2021.......... Waar gaat de reis dit jaar heen?

  • Onderwerp starter NavigatorNL
  • Startdatum
Maar wat @Mike Schenk zegt, snap ik dan even niet, want voor toegang naar de Mont moest je een brug over.
Vlgs mij was het water eronder best wel een diepe geul......................????

Hier sta ik met mijn rug naar de Mont en je kunt er helemaal rondom heen lopen. Moet het wel echt laag water zijn. Of het helemaal onder die brug droogvalt weet ik niet meer, maar rondom de Mont zelf wel.

1620133125980.png
 
Zit me nu te bedenken waar die brug dan precies is? Zie 't nu niet op de foto's.

Verder is het natuurlijk een soort waddenzee.
Een onbeduidend stroompje kan snel een diepe geul zijn en omgekeerd.
Zo ben ik wel eens naar Ameland gelopen. Het allerdiepste stroompje was maar 10cm diep.
 
Op deze satellietfoto ligt er inderdaad nog een forse geul onder die brug. Maar het water staat daar ook een stuk hoger dan op de foto's die hierboven staan.

1620133429482.png
 
Ik heb mijn motor nu net 2 weken dus wil eerst lekker sjeezen door Nederland om wat kilometers te maken maar ik ben zeker wel van plan dit jaar nog mijn eerste motor vakantie te houden, of dat een motor kampeer trip wordt of gewoon een hotel moet ik nog uitzoeken, het motor kamperen spreekt mij in ieder geval wel erg aan.

Overigens als ik de grens over ga dat ik wel richting België ga richting de Ardenne.
 
Tent of (suf) hotel, die keus is voor ieder verschillend.
De ene groep begrijpt de andere niet en omgekeerd. Zal je zelf moeten uitvinden.

Sommige beginners willen direct half Europa rijden.
Naar de Ardennen is zeker niet verkeerd om mee te beginnen. (Lux en de Eiffel?)
Bedenk wel dat 't soms in de Ardennen best wel akelig kan zijn met het weer. Als 't heel slecht is ben ik daar niet graag.
 
Tent of (suf) hotel, die keus is voor ieder verschillend.
De ene groep begrijpt de andere niet en omgekeerd. Zal je zelf moeten uitvinden.

Sommige beginners willen direct half Europa rijden.
Naar de Ardennen is zeker niet verkeerd om mee te beginnen.
Bedenk wel dat 't soms in de Ardennen best wel akelig kan zijn met het weer. Als 't heel slecht is ben ik daar niet graag.

Al zou ik gaan zal ik zeker het weer in de gaten houden, en ja inderdaad mijn gedachten dwalen snel af naar een fantasie vakantie waar ik lekker naar Italië en verder afrijs tot een punt ik bij de zee kom en naast mijn motor een biertje doe aan het strand met een graad of 21.

Maar ik wil inderdaad even rustig aan beginnen, dan is iets als de Ardenne denk ik prima, mocht het weer het grootste probleem zijn dan kan ik desnoods zo weer omdraaien.

Tenzij er iets gebeurd waardoor ik weinig centjes heb investeer ik liever in kampeer uitrusting en ga ik gelijk kamperen, een hotel is ook weer een beetje anti-climax natuurlijk
 
Wat betreft 'le Mont-Saint-Michel' is de brug aangelegd in 2014 en de vaste verbinding met parking weggenomen het jaar nadien. Nu moet je met een shuttle tot aan de poort van het eiland...
Rondom is het getijdegebied met ondergrond in klei waardoor er vele drijfrandgebieden ontstaan. Zomaar een toertje maken bij laag water wordt er sterk afgeraden, gidsen zijn steeds aanwezig. Door het lage verval wordt het droogstaande gebied bij opkomst van het water zo snel ingenomen dat je al goed moet kunnen lopen om een nat pak voor te blijven, getuige mijn buurvrouw die zich toch te ver waagde en het met een nat pak bekocht. :)
 
Ja, dat van die shuttle herinner ik me nu ook weer.
Betaalde P-plaats (ben ik allegisch voor) en dan betaalde shuttle. Toen heb ik in het dorpje geparkeerd.

Maar door de kwelder is mogelijk zelf te lopen. Veel schapen lopen daar ook gewoon rond.
Gratis parkeren in het dorpje(?) La Rive. Nou ja, mss 10 huizen bij elkaar.
Een km of 3-4 naar de Mont lopen is best te doen. Toen ik er was, was het half bewolkt en verder prima weer.
 
Ik pak de shuttle wel. Ben te beroerd om een eind te lopen. :+

Dit is La Maison Forte in Reignac (Dordogne). Er is zoveel moois te zien in Frankrijk. Ook een ideale plek voor een drone.

1991_srt_photo_photo_REIGNAC-2018-VUE--2.jpg
 
Tent of (suf) hotel, die keus is voor ieder verschillend.
De ene groep begrijpt de andere niet en omgekeerd. Zal je zelf moeten uitvinden.
Ik begrijp het allebei en doe ook allebei. Hotel vaak voor een lang weekend waarbij ik niet de mogelijkheid heb om ver weg uit te wijken als het minder goed weer is. En zeker in de drukke zomermaanden vind ik dat fijner dan een drukke camping met kinderen. In juni en september toch de voorkeur voor kamperen maar dan rij ik net zo ver door tot ik mooi weer heb.

Ik heb nu in juli ook al iets gereserveerd in het Teutoburgerwald en in augustus in de Eifel. Ik hoop dat beide door kunnen gaan.
 
Laatst bewerkt:
Wel een "beetje" off topic, maar mag je eigenlijk overal vliegen met een drone in Frankrijk?
Niet overal. Het mag bijvoorbeeld niet in de buurt van vliegvelden. Daar is een app voor.
Ik mag vliegen boven bebouwing en mensen zolang het geen menigte is. Bij de meeste bezienswaardigheden in de openlucht mag het gewoon. Ik hoef er niet kort op te vliegen om mooie opnames te maken.
Heel soms staat er een bord dat het niet mag.
Ik heb me geregistreerd als piloot en een dronebewijs A1/A3 gehaald.
 

Ik heb in januari corona gehad. *O*

Zodra het droog blijft, gaat deze jongen een dagje naar Winterberg en omstreken. *O*
 
Ik ben heel mei vrij en wil eigenlijk nog wel even weg, maar voorlopig kom ik niet verder dan Belgie of Luxemburg ben ik bang. Duitsland mag je 24-72h in zonder test, met het doel als doorreis geloof ik, dus klein rondje Eifel erbij misschien?


Ik heb in januari corona gehad. *O*

Zodra het droog blijft, gaat deze jongen een dagje naar Winterberg en omstreken. *O*

Als ik nu nog even snel corona krijg en snel herstel kan ik zeker weg... zou het bijna doen
 
Een paar vrienden van me hier in verweggiestan hebben corona gehad, en kwamen in een leeg gemaakte school terecht, en later in een veld hospitaal, ze hebben 2 weken zitten klaverjassen, een hoop vrienden gemaakt, goed eten gehad, en het goed naar hun zin gehad.
 
Sinds kort 2 veilige landen erbij binnen de EU, een paar dagen geleden was dat nul. de andere landen lijst buiten de EU blijven ongewijzigd, waarvan Thailand de enigste is de vakantie gangers toelaat.

Safe countries with a low COVID-19 risk​

Safe countries outside the EU/Schengen area​

  • Australia
  • New Zealand
  • Rwanda
  • Singapore
  • South Korea
  • Thailand
  • China (mainland China, Hong Kong, Macau). Only if China lifts entry restrictions on European travellers. Travellers from China are not required to present a negative COVID-19 test declaration.

Safe countries within the EU/Schengen area​

  • Iceland
  • Portugal
 
Luxemburg is geen safe country qua besmettingen, maar is wel open voor touristen zonder test of vaccinatiebewijs.
 
Sinds kort 2 veilige landen erbij binnen de EU, een paar dagen geleden was dat nul. de andere landen lijst buiten de EU blijven ongewijzigd, waarvan Thailand de enigste is de vakantie gangers toelaat.

Safe countries with a low COVID-19 risk​

Safe countries outside the EU/Schengen area​

  • Australia
  • New Zealand
  • Rwanda
  • Singapore
  • South Korea
  • Thailand
  • China (mainland China, Hong Kong, Macau). Only if China lifts entry restrictions on European travellers. Travellers from China are not required to present a negative COVID-19 test declaration.

Safe countries within the EU/Schengen area​

  • Iceland
  • Portugal
I don't care!
Als ik straks ook mijn 2e prik heb gehad is voor mij de hele wereld weer veilig.

Zelfs die oudjes in het verzorgingshuis in Wehl bleken na vaccinatie geen gevaar meer te lopen.
Sommigen werden er nog wel ziek van, maar niet erger dan een licht griepje. :t
 
I don't care!
Als ik straks ook mijn 2e prik heb gehad is voor mij de hele wereld weer veilig.

Zelfs die oudjes in het verzorgingshuis in Wehl bleken na vaccinatie geen gevaar meer te lopen.
Sommigen werden er nog wel ziek van, maar niet erger dan een licht griepje. :t
Dacht ook overigens dat dat het idee van de vaccinatie was, dat je het nog wel kon krijgen maar dat de symptonen veel lichter zijn dan als je niet het prikje hebt (en dus er niet aan kan overlijdenen voor de personen die in de risicogroep zit)

Heb mensen gelijk horen schreeuwen toen ze het hadden gelezen over die infecties in het verzorgingstehuis want "zie je nou, het werkt niet" :(
 
I don't care!
Als ik straks ook mijn 2e prik heb gehad is voor mij de hele wereld weer veilig.

Zelfs die oudjes in het verzorgingshuis in Wehl bleken na vaccinatie geen gevaar meer te lopen.
Sommigen werden er nog wel ziek van, maar niet erger dan een licht griepje. :t
Wat denk jij,moeten we wachten op het vaccinatie paspoort app op de telefoon of is het registratie kaartje waar je vaccinaties op staan genoeg om naar het buitenland te gaan❓
 
Veel (zuidelijke) buitenlanden sturen daar wel op aan.
NL ligt dwars met privacy en dat soort onzin. Maar ieder wil op vakantie.
Als duidelijk wordt wat er weer overal kan en mag, dan ga ik direct op stap!
Dus antwoord is JA. Straks met de app krijg je toegang tot alle vakantie-oorden!

En die privacy-lovers die blijven maar lekker thuis.
(net als vorig jaar heerlijk rustig met NL-ers op de camping)
 
Terug
Bovenaan Onderaan