2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Ik merk dat ik offroad vaak veel harder rijd dan op straat om een of andere reden (geen huizen, beter zicht?). Hier mag je 30...
 
Ik merk dat ik offroad vaak veel harder rijd dan op straat om een of andere reden (geen huizen, beter zicht?). Hier mag je 30...
Dat heb ik ook. Vooral omdat mn banden niet geschikt zijn voor straatrijden. Op de weg houd ik me altijd keurig aan de limiet. Naast de weg, not so much :+
 
Wat een ontzettend fijne motor is de T7 toch. Ik had afgelopen dagen een drie-daagse offroad rit, van zo'n 1000km. Beginnend bij Breda, Via limburg, langs het oosten van het land helemaal naar het noorden. Inclusief heen- en terugrit bijna 1300km gereden. Het zou mooi weer worden deze week, dus ik had bedacht om lekker met de T7 met nog de standaard bandjes te gaan. Donderdag was het nog erg warm en waren de paden ontzettend mul. Vrijdag heeft het heel erg geregend en was alles kletsnat en zaterdag was het eigenlijk heerlijk rijden. Ik miste op tijden wel de zij-noppen, maar het ging verrassend goed met de standaard bandjes.

Jammere was dat ik echt op 15km voor het einde, dus na 985km te hebben gereden nog even een lekke band kreeg. Ik heb enorm staan worstelen om de bead van de band te breken. Ik had geen zin om te plakken en heb een nieuwe binnenband er in gestopt.

PXL_20220625_133432819.MP.jpg

PXL_20220625_132216088.MP.jpg


ABS-zekering er uit was een top tip :) . Prima oplossing

En voor het eerst setje van eastbound kunnen proberen: Yamaha Ténéré 700 Wheel Service Kit (ik heb nog een eerdere versie, niet deze) en dat werkte perfect samen met de bandenlichters van ze. Setje past ook mooi onder het rally-zadel en heb ik dus altijd mee.
 
Laatst bewerkt:
Dat ga ik volgende week maar eens bekijken.
Verzekering betaalt 'helaas' rechtstreeks de dealer vrees ik...
.
Dat willen ze je altijd doen laten geloven, maar je kan er altijd voor kiezen om de schade uit te laten keren met behoud van "wrak" ook als hij total-loss is ... soms moet je er wel even moeite voor doen want niet veel mensen doen dat dus ze zijn er vaak niet bekend mee. Wel moet je dan zelf de taxatiekosten betalen aan je dealer.
 
Wat een ontzettend fijne motor is de T7 toch. Ik had afgelopen dagen een drie-daagse offroad rit, van zo'n 1000km. Beginnend bij Breda, Via limburg, langs het oosten van het land helemaal naar het noorden. Inclusief heen- en terugrit bijna 1300km gereden. Het zou mooi weer worden deze week, dus ik had bedacht om lekker met de T7 met nog de standaard bandjes te gaan. Donderdag was het nog erg warm en waren de paden ontzettend mul. Vrijdag heeft het heel erg geregend en was alles kletsnat en zaterdag was het eigenlijk heerlijk rijden. Ik miste op tijden wel de zij-noppen, maar het ging verrassend goed met de standaard bandjes.

Jammere was dat ik echt op 15km voor het einde, dus na 985km te hebben gereden nog even een lekke band kreeg. Ik heb enorm staan worstelen om de bead van de band te breken. Ik had geen zin om te plakken en heb een nieuwe binnenband er in gestopt.

Bekijk bijlage 1776045
Bekijk bijlage 1776046

ABS-zekering er uit was een top tip :) . Prima oplossing

En voor het eerst setje van eastbound kunnen proberen: Yamaha Ténéré 700 Wheel Service Kit (ik heb nog een eerdere versie, niet deze) en dat werkte perfect samen met de bandenlichters van ze. Setje past ook mooi onder het rally-zadel en heb ik dus altijd mee.
Mooi verslag.
Heb je een gpx route die je kunt delen?
 
Wat een ontzettend fijne motor is de T7 toch. Ik had afgelopen dagen een drie-daagse offroad rit, van zo'n 1000km. Beginnend bij Breda, Via limburg, langs het oosten van het land helemaal naar het noorden. Inclusief heen- en terugrit bijna 1300km gereden. Het zou mooi weer worden deze week, dus ik had bedacht om lekker met de T7 met nog de standaard bandjes te gaan. Donderdag was het nog erg warm en waren de paden ontzettend mul. Vrijdag heeft het heel erg geregend en was alles kletsnat en zaterdag was het eigenlijk heerlijk rijden. Ik miste op tijden wel de zij-noppen, maar het ging verrassend goed met de standaard bandjes.

Jammere was dat ik echt op 15km voor het einde, dus na 985km te hebben gereden nog even een lekke band kreeg. Ik heb enorm staan worstelen om de bead van de band te breken. Ik had geen zin om te plakken en heb een nieuwe binnenband er in gestopt.

Bekijk bijlage 1776045
Bekijk bijlage 1776046

ABS-zekering er uit was een top tip :) . Prima oplossing

En voor het eerst setje van eastbound kunnen proberen: Yamaha Ténéré 700 Wheel Service Kit (ik heb nog een eerdere versie, niet deze) en dat werkte perfect samen met de bandenlichters van ze. Setje past ook mooi onder het rally-zadel en heb ik dus altijd mee.
Mooi dat het werkte met die zekering. En knap werk om zo'n bandje langs de weg te vervangen!
Ik ga ook maar is investeren in zo'n setje, of ik stel zelf wat samen want ruim 150 euries voor wat bandenwissel gereedschap is wat overdreven vind ik.
 
Vraagje.
Iemand hier een idee of er nog een T700 beschikbaar ergens staat in Noord-Holland voor een proefrit?
Ben gewoon ff heel benieuwd hoe ie nou rijd:)
 
Vraagje.
Iemand hier een idee of er nog een T700 beschikbaar ergens staat in Noord-Holland voor een proefrit?
Ben gewoon ff heel benieuwd hoe ie nou rijd:)

Mocht je niks kunnen vinden dan mag je gerust een keer een rondje op die van mij doen hoor, Zaankanters zijn tenslotte uiterst betrouwbaar volk. Hij rijdt alleen op dit moment rond in Roemenië, met mij er bovenop. Dat is dan weer een beetje ver voor een proefrit :+
 
Mocht je niks kunnen vinden dan mag je gerust een keer een rondje op die van mij doen hoor, Zaankanters zijn tenslotte uiterst betrouwbaar volk. Hij rijdt alleen op dit moment rond in Roemenië, met mij er bovenop. Dat is dan weer een beetje ver voor een proefrit :+
Ok cool man, thanks voor het aanbod! Ja ga zoiezo nog ff zoeken...
Ok nice, veel plezier nog met je trip👌
 
Ok cool man, thanks voor het aanbod! Ja ga zoiezo nog ff zoeken...
Ok nice, veel plezier nog met je trip👌
Vraag Ferry eens, hij verkoopt zijn T7 dus je mag vast wel een proefritje maken.
Vorige week nog ritje met hem gemaakt, knappe bike!

Yamaha Tenere 700 2021 2900km
€ 12.500,00
 
Vraag Ferry eens, hij verkoopt zijn T7 dus je mag vast wel een proefritje maken.
Vorige week nog ritje met hem gemaakt, knappe bike!

Yamaha Tenere 700 2021 2900km
€ 12.500,00
Dat vind ik dan ook weer iets...raar haha
Kijken en rijden, maar niet kopen😆

Motoport Hippolytushoef staat een demo. Kan van de week ff rijden👌😁
 
Mehhh 1400km oud bandje 😅
Iemand ervaring met de K60 Ranger?
 

Bijlagen

  • PXL_20220629_193915763.jpg
    PXL_20220629_193915763.jpg
    304 KB · Weergaven: 52
  • PXL_20220629_194053511.jpg
    PXL_20220629_194053511.jpg
    122,3 KB · Weergaven: 51
Bekijk bijlage 1777338

Puig beugels zijn ook niet eindeloos sterk bleek vandaag.

Moet ook eens zien welke ik ga monteren, iemand ervaring met die van Outback Motortek?

Ook heb ik hier nog een topkoffer van Givi liggen die ik wel eens ga gebruiken op de Tenere.
Nu merk ik dat de kofferdrager van Givi zelf anders uitziet dan de originele van Yamaha. Wetende dat de originele kofferset van Yamaha eigenlijk hetzelfde is van Givi vraag ik me wel af of het iets zou uitmaken welke drager ik zou kopen?
Iemand ervaring hiermee?
 
Moet ook eens zien welke ik ga monteren, iemand ervaring met die van Outback Motortek?
Ja heb ik, alleen de onderste set. Wat ik begreep van Peter van Bartang is dat ze tegenwoordig alleen nog als complete set verkocht worden. Ik vind zo'n hoge set niet mooi, en de paar keer dat mijn motor gelegen heeft raakte de bovenkuip niet eens de grond. Maar ik maak dan meestal ook niet zulke klappers als hierboven
 
Balen, man! Beterschap!

Het lijkt alsof je van je linker voetstep afgleed..?
Hmm weet het niet zo goed. Ik was dat stammetje al meerdere keren overgesprongen zonder problemen. Volgens mij ging m'n stuur scheef en raakte ik daardoor uit balans.
 
Vermoedelijk was het omgekeerd :+

Maar ziet er exact uit als hoe ik over een boomstam ga (met de trial gaat wel beter).

Ik weet niet of er valbeugels zijn die een dergelijke zijdelingse smak wel houden, de mijne hebben in alle geval ook geflext tot tegen de tankkappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan