2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Dat is geen motor! Dat is een electrische fricandel. Schande voor de motor wereld.

😅
Zie meteen de like van je maat.. jullie zitten weer op dezelfde golflengte.


Van een ouwe rot zou ik zo'n reactie nog verwachten, maar ik denk dat jullie nog niet zo heel oud zijn, toch?

Ik zou stilletjes toch maar beginnen wennen aan die schande van de motorwereld.... want als je nog wat jaren wil genieten van twee wielen zal het vroeg of laat toch met zo'n accu zijn...

En nee, ik wil niet weer één tegen twee spelen, maar het is wel de realiteit, willen of niet.







Ik vind zo'n E-bike voorlopig ook nog niets, zo lang er geen fatsoenlijke afstand mee gereden kan worden, zo lang we niet overal en vooral snel kunnen laden hoeft het voor mij ook nog niet.
Maar langs de andere kant... qua prestaties kan geen enkele verbrandingsmotor tippen aan zo'n elektro... Pure fun volgens mij op het circuit of op een track.
 
Al eens gereden?
Ik 2 keer. Zero’s.
Koppel en koppel. Dat went wel snel.
Toen reed ik een 1 ltr 100pk/100Nm V-twin.
Geluid merk je boven de 80 km/u geen verschil. Dan overheerst de wind.
Oh ja, en die KTM crosser ook eens gereden. Die vond ik lastig qua doseren ‘gas’.
Zolang het nog niet hoeft rij ik benzine.
E-rijden zal wel komen. Laat ze eerst nog maar een hoop verbeteren en praktischer maken.
 
Zolang het nog niet hoeft rij ik benzine.

Oh... maar ik ook hoor..

Maar we kunnen die dingen allemaal blijven verketteren... vroeg of laat hangen we er toch aan. 🤷‍♂️


En nee, ik heb er nog niet mee gereden, maar als ik de lijn doortrek van wat ik merk bij de auto's... dan lijkt het mij wel plezant te kunnen zijn.
Ik ben opgegroeid in een tijd toen een CRX met 125/150pk een bommetje was... sta nu met zo'n ding maar eens naast een Tesla... 😅
 
Een motor, in welke vorm en maat dan ook, hoort benzine in. Electrisch rijden zal wellicht de toekomst zijn maar ik ga dat niet meer meemaken! Misschien mijn kinderen wel. En verbrandingsmotoren (auto of motor) gaan niet helemaal weg!
Ik ben nog niet zo oud (36) dus daar ligt het niet aan.

Jij bent altijd zo serieus @A.S.Moto
Maak je eens druk over dingen waar je wel invloed op hebt.
Nu zul je wel weer een paar weken niet meer reageren in dit topic aangezien mijn "maat" en ik een andere denkwijze hebben en je daarmee confronteren.
Je lijkt Verhulst wel uit het GS topic!
Leef en laat leven! ✌️
 
Leef en laat leven! ✌️

Eens.

En ik kom misschien serieus over, maar je kent me niet... da's een beetje het probleem van zo'n fora waar enkel geschreven wordt, en niet gepraat.
En het is echt niet zo dat jullie me confronteren en dat ik me daaraan stoor, het is wel mooi om te zien hoe jullie mekaar steunen. 😍




En... 36... da's nog niet zo oud he... ik hoop voor jou dat je het kan trekken zonder elektrisch te gaan, maar vrees er toch een beetje voor. Het gaat nu wel heel snel he.

Ik ben dik 10 jaar ouder en maak me al zorgen dat ik niet kan blijven genieten van het motorrijden zoals ik dat nu graag doe.
Er wordt ons momenteel al zoveel afgepakt!
 
Denk eens aan overheidsvoertuigen die surveilleren. Zie ik niet electrisch gebeuren. Zit je midden in een achtervolging is je accu leeg. Spoedrit, bij aankomst nog maar 5 km reikwijdte. Oh nee, eerst ff de dienstauto inpluggen in een laadpaal voordat je aan je reanimatie begint 🤣
 
Denk eens aan overheidsvoertuigen die surveilleren. Zie ik niet electrisch gebeuren. Zit je midden in een achtervolging is je accu leeg. Spoedrit, bij aankomst nog maar 5 km reikwijdte. Oh nee, eerst ff de dienstauto inpluggen in een laadpaal voordat je aan je reanimatie begint 🤣

Wacht maar... de techniek staat niet stil. 5 jaar geleden zou niemand geloven hoe ver ze vandaag al staan met die dingen. Verschillende PZ's hebben nu ook al elektrische voertuigen, ook motoren.
En die spoedrit? Een ambu staat nu ook al ingeplugd te wachten op een noodoproep... en als je weet dat die voertuigen in een bepaalde zone moeten opereren gaan die er echt wel komen met de huidige autonomie... en binnen dit en een paar jaar is 1000km autonomie ook geen issue meer.
Het enige wat nog kan tegensteken is de capaciteit om te laden, maar goed, uiteindelijk willen ze toch iedereen terug op de fiets of in het openbaar vervoer.

En EU werkt ook tegen ons he...

Wat is nu vooropgesteld? 2035 geen verbrandingsmotoren meer? Ik hoop oprecht dat ik over tien jaar op mijn ongelijk gewezen kan worden, maar ik zie de toekomst van een verbrandingsmotor somber in... Auto's eerder dan motoren, maar goed... 2035 is niet zo heel ver meer he.

En als we willen blijven tanken gaan ze het volgens mij zo duur maken dat je van ellende de overstap gaat maken.



Maar goed... laat het maar snel terug over de Tenere gaan hier.
 
Daarom moeten ze eea ontwikkelen. Dat gaat steeds sneller.
2030 rij jij elektrisch.
Of veel mooier: op waterstof.
Drup, drup doet je uitlaat dan.
 
Een ambu staat nu ook al ingeplugd te wachten op een noodoproep...
Die ambu staat ingeplugd vanwege het feit dat er veel electrische apparaten in staan die stroom nodig hebben. Ze rijden nog op diesel hoor.
Over 10 jaar vanaf vandaag spreken we ons nog en dan zul je zien dat er nog altijd verbrandingsmotoren zijn!
 
Die ambu staat ingeplugd vanwege het feit dat er veel electrische apparaten in staan die stroom nodig hebben. Ze rijden nog op diesel hoor.
Over 10 jaar vanaf vandaag spreken we ons nog en dan zul je zien dat er nog altijd verbrandingsmotoren zijn!

Waarom een ambu ingeplugd staat is me niet onbekend. ;)


En verbrandingsmotoren zullen er dan nog zijn ja...

Maar voor particulier gebruik gaan ze het wellicht zo duur maken dat je van ellende de overstap gaat maken.
Je komt dan ook geen enkele stad meer in vrees ik.
 
Om het elektrische geneuzel even af te sluiten. Goed nieuws, nieuw rubber :t
20220920_210614.jpg
 
Die ambu staat ingeplugd vanwege het feit dat er veel electrische apparaten in staan die stroom nodig hebben. Ze rijden nog op diesel hoor.
Over 10 jaar vanaf vandaag spreken we ons nog en dan zul je zien dat er nog altijd verbrandingsmotoren zijn!
Verbrandingsmotoren zullen voorlopig nog niet verdwijnen, maar over 10 jaar wil ik wel geloven dat elektrisch de overhand heeft gekregen bij personenauto's.
Voor vrachtwagens en motoren vindt ik het nog erg moeilijk om daar iets zinnigs over te zeggen, maar mijn vermoeden is dat dat nog wat langer gaat duren.

Bij vrachtwagens simpelweg vanwege de opslag van energie (hierbij is een bovenleiding wel een interresant idee voor de snelweg kilometers)

Bij motoren vanwege het gewicht, en het relatief lage verbruik binnen de gebruiksduur van een motor.

Als personenwagen rijd ik zelf een plugin hybride, iets wat ik erg comfortabel vindt en ook echt een voorstander ben van zulke auto's om deze tussen periode te overbruggen. (Met dagelijks opladen heb ik nu een brandstof verbruik van 1:63)

Ohja, en die elektrische ambulance, toevallig zag ik vandaag het eerste concept voorbij komen op internet.

vw-id.-buzz-paramedic-bus.jpeg
 
Verbrandingsmotoren zullen voorlopig nog niet verdwijnen, maar over 10 jaar wil ik wel geloven dat elektrisch de overhand heeft gekregen bij personenauto's.
Voor vrachtwagens en motoren vindt ik het nog erg moeilijk om daar iets zinnigs over te zeggen, maar mijn vermoeden is dat dat nog wat langer gaat duren.

Bij vrachtwagens simpelweg vanwege de opslag van energie (hierbij is een bovenleiding wel een interresant idee voor de snelweg kilometers)

Bij motoren vanwege het gewicht, en het relatief lage verbruik binnen de gebruiksduur van een motor.

Als personenwagen rijd ik zelf een plugin hybride, iets wat ik erg comfortabel vindt en ook echt een voorstander ben van zulke auto's om deze tussen periode te overbruggen. (Met dagelijks opladen heb ik nu een brandstof verbruik van 1:63)

Ohja, en die elektrische ambulance, toevallig zag ik vandaag het eerste concept voorbij komen op internet.

Bekijk bijlage 1805850
Ik ben de baas hier niet hoor, maar dit geneuzel hoort niet in dit topic thuis....
 
Terug
Bovenaan Onderaan