2021.......... Waar gaat de reis dit jaar heen?

  • Onderwerp starter NavigatorNL
  • Startdatum
Wij zijn nu terug onderweg uit de Eifel. Motoren op een aanhanger. Zeer relaxed. Weer verbaasd over de mooie wegen. Dit keer in de buurt van gerolstein gezeten in een vakantiewoning. 1 dag rond de moesel gereden en de volgende dag 150km geslingerd rondom gerolstein. Voor elk type motorrijder is er een leuke route te maken. Waanzinnige wegen die we elk jaar wel pakken zijn gerolstein naar salm, densborn naar murlenbach, murlenbach naar salm. dan weet je al dat het het waard was 😛 En de rest vd wegen zijn natuurlijk ook top.

Wij zoeken vooral mooie wegen door de bossen die van niks naar nergens lopen en dus ook niet druk. Iemand nog tips?
Want we gaan eind augustus nog een keer mocht dat nog kunnen.
 
@motoIVO . Rijden jullie langs de Moezel??.
Je moet eigenlijk elke keer de wegen pakken die van de Moezel omhoog lopen .
Vooral het stuk tussen Cochem en Senheim is leuk om te rijden. Rechter kant op het kaartje :] :]
 
@motoIVO . Rijden jullie langs de Moezel??.
Je moet eigenlijk elke keer de wegen pakken die van de Moezel omhoog lopen .
Vooral het stuk tussen Cochem en Senheim is leuk om te rijden. Rechter kant op het kaartje :] :]
Heej ja dat doen we idd, omhoog en omlaag tussen Cochem en Senheim is helemaal top en ieder jaar moet die ertussen! Zo ook het Frietje in Pommern . Bad Bertrich - Alf. Bad Bertrich - Bremm ook lekker!

Weet iemand of het leuk is om van bijvoorbeeld kyllburg omlaag naar Trier te slingener van plaatst naar plaats want daar zijn we nog niet geweest? Wij rijden niet echt een route maar we proberen goede wegen zo dicht mogelijk aan elkaar te reigen.
 
Ik sta klaar voor een paar dagen Xanten (D) met de camper..........

Pak je spullen maar weer uit..............(??)

Heel Nederland rood op Europese coronakaart, Groningen donkerrood​



Schermafbeelding 2021-07-15 om 14.17.13.png
 
Net terug van (tweede) vakantie in Friesland…..fraai en overal heerlijk rustig… :]

Ik was onlangs in Friesland met de caravan, wij wilden van Koudum naar Sneek, had de navigatie op " spannende " route gezet.

Was een leuke rit, over slingerende dijkjes.
Leuk om eens met de motor te doen!
 
Als het een beetje mee zit ga ik in augustus naar Italie (Marche, Umbrie). Georganiseerde trip (Travel2Explore), van de heen- en terugreis probeer ik zelf wat te maken. 2x de Alpen oversteken, dus dat moet wel lukken.

Ik ben zelf niet zo van de georganiseerde reizen maar deze van Travel2Explore ziet er wel prima uit. Fingers crossed voor jou dat alles gewoon kan doorgaan!
Niet dus, gister bericht gehad dat de reis is geannuleerd nadat een te groot aantal deelnemers had afgezegd wegens de corona-situatie.

Nu eens even gaan bedenken wat ik dan wel ga doen. Toch zelf maar iets organiseren want op anderen kan ik niet rekenen. En bij voorkeur ook over de grens.
 
Laatst bewerkt:
Niet dus, gister bericht gehad dat de reis is geannuleerd nadat een te groot aantal deelnemers had afgezegd wegens de corona-situatie.

Nu eens even gaan bedenken wat ik dan wel ga doen. Toch zelf maar iets organiseren want op anderen kan ik niet rekenen. En bij voorkeur ook over de grens.
Groot gelijk om WEL te willen gaan.
Vorig jaar werd er ook overal getoeterd dat je niet weg kon door de corona. Sommigen riepen zelfs 'onverantwoord'. :')
Ik ben toen dus wel weggegaan. Nooit spijt van gehad. Niet ziek geworden, zelfs geen kuchje!
Heel oostelijk Frankrijk gereden tot de Mt Ventoux. Heerlijk rustig overal. Nauwelijks NL-ers. :t
Toen was ik niet eens ingeënt. Nu heb ik zelfs 2 prikken gehad. Maak me geen zorgen. What's the problem?

Je meldde al eerder (zie bericht hierboven) voor Umbrië.
Deze regio staat komende weken ook op mijn lijstje.
Maar vooraf eerst naar Corsica en Sardinië. Hoezo is er corona??

Morgen naar Savona en dan met de boot over naar Corse. Weekje rondtuffen daar.
Volgende oversteek is naar Sardinië. Ook daar een weekje het eiland over.
De terugboot vaart naar Piombino. Umbrië ligt dan voor je! Prachtige gebied daarzo!
 
Wij gaan over twee weken naar ItaIië. Eerst een toertje Karinthië, daarna Dolomieten, dan even rust in Garda en daarna zien we weer wel.

Wij zijn beiden gevaccineerd, het is hier al een paar weken rood dus daar zal het niet veel erger zijn.

En wat onze overheid en de rest van alle koekwousen in NL daarvan vinden; daar heb ik schijt aan.

Ik verheug me er nu al op.
 
Gedoe een beetje zat, de verre bestemmingen komen volgend jaar wel. daarom nu een weekje Denemarken, dat ken ik redelijk met de auto, en u en nu een leuke aanbieding gevonden in Jutland. Dan kan ik ook nog een keer oversteken naar mijn vrienden in Skane, Angelholm om precies te zijn en ook nog het GP museum in Rabeslov , Kristianstad te bezoeken. En als het k.. weer is, dan ben ik ook zo weer thuis. En in ben al gevaccineerd, dus het mag geen probleem zijn.
 
Zo denk ik er ook over, dus in plaats van Italie wordt het nu een paar dagen Zwarte Woud. Hotel geboekt, komende week maar eens de invulling (routes en andere interessante zaken) bekijken.
 
Welk gedoe?

Het reisadvies voor Duitsland en ItaIië is hetzelfde lijkt mij.

En dan nog: het is een advies. Bedacht door en voor pennelikkers.
 
Gedoe een beetje zat, de verre bestemmingen komen volgend jaar wel. daarom nu een weekje Denemarken, dat ken ik redelijk met de auto, en u en nu een leuke aanbieding gevonden in Jutland. Dan kan ik ook nog een keer oversteken naar mijn vrienden in Skane, Angelholm om precies te zijn en ook nog het GP museum in Rabeslov , Kristianstad te bezoeken. En als het k.. weer is, dan ben ik ook zo weer thuis. En in ben al gevaccineerd, dus het mag geen probleem zijn.
Zojuist geboekt, 6 nachten all inclusive, (Voor wie het weten wil : Hotel pension Sirius in Juelsminde ) dus een keer echt lekker licht reizen .
 
En dan nog, hoe vaak komt het voor dat het echt de hele dag door regent? Voor vandaag ook de hele dag regen voorspeld, tot nu toe 2x een buitje van een kwartier.

Ben onderweg naar Heerlen, je toch wel een paar bepakte en flink natgeregende bikkels ( M/V ) tegen
 
Precies. Ik zie dan motards onder een viaduct een regenpak aantrekken terwijl ze een motorpak aanhebben. Ik koop 1 keer in de 5 of 6 jaar een goed nieuw textielpak en dat moet gewoon waterdicht zijn. Laat het na 3 jaar profi reinigen en weer impregneren (bedrijf dat ook brandweerpakken doet). Laarzen moeten eigenlijk ook waterdicht zijn, handschoenen praten we maar niet over :).
 
Precies. Ik zie dan motards onder een viaduct een regenpak aantrekken terwijl ze een motorpak aanhebben. Ik koop 1 keer in de 5 of 6 jaar een goed nieuw textielpak en dat moet gewoon waterdicht zijn. Laat het na 3 jaar profi reinigen en weer impregneren (bedrijf dat ook brandweerpakken doet). Laarzen moeten eigenlijk ook waterdicht zijn, handschoenen praten we maar niet over :).
Is wel zo, maar ik vind motorjeans ook erg comfortabel , dus dan is de regenbroek prima. Textiel jas, prima, en dan een regenjas eroverheen gaat best. Regenbroek met van die lange ritsen , super. En ja, het is wel vakantie !
 
Precies. Ik zie dan motards onder een viaduct een regenpak aantrekken terwijl ze een motorpak aanhebben. Ik koop 1 keer in de 5 of 6 jaar een goed nieuw textielpak en dat moet gewoon waterdicht zijn. Laat het na 3 jaar profi reinigen en weer impregneren (bedrijf dat ook brandweerpakken doet). Laarzen moeten eigenlijk ook waterdicht zijn, handschoenen praten we maar niet over :).
Textiel is zeker heel erg praktisch, maar zit niet het allerfijnst. En zeker niet bij warm weer...
 
Textiel is zeker heel erg praktisch, maar zit niet het allerfijnst. En zeker niet bij warm weer...
Ik heb geen ervaring met leder. Maar wel veel met textiel: alle lagen er uit en ventilatie-ritsen open. Met 32-plus graden en textiel pak aan in de file op de rondweg Milaan. Alles wat je aan hebt is dan te veel :).
 
Terug
Bovenaan Onderaan