2021.......... Waar gaat de reis dit jaar heen?

  • Onderwerp starter NavigatorNL
  • Startdatum
Heb ik ook van de anwb, ik heb gebeld,in landen met code oranje keren ze niet uit werd mij verteld.
Ja, ik dezelfde, maar het land, Thailand in dit geval, was nog niet oranje op het moment dat ik er was, Europa was op dat moment het epicentrum, dus het ging tegen mijn gezonde verstand in om terug die kant uit te gaan, men verzekerde mij ook dat ik verzekerd zou blijven voor ziekenhuisopname, ik werd een keer per week gebeld voor een repatrierings vlucht, maar ik vondt het te hekel om naar Bangkok airport te reizen omdat alle maatregelen hier enorm streng waren, alles werd uit de kast getrokken, buitenlanders werd zelfs aangeraden om te blijven, en daarin ondersteund, en er zijn er nog steeds velen, dus ik vondt het verstandiger om te blijven zitten waar ik zat, moet zeggen dat alles hier op een zeer menselijke manier ging, kromme verzekerings regels eigenlijk he waarom zou je terug moeten komen terwijl ziekenhuisen overbelast zijn.
 
Heb ik ook van de anwb, ik heb gebeld,in landen met code oranje keren ze niet uit werd mij verteld.

Vorig jaar heb ik een stukje op het nieuws gezien dat het wel verschilt per verzekering. Sommige verzekeraars keren in oranje gebied inderdaad niks uit (tenzij het nog geel was toen je dat gebied in kwam) , andere wel zolang het probleem niet corona gerelateerd is. Als jij bv in oranje gebied onderuit gaat en je been breekt, dan wordt je bij een aantal verzekeraars gewoon geholpen omdat dit geen relatie tot corona heeft, zou je bv corona oplopen, dan niet. Ik weet niet meer welke maatschappijen dat precies waren en of dit nog steeds zo is, maar vorig jaar was dat wel.
 
Vorig jaar heb ik een stukje op het nieuws gezien dat het wel verschilt per verzekering. Sommige verzekeraars keren in oranje gebied inderdaad niks uit (tenzij het nog geel was toen je dat gebied in kwam) , andere wel zolang het probleem niet corona gerelateerd is. Als jij bv in oranje gebied onderuit gaat en je been breekt, dan wordt je bij een aantal verzekeraars gewoon geholpen omdat dit geen relatie tot corona heeft, zou je bv corona oplopen, dan niet. Ik weet niet meer welke maatschappijen dat precies waren en of dit nog steeds zo is, maar vorig jaar was dat wel.

Ik heb hier in januari eens naar gekeken, heb ik het volgende begrepen:

Ziektekosten vallen sowieso onder je normale zorg en aanvullende zorgverzekering, daar heb je in theorie geen reisverzekering voor nodig. De zorgverzekering / aanvullen zorgverzekering vergoeden medische kosten inclusief covid.

Het zijn meer dingen zoals repatriëring etc, die normaal gesproken door de reisverzekering betaald worden. Ik heb er ook eens naar gekeken, INGvergoed alles wat niet covid gerelateerd is.
Er zijn gelukkig alternatieven zoals battleface, een Engelse reisverzekering die een vrij complete dekking biedt.
Volgens mij is daarmee het risico te overzien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier in januari eens naar gekeken, en ik heb ik het volgende begrepen:

Ziektekosten vallen sowieso onder je normale zorg en aanvullende zorgverzekering, daar heb je in theorie geen reisverzekering voor nodig. De zorgverzekering / aanvullen zorgverzekering vergoeden medische kosten inclusief covid.

Het zijn meer dingen zoals repatriëring etc, die normaal gesproken door de reisverzekering betaald worden. Ik heb er ook eens naar gekeken, ING vergoed alles wat niet covid gerelateerd is.
Er zijn gelukkig alternatieven zoals battleface, een Engelse reisverzekering die een vrij complete dekking biedt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier in januari eens naar gekeken, heb ik het volgende begrepen:

Ziektekosten vallen sowieso onder je normale zorg en aanvullende zorgverzekering, daar heb je in theorie geen reisverzekering voor nodig. De zorgverzekering / aanvullen zorgverzekering vergoeden medische kosten inclusief covid.

Het zijn meer dingen zoals repatriëring etc, die normaal gesproken door de reisverzekering betaald worden. Ik heb er ook eens naar gekeken, INGvergoed alles wat niet covid gerelateerd is.
Er zijn gelukkig alternatieven zoals battleface, een Engelse reisverzekering die een vrij complete dekking biedt.
Volgens mij is daarmee het risico te overzien.
Ja je blauwe EHIC kaart is gewoon geldig voor ziektekosten door heel Europa, heeft niks met reisverzekering te maken.
De repatrierings vluchten zijn niet gratis, je hebt een eigen bijdrage te betalen, in mijn geval was dat 980 euro, wat zo'n 600 euro duurder is als een normaal enkeltje.
 
Als het een beetje mee zit ga ik in augustus naar Italie (Marche, Umbrie). Georganiseerde trip (Travel2Explore), van de heen- en terugreis probeer ik zelf wat te maken. 2x de Alpen oversteken, dus dat moet wel lukken.
 
Ik ben zelf niet zo van de georganiseerde reizen maar deze van Travel2Explore ziet er wel prima uit. Fingers crossed voor jou dat alles gewoon kan doorgaan!
 
Ik ben zelf niet zo van de georganiseerde reizen maar deze van Travel2Explore ziet er wel prima uit. Fingers crossed voor jou dat alles gewoon kan doorgaan!
Ik wissel het af. Soms doe ik alles zelf, maar dan is het een solo-reis. En soms een georganiseerde groepsreis, is vooral 's avonds met het eten wat gezelliger.
Het rijden zelf doe ik het liefst alleen of met een kleine groep.
 
Als het een beetje mee zit ga ik in augustus naar Italie (Marche, Umbrie). Georganiseerde trip (Travel2Explore), van de heen- en terugreis probeer ik zelf wat te maken. 2x de Alpen oversteken, dus dat moet wel lukken.
Marche en Umbrië is prachtig gebied. Dat gaat niet tegenvallen!
Net als wat @Columbuzzz ook zegt ben ik evengoed niet van gezamenlijk rijden. Mss max met 3 man.
Leukste bij een groepsreis is natuurlijk wel dat er 's avonds wat te doen is! Dan is een gezamenlijk wél heel leuk!
Toch blijf ik de prijs best hoog vinden voor slechts 6 dagen. (maar is jouw keus) Dát is de avond-borrel mij dan ook weer niet waard.
 
Marche en Umbrië is prachtig gebied. Dat gaat niet tegenvallen!
Net als wat @Columbuzzz ook zegt ben ik evengoed niet van gezamenlijk rijden. Mss max met 3 man.
Leukste bij een groepsreis is natuurlijk wel dat er 's avonds wat te doen is! Dan is een gezamenlijk wél heel leuk!
Toch blijf ik de prijs best hoog vinden voor slechts 6 dagen. (maar is jouw keus) Dát is de avond-borrel mij dan ook weer niet waard.
De prijs is stevig inderdaad, maar in dit geval zit er wat meer in dan alleen half-pension en ter plaatse wat rondjes rijden.
Na afgelopen jaar zonder echte vakantie en de verkoop van mijn huis is het natuurlijk ook een cadeautje aan mezelf.

Verder is het een kennismaking met Travel2Explore. Een reisje naar Italie regel je natuurlijk makkelijk zelf, maar op de website zie ik wel een paar interessante reizen die je minder makkelijk zelf/alleen zou organiseren, vooral Afrika en andere ver-weg bestemmingen. Maar dat is voor 2022 en later, eerst dit jaar maar eens wat opleuken :]
 
@Jack66 het is in ieder geval een prachtige streek om te motor rijden.

Ik was er in 2013, op deze foto ergens op een pleintje.
De linkse is mijn Vespa naast een groep toevallig tegen komen Guzzi rijders.
Maar het waren Nederlanders die naast ons op het terras zaten en werkelijk geen stom woord tegen ons zeiden.
Kom op het is een (motor)scooter maar hoe toevallig is het als je daar ergens een NL rijder tegen komt.
Daar heb je toch ff een praatje mee.

IMG_6897.JPG


Evengoed de streek is echt prachtig ik heb er heerlijk kunnen sturen.
De randjes waren in ieder geval van de bandjes af :+

IMG_7105.JPG
 
@Jack66 het is in ieder geval een prachtige streek om te motor rijden.

Ik was er in 2013, op deze foto ergens op een pleintje.
De linkse is mijn Vespa naast een groep toevallig tegen komen Guzzi rijders.
Maar het waren Nederlanders die naast ons op het terras zaten en werkelijk geen stom woord tegen ons zeiden.
Kom op het is een (motor)scooter maar hoe toevallig is het als je daar ergens een NL rijder tegen komt.
Daar heb je toch ff een praatje mee.



Evengoed de streek is echt prachtig ik heb er heerlijk kunnen sturen.
De randjes waren in ieder geval van de bandjes af :+
Je had zelf toch ook een gesprek kunnen beginnen?
Zo iets van; “Goh wat leuk doen jullie mee met de €500 challenge van mf?" O-)
 
@Jack66 het is in ieder geval een prachtige streek om te motor rijden.

Ik was er in 2013, op deze foto ergens op een pleintje.
De linkse is mijn Vespa naast een groep toevallig tegen komen Guzzi rijders.
Maar het waren Nederlanders die naast ons op het terras zaten en werkelijk geen stom woord tegen ons zeiden.
Kom op het is een (motor)scooter maar hoe toevallig is het als je daar ergens een NL rijder tegen komt.
Daar heb je toch ff een praatje mee.

Bekijk bijlage 1625454

Evengoed de streek is echt prachtig ik heb er heerlijk kunnen sturen.
De randjes waren in ieder geval van de bandjes af :+

Bekijk bijlage 1625456
Met het rijden gaat het helemaal goed komen, daar twijfel ik niet aan. En eten en drinken wil ook wel lukken in Italie, dus ik heb er echt zin in.
Met een scooter in Italie rond rijden, dan ga je echt op in de omgeving natuurlijk.:t
 
Je had zelf toch ook een gesprek kunnen beginnen?
Zo iets van; “Goh wat leuk doen jullie mee met de €500 challenge van mf?" O-)
Hun zaten al op het terras toen wij aankwamen, dus de Vespa er naast gezet, naar het terras gelopen en hun begroet.
Maar veel meer dan een groeps mompel en een paar knikjes kwam er niet terug. :X
Maakt niet uit wij vonden het wel lachwekkend en ik heb er geen moment minder plezier van gehad op de weggetjes daar.

@Jack66 ik heb me altijd wel verbaast dat er in verhouding maar weinig Vespa's rijden.
Ook daar is dat gewoon een duurdere scooter en dus zie je meer yamaha's en andere japan/china scooters.

Wij gaan in september ook naar Italië, naar Toscane. Tenminste als er dan gereisd mag worden.
We zijn ngo te jong (44 en 40 en 0 jaar) om dan al onze inentingen gehad te hebben maar goed we zien wel of het lukt.
Overigens niet met de motor maar met de auto en misschien dat ik onze oldtimer caravan er achter hang.
 
Verder is het een kennismaking met Travel2Explore. Een reisje naar Italie regel je natuurlijk makkelijk zelf, maar op de website zie ik wel een paar interessante reizen die je minder makkelijk zelf/alleen zou organiseren, vooral Afrika en andere ver-weg bestemmingen. Maar dat is voor 2022 en later, eerst dit jaar maar eens wat opleuken :]
Ik was een paar jaar geleden in Z.Afrika.
Ik heb daar toen een motor gehuurd voor 1 dag. Dat had ik wel langer willen doen!
Met wat ik nu weet zou ik zelf gaan zonder organisatie. Alleen een vliegreis naar J'burg of Kaapstad.
Ik heb daar toen ook gekampeerd. Prima campings. (vergelijkbaar met Europa) In wildparken staat je tentje (electrisch) omheind.
 
Heb ik het nou goed begrepen dat we van af 9 juni weer naar Frankrijk kunnen ❓
Zomer komt er aan , net als vorig jaar word alles ingetrokken en gaan de grenzen open en is iedereen weer over al welkom .
Eind september als de vakanties voor bij zijn gaat alles misschien weer op slot .
 
Heb ik het nou goed begrepen dat we van af 9 juni weer naar Frankrijk kunnen ❓
3
3 Mei mag weer....
Schengen reizigers kunnen vanaf 3 mei overdag binnen Frankrijk reizen.
1. Het is inmiddels duidelijk dat u als (Schengen) reiziger vanaf morgen 3 mei naar Frankrijk kunt vertrekken en binnen Frankrijk overdag zonder beperkingen kunt reizen.
De gendarmerie en het Franse Ministerie van Europa en Buitenlandse Zaken van Frankrijk (Ministère de l'Europe et des Affaires étrangères) laten hier geen twijfel over bestaan. “Concernant les tests, tous les voyageurs de 11 ans et plus, en provenance d’un pays étranger, quel qu’il soit, doivent se munir du résultat négatif d’un test PCR réalisé moins de 72 heures avant le départ.”
De categorie ‘toerist’ bestaat wettelijk niet. U bent een ‘reiziger’ (voyageur) die naar Frankrijk vertrekt en zich binnen Frankrijk net als iedere Fransman kunt verplaatsen. Er geldt vooralsnog een avondklok van 19.00 uur tot de volgende ochtend 0.600

 
Terug
Bovenaan Onderaan