2021 Italjet Dragster.

Gilera Runner 500cc.

Die hard MF'er
23 sep 2007
280
302
Nederland
Zou hij dit jaar dan eindelijk te koop zijn.
De nieuwe Italjet Dragster in 125/200cc.
Na veel vertraging en beloftes lijkt het dan eindelijk te gaan gebeuren.

1k0.jpg


1k0.jpg


Vind het ontwerp mooi om te zien, al heb ik hem enkel op foto's gezien.
Heb dus nog geen idee of ik er met mijn 193cm wel op pas.

Iemand van hier er al opgezeten op een motor show?
Wat mij nu al wel tegenvalt is welke motoren er leverbaar zijn, ze doen alsof hij heel erg snel is.
Maar het "snelste" blok is het 200cc (in werkelijkheid 180cc) 4 takt blok met ongeveer 20pk.
Nu ken ik deze Rotax blokjes wel van de Aprilia Scarabeo 200IE Light.
Zijn redelijk betrouwbaar, koppakking is wel een dingetje.
Boring is vrij groot, waardoor hij bij de koelkanalen erg dun is.
Zie foto's hieronder.
Kop was daardoor ook ingevreten en de cilinder onbruikbaar.
Nu zouden er ook tuning delen te koop komen van Malossi, waardoor de boring iets groter word en dus ook de rand nog dunner word. (eng)

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik zou het gasklephuis van de 350 gebruiken daar zit al de juiste mapping in immo e.d. zijn vrij makkeljk uit te schakelen / om te programmeren /aan te passen op de mui
Remleidingen van Piaggio bestaan uit meerdere delen vaak kun je het achterste deel van de remleiding omwissellen

ik zo je adviezeren deze keer voor een schade 350 te gaan uit frankrijk of italie heb je alles wat je nodig hebt transport is tussen de 3 en 500.- mijn gp800 was 350.- uit Frankrijk
En dan maakt het niet uit een BEV X10 Mp3 het gaat allemaal werken

@PeterCC erzijn meer motoren hoor die zo'n soortgelijk ophanging hebben yamaha en honda volgens mij ook op de vultus of DN-01
 
trouwens dit is ook nog een mogelijkheid van een 1 cilinder een 2 cilinder maken dan de turbo er op van de peugeot jetforce 125cc gaat die ook als de brandweer

 
Ik heb zelf een Peugeot Satelis compressor.
Die compressors zijn klein, kunt dan beter een Aisin amr 300 nemen.

Italie ---> terug gedraaid.
Frankrijk idem.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met veel plezier jou project gelezen van de Gilera Runner 500 mijn complimenten.
De Dragster vind ik een top ding erg mooi, ben benieuwd als die komt wat je daarvan gaat maken.
 
Ik zit mezelf nu al op te hypen. Jouw passie en precisiewerk van het vorige project waren echt van zeer hoog niveau.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom de Gilera Runner niet geleverd wordt met een 350cc oid. Zeker weten dat dat een verkoopkanon wordt.
 
Tijdens mijn middelbare schooltijd vond ik de originele Dragster echt de mooiste scooter. Ook de nieuwe Dragster kan ik wel waarderen. En met jouw skills wordt het vast een indrukwekkend project...
italjet-dragster-0.jpg
 
Oh heerlijk dit soort berichten, zit mezelf ook al helemaal gek te maken.
Dus als ik het goed begrijp: Italjet Dragster kopen, oude of nieuwe type?
350 blok kopen en deze op de Dragster aanpassen en monteren. Het 350 Beverly blok heeft trouwens 33,3pk op de krukas tot het modeljaar 2016 daarna 30,2 ivm strengere milieu-eisen.
Als dit net zo’n mooi project word als de Runner dan zit ik al klaar!😁
 
ls dat gelukt is, het Beverly 350 blok uit elkaar.
Andere krukas en cilinder erin van de 2021 400cc Beverly.


hier zeg je toch wat anders een bev 400 heeft een masterblok
 
ls dat gelukt is, het Beverly 350 blok uit elkaar.
Andere krukas en cilinder erin van de 2021 400cc Beverly.


hier zeg je toch wat anders een bev 400 heeft een masterblok
Het staat er letterlijk, van de 2021 Beverly 400Hpe.
En dat blok onder de nieuwe Italjet Dragster bouwen
Mocht ik tot aankoop overgaan van die nieuwe Dragster.
Wat dus wel afhangt van het feit of deze mij bevalt qua looks en zithouding.
 
Laatst bewerkt:
my misstake ging er van uit dat het een master blok is/was maar kan er dan geen 460 of 500 cilinder op ?

de slag is toch wel 69 of ander de 430 van de gp800/srv850 als ik de ketting spanner zie moet dat wel gaan de gp en SRV heeft namelijk 1 cilinder op de kop zitten
 
We hebben gezien wat je kunt tijdens je vorige project. Als je dat wilt overtreffen moet je een schakelblok onder je dragster bouwen XD. Ik stel voor een inline 2 cil
 
Jouw runner 500 project was geweldig!

Echter.....er was n jaar geleden ook al iemand die t over deze italjets en op de foto LIJKT het n prachtding te zijn...totdat er iemand op gaat zitten.
De scooter leek ineens klein en de rijder zat enorm aan de voorkant.
Hele rare verhoudingen!

Kijk s of je dat topic nog kan vinden.
 
Het gaat me niet om de houding, maar er zit weinig scooter voor hem, maar veel meer achter hem.
Het klopt niet

Het zadel houdt ineens op maar daarna komt het achterwiel nog.
Als dat zadel nog zou doorlopen ...prima
 
Terug
Bovenaan Onderaan