2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Laatst ook een paar filmpjes van gekeken, maar ik versta er ook geen reet van. Beelden zijn wel mooi, maar ik irriteer me er vrij snel aan dat ik het niet versta.
 
Gisteren uit het werk naar Ommen gereden, daar vanochtend de TET opgepakt, zuidwaarts. Naar Groesbeek. Mooie route, mooie omgeving. Helaas wel erg weinig onverhard.
Wel wennen om met een zwaardere motor met allroad banden door het mulle zand te rijden. Vergeleken met een Xchallenge op noppen. Maar het is toch wel een heerlijke motor zo'n Tenere!Bekijk bijlage 1511801
Lekker tripje! Wat is het percentage onverhard zou je zeggen?
 
15%? Veel meer zou het niet zijn. Is ook precies het stuk wat bij de MS met minst interessant was, inc Dld doorkruisen via Kleve. Maar goed. Zeker niet vervelend, alleen verwachtingen even bijstellen.
 
Vraagje aan de eigenaren van een Tenere, is het windscherm snel en makkelijk te verwijderen?
 

Nu in oldschool Ténéré kleurtje

Lijkt standaard meer off road ready met handgrepen, goede beschermingsplaat ook voor radiateur en ketting..
Staat nog geen prijs bij, is die al ergens bekend?
 
Lijkt standaard meer off road ready met handgrepen, goede beschermingsplaat ook voor radiateur en ketting..
Staat nog geen prijs bij, is die al ergens bekend?
Buiten de handgrepen en carterbescherming lijkt 't vooral op 't rallypakket. Al krijg je daar ook nog koplampbescherming en een chainguide weer bij. Dus is een beetje halfbakken rally-uitvoering imo.
 
De prijzen staan op de Belgische website. Hij is iets goedkoper dan een gewone tenere met rally pack.
 
Hmm, zelfs andere kentekenplaathouder mist.

11299€ voor de tenere rally
11579€ voor tenere met rally pack en grippads

Dus doe je voordeel. Kort kentekenhouder is 130€ dus dat moet er nog bij voor de rally edition. Grippads zitten standaard op de rally editie.

Edit, dit zijn Belgische prijzen. Maar het was enkel om het verschil tussen de versies aan te tonen.
 
Laatst bewerkt:
Hier meer info over de verschillen (kan het niet kopieren):

Ik wel *D

Zo heeft de Ténéré 700 Rally Edition onder meer een robuuste carterbeschermer van 4 mm dik aluminium, een bevestigingspunt voor een gereedschapskist, zwarte aluminium radiateurbeschermer en een aluminium kettingbeschermer. Andere extra's zijn een eendelig rallyzadel, met een 20 mm hogere zithoogte, een Akrapovič slip-on einddemper, led-knipperlichten, speciale rubberen tankcover bij de knieën (met extra veel grip voor een nog betere controle) en offroad handvatten.

De nieuwe Ténéré 700 Rally Edition staat vanaf juli 2020 bij de dealer voor € 13.199,-. Het aanbod is beperkt, dus wacht niet te lang met beslissen!
 
Welke helm bevelen jullie aan achter het scherm van de T7?
Ik ben een systeemhelm gewend, en let op geluid. Tinitus is als langs geweest. En zoals Gargamel smurfen haat, haat ik turbulentie.
 
Welke helm bevelen jullie aan achter het scherm van de T7?
Ik ben een systeemhelm gewend, en let op geluid. Tinitus is als langs geweest. En zoals Gargamel smurfen haat, haat ik turbulentie.
Heb je de T7 weleens een keer gereden zonder scherm?
 
Welke helm bevelen jullie aan achter het scherm van de T7?
Ik ben een systeemhelm gewend, en let op geluid. Tinitus is als langs geweest. En zoals Gargamel smurfen haat, haat ik turbulentie.

Ik denk dat dit nogal een persoonlijk ding is. Ik heb zelf een Shoei GT-Air (intergraal), en ik vind het erg meevallen met de turbulentie. Ik ben de Tenere 660 gewend, en die had veel meer last van tubulentie. Dus op de 700 vind ik het meevallen, maar wat ik vind meevallen vindt jij misschien juist erg hard. Ik heb ook geen vergelijk met andere helmen, dus misschien kan het nog wel veel stiller. Omdat de meesten waarschijnlijk maar één, hooguit twee helmen hebben, is de mate van vergelijking maar zeer beperkt denk ik.
 
Webbikeworld noemde de Shoei ooit als beste voor achter een scherm. Ik heb hem wel eens op gehad.Fijne helm.
Het is dus niet zo dat voor de T7 je meteen aan de offroad helmen moet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan