2021.......... Waar gaat de reis dit jaar heen?

  • Onderwerp starter NavigatorNL
  • Startdatum
Morgen maar niet te vroeg richting Vogezen vertrekken...

1623956390501.png
 
Goed kijken WAAR of dat de buien zijn en waar het front heen gaat.

De weersberichten vertelden dat je voor een bepaald tijdstip NL uit moest zijn. Ja, en ze kregen gelijk!
Zo ben ik wel eens voor de buien uit, naar de Vogezen gereden. Hooguit onderweg enkele spettertjes.
Op de camping paar dagen later kwam ik een andere motorrijder tegen die dus iets later was vertrokken.
Die vertelde onderweg hondenweer te hebben gehad!
 
Was hier en op de Galibier ook regen en onweer voorspeld vandaag,maar het was prachtig weer.
 
Ik ga met wat vrienden dit jaar lekker richting Zwitserse en Italiaanse alpen (en dolomieten). Ik zwaai zelf na een dikke week af om even lekker te kunnen afschakelen in de regio tussen het Lago maggiore en het Como meer. nu zijn we nog op zoek naar een hotel aan de Bodensee (noordzijde) voor een tussenstop, liefst een hotel waar we zo vanuit de tuin het meer in kunnen wandelen, iemand nog tips?
 
Momenteel zit ik in de Dolomieten, Italië.
Testen voor onderkomen en terras alleen in Oostenrijk nodig gehad. De gratis sneltest, die je overigens zelf moet uitvoeren (wel met begeleiding erbij) in de testtent op een parkeerterrein in de stad, is dan 48 uur geldig. Uitslag na 20 minuten via link in SMS. Als je vaccinatie hebt gehad of bewijs van antistoffen dan ben je ook welkom in Oostenrijk.
In Duitsland en Italië vragen ze (voorlopig) nergens naar.
Terugreis gaat volgende week via Frankrijk, dus zie dan wel hoe en wat daar moet om te kunnen eten en overnachten.
Tot nu toe verder nog geen één Nederlander op de motor gezien de hele week. Laatste NL kenteken waren twee campers in Zuid-Duitsland.
 
Momenteel zit ik in de Dolomieten, Italië.
Testen voor onderkomen en terras alleen in Oostenrijk nodig gehad. De gratis sneltest, die je overigens zelf moet uitvoeren (wel met begeleiding erbij) in de testtent op een parkeerterrein in de stad, is dan 48 uur geldig. Uitslag na 20 minuten via link in SMS. Als je vaccinatie hebt gehad of bewijs van antistoffen dan ben je ook welkom in Oostenrijk.
In Duitsland en Italië vragen ze (voorlopig) nergens naar.
Terugreis gaat volgende week via Frankrijk, dus zie dan wel hoe en wat daar moet om te kunnen eten en overnachten.
Tot nu toe verder nog geen één Nederlander op de motor gezien de hele week. Laatste NL kenteken waren twee campers in Zuid-Duitsland.
Een bekende van me zit momenteel ook in de Dolo's op zijn tuono. Dus z zijn er wel ;)
 
Hallo,

Redelijk nieuw hier op het forum, Rij al wel wat langer op de motor. ben aan het plannen om een paar dagen weg te gaan met de motor.
Dit gaat de eerste keer worden, heb nog geen ervaring mee om zelf weg te gaan met de motor.
Ben opzoek naar tips voor de eerste keer met de motor op vakantie en leuke regio's niet te ver buiten NL. (Denk zelf aan regio's in Duitsland, maar ook andere landen zijn welkom).

Tips en ideeën zijn welkom.

Groet,
Erik
 
Hallo,

Redelijk nieuw hier op het forum, Rij al wel wat langer op de motor. ben aan het plannen om een paar dagen weg te gaan met de motor.
Dit gaat de eerste keer worden, heb nog geen ervaring mee om zelf weg te gaan met de motor.
Ben opzoek naar tips voor de eerste keer met de motor op vakantie en leuke regio's niet te ver buiten NL. (Denk zelf aan regio's in Duitsland, maar ook andere landen zijn welkom).

Tips en ideeën zijn welkom.

Groet,
Erik
De Eiffel in Duitsland is een leuke en mooie regio om te rijden en niet te ver van NL. Luxemburg is ook mooi en nog goed aan te rijden.

Wat afstanden betreft ligt het eraan wat je wilt; Veel rijden of ook nog eens ergens stoppen voor een foto momentje en lekker ergens eten. Persoonlijk zou ik tussen de 200 en 250 km per dag aanhouden qua kilometers. Houd zeker in de bergen rekening met zo’n 50 km/u gemiddeld.

O en de heenreis doe ik altijd een flink stuk snelweg. Zijn wat saaie km’s maar dan ben je wel snel in het leuke gebied!

Motorcycle Diaries, roads for a memorable trip | Motorcycle Diaries

Dat is een mooie site waar je per regio/land leuke routes kan vinden.
 
Hallo,

Redelijk nieuw hier op het forum, Rij al wel wat langer op de motor. ben aan het plannen om een paar dagen weg te gaan met de motor.
Dit gaat de eerste keer worden, heb nog geen ervaring mee om zelf weg te gaan met de motor.
Ben opzoek naar tips voor de eerste keer met de motor op vakantie en leuke regio's niet te ver buiten NL. (Denk zelf aan regio's in Duitsland, maar ook andere landen zijn welkom).

Tips en ideeën zijn welkom.

Groet,
Erik
Eerst maar eens 1 weekendje weg.
Dan zie je vanzelf waar je tegenaan loopt.
Het wordt vaak al snel een tegenstelling wat je denkt nodig te hebben, en wat er werkelijk achterop gebonden kan worden.

Het is heel verschillend wat kampeerders meenemen op de motor.
De 1 kan 't af met alleen een tandenborstel en de ander heeft een complete keuken bij zich. (met aanhanger)

Verder hoef je echt niet van alle spullen het allerduurste te hebben.
Heel vaak werkt goedkoop spul ook prima.
Lees op dit forum het topic: 'Het grote kamperen op je motor deel .....' eens goed door. Staan veel nuttige tips in!
 
Hopelijk in augustus naar Engeland, misschien een stukje Wales of Schotland meenemen. Wil sowieso naar Lands End en wat verkennen in Cornwall (en misschien wat meekrijgen van het subtropische klimaat).

Ik hoop dat het lukt/mag met Covid. Over precies een week in ieder geval de tweede prik. Uitwijkmogelijkheden zijn Noorwegen of de Alpen.

Alles ook afhankelijk van een vriend van me, die misschien mee gaat maar nog geen duidelijkheid heeft ivm zijn werk
 
Vandaag ook het eerste weekendje weg weer gepland. 2 dagen naar de Eifel. Doe ik eigenlijk wel zo'n 4 a 5x per jaar. Dag 1 via de snelweg richting de Eifel, daarna het eerste deel van een route. Halverwege een hotelletje en de volgende dag de rest van de route en weer naar huis. Voor midden juli staat deze in de planning.
Screenshot_20210621-192131_Chrome.jpg
 
Ja gorges du verdon inderdaad zo mooi,in 2017 aan gedaan..
Nu stond vorig jaar al Wales op het programma,boot was al geboekt,voucher dus nu hopelijk in augustus .
Maar lijkt wel of in Engeland het weer steeds erger wordt met die corona.......pff en ik ben al aan het kijken waar we volgend jaar heen gaan.
Maar ja als Wales weer niet door zou gaan moeten we weer opschuiven.........pfffff
*Volgende keer veel twijfels eigenlijk Noorwegen,maar vinden we toch veel te duur,doen we later wel ooit met Camper als we alcohol etc kunnen meenemen.......

*Pyreneeën hebben 14 dagen en dan leuke motorhotels in frankrijk aandoen,dan wel op rustig tempo dus maar 3 dagen Pyreneeën.

*of naar Reuzengebergte in Polen/Tjechie dan aan 12 dagen genoeg met soms 3 of 2 dagen op dezelfde plek, bv in een hotel in thuringen wat we in 2012 ook hadden en eindigen bij Boeles..


*Of naar Corsica met boot via genua...maar al gekeken dan moet ik teveel jagen en hebben we meer als 14 dagen nodig(vanweg mijn lijf moet ik gewoon soms langer voort blijven op plekken)

Dus hopelijk 2021 Uk -Wales-Peak district .....

En 2022???? ideeën kom maar op,voorwaarde is ik wil een nieuw land erbij voor sticker op mijn scherm,we rijden van ons huis in Bakel af naar de bestemming...14 a 15 dagen binnendoor ,dag 1 en laatste mag redelijk gedeelte wel snelweg zijn..

De voorbereiding is altijd al zo leuk...

toedeloe Karin
 
Terug
Bovenaan Onderaan