2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Dat is mij te makkelijk. Het gaat dan alleen maar nog veel harder en gekker.
Ik heb vandaag op een nieuwe KTM 350 gereden. Trek je elke bocht op het achterwiel uit, altijd grip, vering is pure porno, maar toch wil ik het niet hebben. Je kunt zoiets alleen goed tot zn recht laten komen op de baan.
T7 is breder georienteerd, en de consequenties daarvan neem ik voor lief. Ik hou wel van de uitdaging.

Iedereen staat altijd weer te kijken wat je voor elkaar kunt krijgen met zo'n 225kg apparaat tussen de 110kg crossertjes.

Mocht offroad rijden in NL ooit onmogelijk worden dan kan ik altijd nog overstappen op zo'n apparaat.
Ik heb dezelfde reden voor mijn 890 R.

Een enduro is te makkelijk en met een crosser op een crossbaan rijden is iet mijn ding.

Dus heb een 890 R gekocht, daar een rallymotor van gemaakt.
 
Ik heb dezelfde reden voor mijn 890 R.

Een enduro is te makkelijk en met een crosser op een crossbaan rijden is iet mijn ding.

Dus heb een 890 R gekocht, daar een rallymotor van gemaakt.
Ja gaaf!
Het grote voordeel van die KTM's blijft de vering. Daar betaal je voor, maar dat maakt hem wel een stuk comfortabeler en beter te beheersen.
 
K tech setje in de yam en dat is opgelost.

De vering van de niet-R KTM is ook niets bijzonders, overigens.
 
K tech setje in de yam en dat is opgelost.

De vering van de niet-R KTM is ook niets bijzonders, overigens.
Wel toevallig dat je daar over begint. Ik zat daar juist een beetje op te azen. Hoe kom je aan die wijsheid over K tech?
 
Ik rij met 1.5 voor en achter, had de Motoz Desert H/T voor en achter, nu de Michelin Desert race maar heb er nog niet mee gereden.

Zijn die mc360 hardcore offroad banden of...?
 
Ik rij met 1.5 voor en achter, had de Motoz Desert H/T voor en achter, nu de Michelin Desert race maar heb er nog niet mee gereden.

Zijn die mc360 hardcore offroad banden of...?
1.5 zonder problemen? Ik ben bang dat ik met die sprongen pinch flats krijg...
Ik weet niet in wat voor categorie ze precies vallen, maar het zijn wel echt noppen.
Google maar ;)
 
Tsja die heb ik ook gezien. Maar ik vind het een beetje een opervlakkige keuring van waarde. Er zijn zoveel factoren niet constant zijn in dit filmpje dat ik er niet echt een definitieve conclusie uit durft te trekken.
Maar dat K tech spul heeft wel m'n interesse gewekt.
 
Ik rij met 1.5 voor en achter, had de Motoz Desert H/T voor en achter, nu de Michelin Desert race maar heb er nog niet mee gereden.

Zijn die mc360 hardcore offroad banden of...?



Dit was vandaag. Ze glijden gecontroleerd, en als je gas geeft gebeurt er daadwerkelijk iets. En dit is vrij mulle baggermeuk waarin je normaal staat te spinnen en waar je banden binnen 2 seconden vol lopen.
 
Tsja die heb ik ook gezien. Maar ik vind het een beetje een opervlakkige keuring van waarde. Er zijn zoveel factoren niet constant zijn in dit filmpje dat ik er niet echt een definitieve conclusie uit durft te trekken.
Maar dat K tech spul heeft wel m'n interesse gewekt.
Klopt.
Maar K-tech is niveau öhlins, dus daar heb ik wel vertrouwen in.
Als die iets doen, is het meestal ok.
De öhlins op de 660 was in ieder geval z'n geld dubbel en dik waard.

Had je ondertussen al wat extra olie in de vork gedaan?
 
Niet het beste rondje van de dag want m'n Gopro was halverwege al leeg, maar het geeft wel een idee :)


IMG-20220924-WA0024.jpg
 
Net nog even een stukje TET gedaan. Op sommige plekken zou een duikboot een beter vervoersmiddel zijn.
 
Klopt.
Maar K-tech is niveau öhlins, dus daar heb ik wel vertrouwen in.
Als die iets doen, is het meestal ok.
De öhlins op de 660 was in ieder geval z'n geld dubbel en dik waard.

Had je ondertussen al wat extra olie in de vork gedaan?
Nee heb ik nog niet gedaan.
 
Rij je nu met je mobiel op het stuur de crossbaan in Rutten rond?
Dashboardje klappert ook lekker.
Blijft dat heel?
Rutten is mooie baan voor beginners.
Heb er gereden met de 690 en 300
2Takt.
Echt genieten.
 
Rij je nu met je mobiel op het stuur de crossbaan in Rutten rond?
Dashboardje klappert ook lekker.
Blijft dat heel?
Rutten is mooie baan voor beginners.
Heb er gereden met de 690 en 300
2Takt.
Echt genieten.
Jup, dat is m'n mobiel.
Dashboardje klappert idd. Er zijn beugeltjes voor te krijgen, maar tot nu toe gaat het prima zonder.
Zeker een mooie baan voor beginners, en daarom mooi voor Allroads. Sochtends was het wel even mul, en wat later op de dag werden de geulen vrij diep. Maar dat houd het leuk.
 
Niet in het zuiden, hier was alles bijna kurkdroog Well->Roermond en visa versa.
Hier in het andere zuiden wel. Vooral het stuk bij achtmaal was echt een halve rivier. Op 2 plekken zelfs het water hoger dan de bovenkant van de laarzen gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan