijn die kronkelroutes van TomTom weer een voordeel. Dat Onroute van Garmin heb ik gehad, maar dat vond ik niks. Maakte lang niet zulke mooie routes als TT. Die Montana is voor offroad weer perfect. Voor wandelen heb ik al een Garmin Etrex, maar die is voor de motor niet praktisch. Dus ik ben er nog niet uit, op de motorbeurs ga ik maar even buurten bij Waypoint en kijken of ik daar nog wat interessante info op kan doen.
whynotboth.gif


Ik ga dit jaar gewoon weer proberen met de telefoon, scherm van m'n huidige telefoon (S10e) is een stuk beter afleesbaar dan m'n vorige telefoons. Heb nog wel een Garmin 550 op de Strom maar dat ding is nu wel heel oldschool (werkt op zich wel prima). Heb ook een Tomtom 410 gehad maar na 2 jaar verkocht omdat ik me mateloos irriteerde aan hoe langzaam die was met berekenen (de nieuwere schijnen wel beter te zijn).

Kronkelroutes van Tomtom zijn wel ideaal (miste alleen de optie om bbk te vermijden in NL..), ben niet zo van het plannen en routes maken dus hopelijk kan Kurviger of iets dergelijks dat opvangen op de telefoon. :)
 
Ach weet je, natuurlijk zijn er overal rare pieps, maar mijn ervaring is tot nu toe bijzonder positief. Sterker nog, mijn vrouw dacht net als jij en is inmiddels tot de conclusie gekomen dat het beeld dat wij hier van Amerikanen hebben niet overeenkomt met de realiteit. Nergens werden we zo vriendelijk onthaalt en geholpen als er een probleem was. Amerikanen zijn veel toegankelijker en opener dan de meeste West-Europeanen.

Ik lees dit toevallig gave reis hoor! ik ben zo'n 12 jaar trucker geweest in de US en Canada, laat maar horen als je een contact adres zeokt of iets wilt weten, heb er nog veel vrienden en familie, helaas nog niet zo'n toppe T7 maar dat komt nog wel.
 
@hookeniggy Dank, altijd goed om te weten! We zijn daar voorlopig nog niet. We gaan in oktober en dan naar Santiago de Chili zijn waarschijnlijk pas in het voorjaar in de USA. De Yamaha is het niet geworden. We nemen voor ongeveer €950 per stuk onze eigen motoren mee. Dat is toch best wel veel minder geld dan twee Yamaha’s kopen en die dan ook nog verschepen. Ik wilde die daar laten staan zodat we aan die kant ook makkelijk kunnen rijden. Maar ja....
Ik heb ook twee neven die vracht rijden in Canada.
 
Gister op de beurs natuurlijk genoeg Tenere's te vinden, dus mooi even wat inspiratie op kunnen doen. Op de stand van Bartang stond een hele dikke, daar hing nog eens voor 10k aan accessories aan. Nog wat rond gekeken naar mogelijkheden voor bagage, en bij BikeP&R een mooie houder voor de Navi gevonden dus dat probleem is ook opgelost. Genoeg mooie spulletjes gezien, dus kan niet wachten tot hij geleverd wordt!
 
Gister op de beurs natuurlijk genoeg Tenere's te vinden, dus mooi even wat inspiratie op kunnen doen. Op de stand van Bartang stond een hele dikke, daar hing nog eens voor 10k aan accessories aan. Nog wat rond gekeken naar mogelijkheden voor bagage, en bij BikeP&R een mooie houder voor de Navi gevonden dus dat probleem is ook opgelost. Genoeg mooie spulletjes gezien, dus kan niet wachten tot hij geleverd wordt!
Gisteren ook op de beurs geweest, die camo T700 echt gaaf! Voor no nonsens goodies voor de T7 check Adventure Spec komen ook, hebben ook nog wat producten in de lijn zitten, hun motto is lichtgewicht is beter!
 
@hookeniggy Dank, altijd goed om te weten! We zijn daar voorlopig nog niet. We gaan in oktober en dan naar Santiago de Chili zijn waarschijnlijk pas in het voorjaar in de USA. De Yamaha is het niet geworden. We nemen voor ongeveer €950 per stuk onze eigen motoren mee. Dat is toch best wel veel minder geld dan twee Yamaha’s kopen en die dan ook nog verschepen. Ik wilde die daar laten staan zodat we aan die kant ook makkelijk kunnen rijden. Maar ja....
Ik heb ook twee neven die vracht rijden in Canada.

Oh misschien wel oud collega's? graag gedaan, laat maar horen, ik heb in het verleden ook mijn Tenere eens verscheept naar Canada, was reuze, laat maar horen!
 
hmmm.....

als iemand hier binnenkort... Dit jaar...
an brommer (T7) in de prak rijdt.. heb ik wel interesse in de koplampunit als deze nog heel is..


😇
 
@Frazer r: ik gebruik de tassen van Lonerider. Voor grote reizen zijn ze ideaal en ze passen op het rek van de T700. Niet goedkoop, maar degelijk en afsluitbaar/waterdicht.

Ik heb zelf al een set tassen van Enduristan, en op mijn 660 een kofferset van Hepco&becker. Met alleen een ander rek kan ik de koffers ook gewoon op de 700 zetten, en de tassen passen daar ook op. Eigenlijk hoef ik dus helemaal niks anders, maar ik ben gewoon erg gecharmeerd van het spul van Mosko Moto. Beetje wegdromen kan geen kwaad natuurlijk, maar er mankeerd niks aan het spul wat ik al heb en voorlopig kan ik de centen goed gebruiken voor de andere goodies die ik nog op de 700 wil hebben.
Gisteren ook op de beurs geweest, die camo T700 echt gaaf! Voor no nonsens goodies voor de T7 check Adventure Spec komen ook, hebben ook nog wat producten in de lijn zitten, hun motto is lichtgewicht is beter!

Adventure Spec is mooi spul inderdaad, ik heb op mijn 660 ook wat spul van ze zitten. Op de 700 komt sowieso die carterplaat van Adventure Spec, die zat ook op die camo 700. Die camo print vond ik lelijk trouwens, maar verder was het wel een heel dikke motor!

Vanmiddag ook bericht gehad dat mijn motor is aangekomen bij de dealer *O*
 
Ik heb zelf tassen van Mosko moto. Ik wilde geen kofferrek op mijn 701 enduro de de 80l variant is in principe een fietstas mechanisme het is wel flink aan de prijs, maar dan heb je ook wat
 
Ik heb die T700 bij Bartang lang genoeg bekeken, maar ik kon hier geen 10k aan extra's en accessoires in vinden. Meer richting de 4-5k. Maar volgens de bouwers, zit er wel een titanium uitlaatbochtenset op en dat kost ook wel serieus geld. Dat ziet er al een stuk mooier uit met zo'n hoge uitlaat, alleen zit het hitteschild nu wel een beetje vreemd.
36mG_wKhlHEllp5ETAPCqHDMP0nP9FzgWk8BZlZxdbMQF4FeuESHHk2IlebCTFmi5nq7mEVAnWDyaV4M0F_7kprH_lS-NWUOAxsrryjtnGHdeuS_Z3dseBiHb_pghA-XdXAd5XIK6EYpqz8NtRBV7p2yySog5iPWAneGYl9yVNQEBx3czXKCI_CHztFLCmZKBBVTtSCqG1Ve_ER9ZvOX4H-m9iosP83KJiEd138gSgeDJxf3QlkgPXdqxo_r5xOiiCjrBEm2A5Z_it3QkUSX1uji3cwABTN4ma3Y3xl0K-9cANR6leZugHsK-V9tTFNHVWA3CaxUF1-EnDA_l0j0dC9mzQQt4y7aojADr-6WiZHWSZy5oRUG1_uGsCphkUD3WgcY5cUsJV0YW_pSEnsalFAGEtw3IMN98QV-cy3hz0CnVE2E8yEI6JC75BNUnBgOFBE0uYWyEsu88waj3IFXnD5cWV1A0Df9U1NzLX486zmFAtcWNg4SLJAd7d2GQM1TKPVPaag-8GH4PTc-mMnhOeGfDig_ijdx1vFBl6EZjL9ysZTM7eKm72q6vh_YiV51HI7JTdwHTdEJusTmeGs1lFXUSNeXwwEHMd466p5qM2AO6Rtq_nxiDdWU0fOIE5NoJOb4YrcDXDTwq4wAfEMbWXD61qAsn_oEshGBXsRdhsx8-APZ5iaKnA=w2408-h1805-no
 
Dat is wat ze mij vertelden, ik heb het verder niet geteld. Handgemaakt Akra systeem en die hele Ohlins setup en je schiet al lekker op.
 
Dat is wat ze mij vertelden, ik heb het verder niet geteld. Handgemaakt Akra systeem en die hele Ohlins setup en je schiet al lekker op.

Mij was ook hetzelfde verteld dat er voor 10k aan extra spullen op zaten, maar goed, zal het nog eens gaan vragen als ik bij RB motoren ben. Ben wel benieuwd.
 
Waarom zou je dat ook willen doen?
Ls je kijkt wat je voor dat geld krijgt met de standaard motor, vind je die aftermarket dingen dan niet enorm overprijsd?
 
Ik ben een beetje aan het oriënteren voor navigatie op de Tenere. Op mijn huidige 660 heb ik ook een Zumo 660, die het weliswaar nog doet maar ook al zowat 10 jaar oud is. Nu ben ik niet zo zeer op zoek naar wat voor merk of type, maar eerder hoe te monteren. Op mijn 660 heb ik hem mooi boven de cockpit (zie foto), en op de 700 zou ik hem het liefst ook daar willen hebben. Ik ga wel voor vaste navigatie en niet voor de telefoon, vind ik persoonlijk prettiger. Het mooiste is ook een afsluitbare houder, zodat ik hem er gewoon op kan laten zitten. Die rammount met die ronde kogels vind ik persoonlijk geen gezicht. Iemand al een mooie oplossing? Zou dezelfde setup als op de 660 ook werken? Ik heb de 700 nog niet, dus vandaar de vraag.

Bekijk bijlage 1466450
@Frazer: Ik had ook een Zumo 550 op mijn Ténéré. Inclusief de houder etc. Ben inmiddels (Garmin was op) overgestapt op TomTom. Met een klein beetje huisvlijt een rond plaatje en een asje aan elkaar gelast. Prima locatie t..o.v. dashbord.
Tom.jpg
 
Ik heb die T700 bij Bartang lang genoeg bekeken, maar ik kon hier geen 10k aan extra's en accessoires in vinden. Meer richting de 4-5k. Maar volgens de bouwers, zit er wel een titanium uitlaatbochtenset op en dat kost ook wel serieus geld. Dat ziet er al een stuk mooier uit met zo'n hoge uitlaat, alleen zit het hitteschild nu wel een beetje vreemd.
36mG_wKhlHEllp5ETAPCqHDMP0nP9FzgWk8BZlZxdbMQF4FeuESHHk2IlebCTFmi5nq7mEVAnWDyaV4M0F_7kprH_lS-NWUOAxsrryjtnGHdeuS_Z3dseBiHb_pghA-XdXAd5XIK6EYpqz8NtRBV7p2yySog5iPWAneGYl9yVNQEBx3czXKCI_CHztFLCmZKBBVTtSCqG1Ve_ER9ZvOX4H-m9iosP83KJiEd138gSgeDJxf3QlkgPXdqxo_r5xOiiCjrBEm2A5Z_it3QkUSX1uji3cwABTN4ma3Y3xl0K-9cANR6leZugHsK-V9tTFNHVWA3CaxUF1-EnDA_l0j0dC9mzQQt4y7aojADr-6WiZHWSZy5oRUG1_uGsCphkUD3WgcY5cUsJV0YW_pSEnsalFAGEtw3IMN98QV-cy3hz0CnVE2E8yEI6JC75BNUnBgOFBE0uYWyEsu88waj3IFXnD5cWV1A0Df9U1NzLX486zmFAtcWNg4SLJAd7d2GQM1TKPVPaag-8GH4PTc-mMnhOeGfDig_ijdx1vFBl6EZjL9ysZTM7eKm72q6vh_YiV51HI7JTdwHTdEJusTmeGs1lFXUSNeXwwEHMd466p5qM2AO6Rtq_nxiDdWU0fOIE5NoJOb4YrcDXDTwq4wAfEMbWXD61qAsn_oEshGBXsRdhsx8-APZ5iaKnA=w2408-h1805-no

Op dit apparaat zat ik te wachten :) Gaaf ding RB motoren !

Een paar dingen hoeven niet naar mijn smaak, Spiegeltjes en en de print op de tank b.v..
Met de standhouder gesproken, de ECU en uitlaat levert nu 10 pk meer................maar er kan meer uitgehaald worden.

Kan niet wachten op een proefrit bij RB, daar heb ik laatst ook de standaard Tenere geprobeerd.
De standaard Tenere rijdt lekker, maar ik ga de punch van mijn 990SMT missen, vrees ik.
Misschien met meer pk's en minder gewicht, zoals de RB special, gaat dat meevallen ?

Lijstje opgeteld, alle afgebeelde extra's komen op € 7540
Ik zou een p;aar dingen niet hoeven, maar ieder zijn smaak.
Offroad ga ik toch al niet meer maar langere reizen des te meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan