2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Ik weet niet waar het aan ligt, is het de prijs? Maar het zijn toch altijd de BMW en de Harley rijders die zo'n kritiek te slikken krijgen...
Ik zie het helemaal anders.. onderaan dit bericht meer...







Hier ben ik weer..

En nu komt de aap uit de mouw... want "ze moeten er hard voor werken" heeft dus met de prijs te maken... en ja.. zo'n GS is best prijzig en je kan er eigenlijk niet veel meer mee dan met een Tenere 700, maar moeten we nu altijd kritiek hebben?

En "kunnen rijden"... ik zie genoeg gekke dingen, maar ik koppel daar geen merk/model aan vast hoor...

Beetje flauwe reactie vind ik persoonlijk.. dus naast mijn Tenere rijd ik ook met een BMW.. (en daar werk ik inderdaad hard veel voor) in 2022 zo'n 20K afgeklokt, van half februari tot november..
Hoeveel km heb jij gereden vorig jaar?
Amen!
 
Eifel ga ik niet heen op vakantie, mij te druk. Italië vind ik altijd fantastisch om door te gassen, op de minder bekende paswegen. Maar dat jagen wordt voor mij straks wel minder met een T7 :)

Eifel? Zalig, de eerste week van september nog geweest... geen kat op de baan... kon helemaal los gaan met mijn GS... (zonder anderen in de weg te rijden)
Italië dit jaar ook geweest, Dolomiten wederom tegenslag van jewelste door al die gekken op motoren waarvan ik de merken niet meer herinner... wellicht zaten er ook wel wat BMW's tussen.. en wielertoeristen natuurlijk. 😅
Die minder bekende paswegen, daar heb je een punt... Toppers zijn het... 👍
 
Laatst bewerkt:
En nu komt de aap uit de mouw... want "ze moeten er hard voor werken" heeft dus met de prijs te maken... en ja.. zo'n GS is best prijzig en je kan er eigenlijk niet veel meer mee dan met een Tenere 700, maar moeten we nu altijd kritiek hebben?

En "kunnen rijden"... ik zie genoeg gekke dingen, maar ik koppel daar geen merk/model aan vast hoor...

Beetje flauwe reactie vind ik persoonlijk.. dus naast mijn Tenere rijd ik ook met een BMW.. (en daar werk ik inderdaad hard veel voor) in 2022 zo'n 20K afgeklokt, van half februari tot november..
Hoeveel km heb jij gereden vorig jaar?

En dat ik met een BMW rij is eigenlijk gekomen omdat de Supertenere niet meer te krijgen was en ik perse een cardan wilde.. ben eigenlijk niet zo'n merkfreak, koop vooral wat ik graag zie, en dat zijn zoveel motoren, zelfs een Harley zou ik nog wel zien zitten.
Ik wel, iedereen doet dat op zekere hoogte, is iets menselijks. Rij ongeveer 150.000km per jaar (waarvan circa 12.000km op de motor), elk voertuig heb ik eigenlijk wel een verwachting bij, die meer dan eens klopt.

Qua prijs, dat was een inkoppertje. Veel mensen moeten toch aardig wat werk verzetten voordat ze een GS kunnen kopen/financieren. Toen ik nog op een Honda NTV reed had ik alle tijd van de wereld (om te motorrijden), maar weinig geld. Het is geen kritiek/afgunst, het is toch gewoon zo dat je vaak minder tijd hebt als je luxe dingen wilt kunnen kopen? :)


Maar ik stop wel weer even met BMW mensen te triggeren O-)
 
Ik zit er eens over te denken, maar ik ken niemand met een GS die niet kan rijden :? Ze zullen er zat zijn, maar niet in mijn motorvrienden clubje. Er zitten een aantal Politiemensen tussen waarvan ik ieder buitenland tripje weer les krijg, zonder dat ze het zelf weten. :+
 
Ik wel, iedereen doet dat op zekere hoogte, is iets menselijks.

Ik niet.. 🤷‍♂️

Maar het valt wel op dat steeds weer de kritiek komt op dezelfde motorrijders.. de Harley mannen/vrouwen groeten andere motorrijders niet terug, en blijkbaar zijn de BMW rijders de yuppies die niet kunnen rijden.

Ik heb nog nooit iemand kritiek weten spuien naar bv een Honda Africa twin rijder, of iemand die met een Suzuki rijdt.. en daar ben ik ook zeker van dat er tussen zitten die niet kunnen rijden. 😎

Maar goed, automobilisten onderling doen dat ook wel, en daar zijn het ook dikwijls degene met een BMW die het te horen krijgen. Komt er toch steeds op neer dat de "duurdere" merken het moeten ontgelden.

Ik heb zeker ook een mening in het verkeer, absoluut... maar daar een merk van motor/auto koppelen doe ik niet.

Maar ik stop wel weer even met BMW mensen te triggeren O-)

👍

Terug naar de Tenere dan maar zeker?
 
Ik zit er eens over te denken, maar ik ken niemand met een GS die niet kan rijden :? Ze zullen er zat zijn, maar niet in mijn motorvrienden clubje. Er zitten een aantal Politiemensen tussen waarvan ik ieder buitenland tripje weer les krijg, zonder dat ze het zelf weten. :+

Thanks Tox.....:)
 
Ik rijd in Frankrijk vaak met mijn neef, een motoragent (helaas beiden op zo’n vermaledijde BMW) en rijtechnisch staat hij ver boven mijn eigen kunnen, maar hij heeft als verkeersagent al zó veel ongevallen gezien, dat hij soms in een kramp schiet en niet meer vooruit te branden is.

Helaas heeft hij totaal geen interesse in off-road, zodat we deze tak van het motorrijden niet samen kunnen exploreren… daarenboven vrees ik dat de T7 dan toch ook wat te zwaar is voor neofieten.
 
Ha Marc.. Precies de reden dat ik de laatste jaren ook een stuk relaxter rijd....
Ooit trachtte een instructeur mij op te jagen op een traject met slechts onoverzichtelijke bochten...Ik ging te behoedzaam volgens hem en hij zou het wel even voor doen...Na enkele minuten frontaal op een vrachtauto die door de blinde bocht kwam....Dat was mijn grootste les in die tijd en ben ik nooit vergeten...
Vroeger toen ik nog mijn blackbird had moest en zou ik regelmatig op topsnelheid rijden en dook ik steevast de duitse grens over.
EN toen ik nog een TDM900 had en vaak met collega's reed- ook in het buitenland- ging het steevast op de grens van ons kunnen en werd het soms gevaarlijk...tot een collega zich voor onze ogen dood reed. Sindsdien ben rijd ik een stuk kalmer aan.... Geef je verstand voorrang zeg maar.....
 
Iemand nog interesse in een standaard T7 zadel toevallig?

Owja en we dwalen een beetje af he ;)
 
Ik dacht ff in het GS topic te zitten, maar bij nadere controle......... :?

Overigens, de 2023 standaard Tenere staat al bij de dealer. Vanmorgen even een bakkie wezen doen.
 
👍

Terug naar de Tenere dan maar zeker?
:Y ben hier niet om te zieken

Ik dacht ff in het GS topic te zitten, maar bij nadere controle......... :?

Overigens, de 2023 standaard Tenere staat al bij de dealer. Vanmorgen even een bakkie wezen doen.
Ook de grijsgroene "tech kamo"?

Ben benieuwd wanneer die van mij binnenkomt, desnoods moet de CB maar even buiten slapen als de KTM nog niet weg is :9
 
De donkergroene stond er, de blauwe nog niet. Ik meen dat de dealers de 2023 motoren verplicht als showroommodel moeten houden en alleen klantorders mogen uitleveren.
Wat mij opviel is dat de knippers standaard led zijn geworden en dat de T7 af fabriek is voorbereid op een quickshifter. Tevens is er standaard een USB stopcontact rechts in de cockpit te vinden. Links zit de ABS knop die voorheen meen ik rechts zat.

Grote vraag is wanneer de eerste zullen worden afgeleverd. Er worden over de wereld zoveel T7's verkocht, dat je nu met een T7 net zo origineel bent als met een GS. :+
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Betekend meestal wel dat het goede fietsen zijn als ze veel verkocht worden :)

Halogeen knippers was ook nogal cheap, goed dat dat nu gewoon standaard is
 
Wat mij opviel is dat de knippers standaard led zijn geworden en dat de T7 af fabriek is voorbereid op een quickshifter. Tevens is er standaard een USB stopcontact rechts in de cockpit te vinden. Links zit de ABS knop die voorheen meen ik rechts zat.


LED standaard en het TFT scherm zijn toch de belangrijkste updates.. en eigenlijk al minstens een jaar te laat... maar ik ik ga er de mijne toch nog niet voor inruilen.
 
Ik zie de meerwaarde in geen van beiden, buiten looks..

De meerwaarde is net het uitzicht wat mij betreft...

Als we eerlijk moeten zijn, in 2022 een CASIO schermpje van 1985 voor je neus? Dan liever de TFT versie van 2023...
Ik heb helemaal geen snufjes nodig op de Tenere, maar een mooier scherm had toch wel gemogen.

En LED pinkers zien er toch ook veel beter uit, niet?
 
De meerwaarde is net het uitzicht wat mij betreft...

Als we eerlijk moeten zijn, in 2022 een CASIO schermpje van 1985 voor je neus? Dan liever de TFT versie van 2023...
Ik heb helemaal geen snufjes nodig op de Tenere, maar een mooier scherm had toch wel gemogen.

En LED pinkers zien er toch ook veel beter uit, niet?
Eens! Je kijkt toch vaak naar het scherm als je rijdt! Ben dan ook erg blij met het TFT scherm van BMW. In mijn optiek nog steeds een van de mooiste…
 
Ik persoonlijk vind het ook een voordeel dat de 2023 uitschakelbaar ABS heeft op optioneel alleen het achterwiel. Ik heb in de Alpen afdalingen gedaan waarbij voor en achter aan het glijden waren en ik heb niet de skills om dan zorgeloos door te glijden. Met zweet op mijn rug, maar nog net aan overeind onderaan de berg beland.

1675599304253.jpeg

1675599328324.jpeg
 
Ik persoonlijk vind het ook een voordeel dat de 2023 uitschakelbaar ABS heeft op optioneel alleen het achterwiel. Ik heb in de Alpen afdalingen gedaan waarbij voor en achter aan het glijden waren en ik heb niet de skills om dan zorgeloos door te glijden. Met zweet op mijn rug, maar nog net aan overeind onderaan de berg beland.

Kan ABS op het voorwiel dan ook nog uitgeschakeld worden? Dacht dat dit meer en meer eruit gaat en dat ABS enkel achteraan nog maar uit kan.

Maar begrijp eerlijk gezegd niet goed waarom je ABS wel nog ok vind tijdens zo'n afdalingen? Die waren offroad neem ik aan? Ik heb bij mijn Supertenere (waar het ABS niet van uitgeschakeld kon worden) gewoon het contact uitgezet toen ik via die skipiste van de Jafferau terug naar onder moest.. Gewoon om zeker te zijn dat mijn ABS systeem niet in werking zou treden. 😅
 
Kan ABS op het voorwiel dan ook nog uitgeschakeld worden? Dacht dat dit meer en meer eruit gaat en dat ABS enkel achteraan nog maar uit kan.

Maar begrijp eerlijk gezegd niet goed waarom je ABS wel nog ok vind tijdens zo'n afdalingen? Die waren offroad neem ik aan? Ik heb bij mijn Supertenere (waar het ABS niet van uitgeschakeld kon worden) gewoon het contact uitgezet toen ik via die skipiste van de Jafferau terug naar onder moest.. Gewoon om zeker te zijn dat mijn ABS systeem niet in werking zou treden. 😅
Het ABS kan op de nieuwe ook volledig uitgeschakeld worden, ze hebben er over nagedacht.

We hebben ooit eens een KLE 500 met een gat in het carter van de Jafferau terug moeten slepen naar Bardonecchia. De stukken naar beneden moest hij op een gegeven moment op de koppeling gaan remmen met stilstaand blok, omdat zijn remmen begonnen te koken. Dat was lachen, totdat we weer omhoog moesten. Een motor een helling op slepen met losse ondergrond is best een dingetje. We kwamen in het donker het dorp binnen rollen.

Ps; lang leve kneedbaar aluminium.
 
Ook een reden dat ik voor het '23 model ben gegaan, als ik beetje straat en offroad mix mag ABS op het voorwiel best aan blijven staan. Voor offroad gebruik je toch voornamelijk achterrem en op straat voornamelijk de voorrem.

Vorig jaar de ABS van de T7 niet echt getest met dagje proefrijden. Bij m'n '12 Strom was ABS gewoon bagger, die greep zodanig snel in dat je remweg wel daadwerkelijk langer werd op slecht maar verhard wegdek. Laat staan onverhard, was helemaal drama. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan