2021.......... Waar gaat de reis dit jaar heen?

  • Onderwerp starter NavigatorNL
  • Startdatum
N

NavigatorNL

Guest
Ik zal niet als enige met deze vraag zitten. Als de situatie het toelaat zou ik 2021 de Picos willen rijden. Maar als ik echt eerlijk ben zou ik een maand of drie er helemaal van tussen willen alleen op de BMW. Begin er een beetje genoeg van te krijgen.

En dan Frankrijk door (maandje 1), weekje Pyreneeën en dan Spanje (maandje 2) en Portugal (maandje 3). Augustus weg en oktober pas weer terug.

Maar ik zie het niet zo snel gebeuren gezien de situatie rond Covid-19. Zal wel een lang weekend Geuldal worden............
 
Mijn oorspronkelijke plan voor 2021 was om mijn motor te verschepen en een maand of 4/5 door Canada en Alaska te reizen. Eigenlijk heb ik afgelopen zomer al besloten om die plannen even in de ijskast te zetten. Ook nu vind ik de situatie nog te onstabiel om dat soort serieuze plannen te gaan maken, hopelijk is het in 2022 allemaal een beetje gekalmeerd.

Voor dit jaar heb ik nog weinig plannen, ik zie wel hoe het loopt. Ik reken nergens op, alles wat eventueel later in het jaar kan is meegenomen. Ik hoop dat in juli het Stella Alpina treffen in Italië weer doorgaat. Mijn plannen voor Spanje en Portugal heb ik afgelopen jaar ook moeten schrappen, dus dat zou nog een optie zijn, maar dan pas in september. Het kan ook zomaar zijn dat ik tegen die tijd al heel iets anders bedacht heb.

Het Geuldal is trouwens ook mooi :+
 
Ik zou graag ergens in Mei rondje Frankrijk willen doen.
En dan richting de Vecors en de Verdon mee willen pakken en daarna wel verder kijken.

Zou een dag of tien tot twaalf wel vrij kunnen zijn.
 
Ja, laten we eerst maar eens zien hoe het gaat met Covid-19? Niet alleen in NL maar ook andere landen.
Plannen genoeg, maar ga niks plannen. Voorlopig effe afwachten!
Ga niks boeken, maar dat doe ik toch al nooit.

Afgelopen jaar ook last-minute besloten rondje Oost Frankrijk te gaan doen.
's Morgens bedacht ik me dat ik mijn vakantiedagen aan het verspillen was. In de middag was ik onderweg.
Wel steeds met gedachte om in 1 dag thuis te kunnen zijn ivm evt. corona-lock-down. Ben uiteindelijk tot Avignon gekomen.
Meestal wist ik 's morgens nog niet in welk stadje ik 's avonds terecht zou komen. Was een prima trip!
Enne................het hoeft helemaal niet ver. Ook binnen NL kan het leuk zijn.
 
Geen motorplannen we verwachten ongeveer eind februari ons eerste kindje.
Een weekje weg in juni zal er dan dus nog wel niet in zitten.. })

Misschien wat meer dag tochtjes en af en toe een nachtje op een camping in de Ardennen/Eifel/Luxemburg.
Ik heb al een set noppen voor de Guzzi gekocht dus kan ik me wat meer vermaken op de bospaadjes hier in de buurt.
Hoef ik tenminste niet echt ver en lang weg voor wat avontuur.
 
Ik heb bijna 6 weken vrij gepland vanaf Zat 17 April voor een solo tripje in/door Europa (Wordt waarschijnlijk: Frankrijk/Italie/Zwitserland )
Eerst maar eens zien welke landen dan open zijn...
 
enige tip die ik kan geven is de situatie opzoeken in het land zelf, niet die kleurplaat van het nichtje van Rutte welke landen oranje of welke kleur dan ook zijn. Wat je doet interreseert NL geen ene reet, zolang je maar in quarantaine gaat bij terugkomst wat niet word gecontroleerd ( of vergoed wat dat betreft).
Verder ga ik er maar niet op in want rede is ver te zoeken de laatste maanden.
 
Ik heb bijna 6 weken vrij gepland vanaf Zat 17 April voor een solo tripje in/door Europa (Wordt waarschijnlijk: Frankrijk/Italie/Zwitserland )
Eerst maar eens zien welke landen dan open zijn...
En als de landen open zijn ook even checken welke wegen open zijn, want half april is in de Alpen het meeste nog gesloten. Zeker stukken van de TET, want die worden sowieso niet sneeuwvrij gemaakt, dat kan zomaar tot juli duren.
 
Hopelijk in juni een weekje naar zuid Spanje.
Sowieso moet ik daar een motor omwisselen maar wil daar ook stukken tet rijden.
Eind september wil ik dan weer 2 a 3 weekjes
 
En als de landen open zijn ook even checken welke wegen open zijn, want half april is in de Alpen het meeste nog gesloten. Zeker stukken van de TET, want die worden sowieso niet sneeuwvrij gemaakt, dat kan zomaar tot juli duren.
Klopt en thanks , TET zal dan niet kunnen maar ik ga dan ook geen moeilijkere stukken doen aangezien ik alleen ben.
Misschien wat tet stukjes in Frankrijk en verder gewoon lekker weg en wat touren, tentje mee, ga het ook niet allemaal van te voren plannen alleen wat hoofdlijnen. En als het weer slecht is ga ik naar het Z-Frankrijk of Spanje.
 
Wat je doet interesseert NL geen ene reet, zolang je maar in quarantaine gaat bij terugkomst wat niet word gecontroleerd
Bij terugkomst in NL helemaal niks in quarantaine. Controle is ZERO!
Al vernomen dat mensen met aangetoond corona gewoon boodschappen gingen doen.
Ondertussen komen hele volksstammen uit RODE gebieden gewoon op Schiphol binnen zonder verdere beperkingen.
Toppunt was wel dat corona-controle op Schiphol 's avonds na 18.00h werd gesloten, zodat ieder gewoon door kon lopen?????

Corona-beleid in NL is gewoon een RAMP!!
Altijd achter de feiten aan! Geroemde GGD krijgt NIETS voor elkaar, of zijn VEEL te laat.
Geen mondkapjes, geen handschoenen, geen schorten, geen desinfectie, geen contact-onderzoek, geen prikken,.................
Samengevat: Eigenlijk gaat ALLES fout!!

In Israel nu al 1 miljoen mensen WEL ingeënt. In NL wordt pas 8 januari de eerste gedaan. (hopen we???)

Voor mezelf zie ik 't niet als urgent. Maar er zijn vele ouderen die er zeer naar uitzien.
Straks kom ik mss zelfs nog wel bij de 1e groep die mag inenten?? (60+ ?)
Weet nog niet of ik wel direct mee wil doen! Mss word ik positiever als ik met inent-bewijs WEL overal binnen mag
 
/off topic
Teststraat Schiphol is al maanden dicht. Pedro Mota kwam vanuit Argentinië zonder enige vorm van Nederlandse controle NL in. Maandelijks nog steeds 1 MILJOEN passagiers via Schiphol...... En we sluiten hier alle winkels en horeca. Dit land is stuk.
 
Geen enkel land heeft zijn vliegvelden gesloten.
Zie het nieuwere gemuteerde besmettelijke corona virus dat uit Engeland nu wereld snel rondgaat.
Vaccineren ok maar ik wacht wel even af hoe het de rest vergaat.
Er zijn mij te veel vage en rare bijwerkingen van dat vaccineren bij ,hoofdpijn,erg moe worden ,reumatische pijnklachten. Etc.
En of die bijwerkingen klachten blijvend zijn hoor ik ook niks over.
Tijdens testen vaccin op mensen overleden mensen aan vagen dingen ,maar nooit meer erna gehoord of dit door het vaccin kwam ,doofpot gedoe....
Maar aan die bijwerkingen word nauwelijks aandacht gegeven.
Ik heb er heel even iets korts over gehoord in het journaal en je kan er amper iets over terug vinden.
Je laat je tenslotte wel met een verzwakt corona inspuiten dat in principe als je niet in goede gezondheid bent dodelijk voor de mens is dus ik zie het wel allemaal.

Wat de rivm ook zegt mijn vertrouwen in die club mensen is al langer weg toen ze keer op keer faalden geen mondkapje toen weer wel,toen weer niet en zo de verpleeghuizen vol corona besmetting lieten komen.
En ze erna totaal in paniek zijnde ,vreemde adviezen gingen geven.
Lockdown was niet nodig volgens ze en nu opeens wel.??
En nu de vaccins er zijn doen ze alsof ze de waarheid in handen hebben .
En willen de minister dwingen al te vaccineren voor 8 januari 2021 ,door in elke tv programma te komen hierover en te klagen.
Zelfs de nos tv doet er aan mee door hun berekening rond te strooien ,
Tja ?.
Vakantie plan ik niet.
Ik zie het allemaal wel..
Corona is onder ons en voorlopig niet weg dus vakantie denk ik even niet aan..
 
Laatst bewerkt:
Ik reageer op het het sluiten van vliegvelden etc waar ik niet over begonnen ben.
Ik haakte erop in ,
Maar afijn wat wil je horen kerel,dat ik wel op vakantie ga ondanks de corona die er nu is ,ok dan .
Ik zal me reis vandaag even plannen als dat is wat je wilt horen.
Dat je nu sowiezo aan vakantie denkt zegt meer over jouw dan over mensen die het wel serieus nemen,en vakantie even weg zetten.
Vakantie vind ik in deze tijden belachelijk .
 
Je kan met een kleintje echt wel op vakantie.
Toen mijn oudste zoon zijn 1e verjaardag vierde, was ie al op Corsica geweest en andere keer naar de Costa Brava.
Met de motor?
Wij zijn met mijn zoon toen hij 8 maanden was met het vliegtuig naar Griekenland geweest, dat was kud. Een half jaar later naar CenterParcs, daar ga je gewoon dood. Pas toen we met het zijspan naar de Toerstop in Horst gingen werd het weer een beetje vakantie
 
Ik reageer op het het sluiten van vliegvelden etc waar ik niet over begonnen ben.
Ik haakte erop in ,
Maar afijn wat wil je horen kerel,dat ik wel op vakantie ga ondanks de corona die er nu is ,ok dan .
Ik zal me reis vandaag even plannen als dat is wat je wilt horen.
Dat je nu sowiezo aan vakantie denkt zegt meer over jouw dan over mensen die het wel serieus nemen,en vakantie even weg zetten.
Vakantie vind ik in deze tijden belachelijk .
En ik reageer niet specifiek op jouw bericht, dat had ik het wel gequote. Dat jij je blijkbaar persoonlijk aangevallen voelt zegt meer over jezelf. Ik vind het alleen een beetje jammer dat ongeveer elk topic hier vroeg of laat weer eindigt in een coronadiscussie. Ts vroeg om vakantieplannen, niet om ieders visie op het coronabeleid. Vakantie in deze tijden is natuurlijk ook geen optie, maar het jaar is net twee dagen bezig en wie weet hoe het er in de zomer uitziet. Je kan al geen nieuwsbericht openen zonder dat het over corona gaat, dan is het toch juist wel eens lekker je gedachten te verzetten en denken aan betere tijden?

Maar discussieer vooral lekker verder over hoe kut het allemaal is, dan ben ik er weg van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan