2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Ik ben de baas hier niet hoor, maar dit geneuzel hoort niet in dit topic thuis....
Ik haak in op een gaande discussie, maar ik snap je reactie ook. Het gaat over mobiliteit, maar niet specifiek over de tenere 700.
 
verkoop van...

Probleem is dat constructeurs niet gaan blijven ontwikkelen tot de einddatum... de elektrificatie is volop bezig en gaat razendsnel... ik had het ook liever anders gezien. -O-
Kijk bv ook maar eens wat de EURO norm ons heeft aangedaan... tweektaktmotoren, Supertenere, FJR, Pan, noem maar op... allemaal weg om nooit meer terug te komen.

Maar Gwiedert heeft een punt, dit onderwerp hoort in dit topic alvast niet thuis.
 
Tweetakt is geen enorm verlies, plus ze zijn er nog.

Supertenere, FJR, Pan, is meer doordat de constructeurs geen graten zagen in de verdere ontwikkeling van die modellen. Een euro 3 GS of RT is ook geen euro 5 model.
 
Tandwiel en remschijf achter, remklauw en remleidingen voor...daarnaast nog wat kleine, niet essentiële delen.

Is een 890 R trouwens, geen Yamaha...nogal zwaar gemodificeerd ook 😂
 
Tweetakt is geen enorm verlies, plus ze zijn er nog.

Ge kunt ze op één hand tellen... bij wijze van spreken.
En ik zou toch graag een nieuwe 250cc tweetakt racer kunnen kopen hoor... heb toch wel wat heimwee naar de RGV of KR1S

Supertenere, FJR, Pan, is meer doordat de constructeurs geen graten zagen in de verdere ontwikkeling van die modellen. Een euro 3 GS of RT is ook geen euro 5 model.

Het zijn de steeds hogere eisen van EU dat hiervoor hebben gezorgd, en dat gaat zich, willen of niet enkel nog maar uitbreiden.
Hoe dan ook, de Superten is weg en komt niet meer terug... ik denk niet dat ik een GS had gekocht als Yamaha een nieuwe Superten had uitgebracht. 🤷‍♂️

Gelukkig is er de T7 nog... want hoe je het draait of keert, ik kom veel liever bij de Yamaha dealer dan bij die van BMW. 😅
 
Ja. Wiel er uit, band er af, band er op, wiel er in. 40 minuten. Recordje *O*
Bizar zo snel. Ik durf het niet zelf te doen met mijn K60 Ranger. Die band is zo stug dat zelfs met een bandenapparaat het een hel was.
Hoe doen mensen dat in hemelsnaam langs de weg met een simpel wissel setje 8)7
 
Bizar zo snel. Ik durf het niet zelf te doen met mijn K60 Ranger. Die band is zo stug dat zelfs met een bandenapparaat het een hel was.
Hoe doen mensen dat in hemelsnaam langs de weg met een simpel wissel setje 8)7
De eerste helft van de voorband ging zelfs zonder lepels. Maar de Mitas e12 die ik hier voor had gingen ook prima. Die K60 moet ook gewoon lukken met een beetje geduld.
Langs de weg heb ik nog nooit gedaan.. lijkt me ook geen feest, maar soms moet het ;)
 
Waarom mag je niet lang rijden met een plug?
Ik heb vele duizenden km's op geplugde banden gereden, nooit een probleem gehad.
 
Waarom mag je niet lang rijden met een plug?
Ik heb vele duizenden km's op geplugde banden gereden, nooit een probleem gehad.
Ik had dit wel een beetje aan zien komen. Officieel gezien zou je daar niet lang mee moeten rijden, en ik denk dat dat nog meer geld bij offroad banden omdat ze meer flexen.
 
Waarom mag je niet lang rijden met een plug?
Ik heb vele duizenden km's op geplugde banden gereden, nooit een probleem gehad.
Een plug is echt een prima ding als noodoplossing, maar daarna zou ik er toch een pluutje in laten zetten bij de bandenboer.

Door de combinatie van beweging en centrifugaalkracht kan zo'n plugje/veter/prop of hoe je het ook wil noemen er uit gaan. 99x gaat het goed, en als je de 100ste bent dan kan het pijn doen.

(Lees het als goed bedoelt advies, iedereen mag er mee doen wat hij of zij wil.)
 
20220924_115122.jpg


Onwijs veel lol gehad! Filmpjes volgen ;)
 
Mooi plaatje weer.
Vraagje: waarom een T7?
Je rijdt meeste offroad van iedereen denk ik. Waarom geen ‘echte’ enduro of crosser?
 
Mooi plaatje weer.
Vraagje: waarom een T7?
Je rijdt meeste offroad van iedereen denk ik. Waarom geen ‘echte’ enduro of crosser?
Dat is mij te makkelijk. Het gaat dan alleen maar nog veel harder en gekker.
Ik heb vandaag op een nieuwe KTM 350 gereden. Trek je elke bocht op het achterwiel uit, altijd grip, vering is pure porno, maar toch wil ik het niet hebben. Je kunt zoiets alleen goed tot zn recht laten komen op de baan.
T7 is breder georienteerd, en de consequenties daarvan neem ik voor lief. Ik hou wel van de uitdaging.

Iedereen staat altijd weer te kijken wat je voor elkaar kunt krijgen met zo'n 225kg apparaat tussen de 110kg crossertjes.

Mocht offroad rijden in NL ooit onmogelijk worden dan kan ik altijd nog overstappen op zo'n apparaat.
 
Vergeet niet de TZR250 die heb Ik in de vorige eeuw in 1987 gekocht leuke bike maar verbruik van 1 op 8 als ik van Sneek naar Staphorst reed (Gebben moest ik 2 keer tanken).
 

Bijlagen

  • 7D49CF99-6E89-4279-BB78-513D6AB232B1.jpeg
    7D49CF99-6E89-4279-BB78-513D6AB232B1.jpeg
    164,6 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan