2021.......... Waar gaat de reis dit jaar heen?

  • Onderwerp starter NavigatorNL
  • Startdatum
Voor wie Frankrijk in de planning had als doorreis, iets om misschien rekening mee te houden:

De soep wordt nooit zo heet gegeten.
In D en CH mag 't ook niet. Al heel wat km's met file gefilterd. Nooit iets van de Polizei gemerkt.
Weet nog dat er 40km file stond voor de Gotthardtunnel. Samen met mss nog wel 100 motoren waren we heel snel bij de toegang.

Dus de Franse Gendarmes zullen er ook wel niet zijn.
Na iets van 30x vakantie in Frankrijk (totaal meer dan 1.5 jr) met heel veel 1000-den km's ben ik pas 1x door de police aangehouden vanwege mijn 'ceinture' die ik niet om had. Na een melding over gevaarlijk en een gezellig praatje kon ik weer verder rijden.
 
Als ze ergens tolerant naar motorrijders zijn is het wel in Frankrijk, dus ik verwacht weinig problemen. Ik kom daar met de motor trouwens toch nauwelijks op de snelweg.
 
Ça dépends!
Meestal lekker tuffen over binnenwegen.
Vorig jaar naar de Mt Ventoux geweest. Alleen in NL heb ik op de snelweg gereden.
Maar soms wil je naar Spanje, Pyreneeën of laatste dag vakantie was in de Dordogne.
Dan is 't niet zeiken en snel naar de Autoroute en in korte tijd flink afstand maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een beetje het vermoeden dat het in 2021 heel moeilijk zal zijn om met de motor te gaan reizen.Elk land heeft zo zijn eigen beperkingen en om de landsgrenzen te mogen oversteken zal je telkens een negatieve corona-test moeten kunnen voor leggen. Ik ga me voorgenomen om dit voorjaar met een lichte enduro-fiets vanuit België via deTET-trail nar Portugal te rijden. Ik zie nu ook in dat dit niet haalbaar is en heb dit plan voor 2021 opgeborgen. Omdat ik in Portugal woon ga ik mij beperken tot het rijden van trajecten vd TET route. Vooral die in de oostelijke Algarve en ook bepaalde stukken in Zuid- Spanje. Als er mensen zijn die in die streek verblijven en eens willen meerijden kunnen gerust contact met mij opnemen.
 
Ik denk dat het nog wat vroeg is om plannen in de prullenbak te gooien.
zodra het weer beter wordt, steeds meer mensen zijn gevaccineerd en de IC opnames dalen, zal het redelijk snel losser worden. Ook in landen die het vooral van toerisme moeten hebben. Ik heb goede hoop op een aantal mooie ritten!

Die hoop heb ik ook.

Zit wel te denken om mijn heerlijk rijdende Tuono weg te doen en een lichte allroad te nemen..

Wel twee verschillende werelden..
Maar allroad is wat handelbaarder..
 
Die hoop heb ik ook.

Zit wel te denken om mijn heerlijk rijdende Tuono weg te doen en een lichte allroad te nemen..

Wel twee verschillende werelden..
Maar allroad is wat handelbaarder..
V strom kopen :Y


:+
 
Hopelijk, samen met een familielid, eind april/ begin mei naar Schotland. Ik betwijfel of het dan al kan, maar ik hoop erop. Dit wordt tevens de eerste kampeerreis op de motor. Van alles en nog wat aangeschaft. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen... :)

Bekijk bijlage 1597444
Ik had de hoop allang opgegeven, maar het Aanmeerverbod is van de baan en als dit zo blijft, ziet het er naar uit dat april haalbaar is. :Y:Y:Y

Edit - te vroeg gejuicht, VK mag je als toerist niet in. 8)7_O-
Dan maar plannen tegen de zomer...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat veel landen, hotels, restaurants, noem maar op, een recente negatieve test of een vaccinatiebewijs gaan vragen. Zeker in de buitenlanden. In Nederland doen we daar altijd moeilijk over, maar verweggielanden willen meestal graag een vaccinatiepaspoort zien. Die heb ik hier nog wel liggen, daar wil ik die Covid-19 stempel ook wel in hebben.
Ik denk dat na de zomervakantie alles weer redelijk normaal zal zijn. Iedereen zo'n beetje gevaccineerd (op de weigeraars na). Ik plan dus iets voor september. Weekje Frankrijk wat ik eigenlijk vorig jaar had willen doen.
 
Ja, ik heb ook nog zo'n vaccinatieboekje voor oa tropische inentingen.
Daar wens ik ook een stempel in te gaan krijgen van de corona-enting voor buitenlandse bezoeken.
In veel buitenlanden doen ze niet moeilijk. Na enten gaan alle deuren open!

Al dat 'slappe gel*l' over privacy hier in NL daar word je helemaal niet goed van. :X Fuck the privacy!
Komen ze met zo'n domme app, want aan de ingang van de muziekzaal of voetbalstadion mogen ze niet kunnen zien of je bent ingeënt of dat je onlangs een negatieve test hebt gedaan. Wat een stelletje lullo's. Lui die niet wensen in te enten, moeten niet huilen. Je kiest er zelf voor een 2e-rangs burger te zijn. Dan moet je ook niet zeiken!
 
Even de politiek terzijde....Ik hoop zeker in het hoogseizoen dat het reizen versoepeld. En dan voornamelijk in de luchtvaart. Want ik hoor mijn hotel roepen in Taiwan😂 als het weer kan, ga ik gelijk met het vliegtuig naar Taiwan.🇹🇼 1# voor het eten natuurlijk, want daar kennen ze geen bami pangang, maar echt Chinees eten😍
2# lekker avontuurlijk over de weg knallen op de motor. (denk aan groene bergen en weide grasvlaktes)
 
Ik hoop dat ik in juni weer naar Italië kan. Maar ik neem ook genoegen met andere landen, als ik maar weg kan. Dit jaar ga ik kamperen, dat geeft meer ruimte.
Hopelijk krijg ik voor die tijd mijn vaccinatie. Ik neem mijn gele vaccinatieboekje mee, want de overheid heeft beslist dat de sticker en stempel daarin mag. En anders ga ik wel een test doen.
Ik heb goede hoop.

Vorig jaar hadden we hier dezelfde discussie en ineens gingen toch nog onverwacht half juni veel landen open. Met Oostenrijk als eerste.
 
Klopt, ik ben vorig jaar gewoon vier weken door Frankrijk getrokken. Alles was open en met wat aanpassingen hier en daar als mondkapjes en afstand houden, kon je ook van alles doen. Ivm met mijn leeftijd ben ik binnenkort aan de beurt voor vaccinatie. Zal je net zien, straks alleen ouwe knarren op pad :-)
 
Wij zijn ook van plan om in augustus naar Italie te gaan met de motor 8-)
Geloof niet dat we ergens bij de grens tegen worden gehouden. We zijn van plan tot zuid-duitsland/zwitserland met de bus te doen(motors achterin) en vanaf daar richting het gardameer :]
 
Klopt, ik ben vorig jaar gewoon vier weken door Frankrijk getrokken. Alles was open en met wat aanpassingen hier en daar als mondkapjes en afstand houden, kon je ook van alles doen. Ivm met mijn leeftijd ben ik binnenkort aan de beurt voor vaccinatie. Zal je net zien, straks alleen ouwe knarren op pad :-)

Ik word volgende week 60, ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben.
 
Klopt, ik ben vorig jaar gewoon vier weken door Frankrijk getrokken. Alles was open en met wat aanpassingen hier en daar als mondkapjes en afstand houden, kon je ook van alles doen. Ivm met mijn leeftijd ben ik binnenkort aan de beurt voor vaccinatie. Zal je net zien, straks alleen ouwe knarren op pad :-)
Ik ben vorig jaar ook in de vakantie gewoon door Frankrijk gereden.
Meerderen hier in NL vonden dat 't eigenlijk niet kon vanwege corona. Beetje opletten, dan is er NIETS aan de hand!

Dat je vwb de leeftijd aan de beurt bent voor prikken, dat is nog maar de vraag.
Mijn broer is een stuk jonger en die heeft al een oproep. Ik heb nog steeds niets gehoord.
Daarom de huisarts gebeld, hoe eea in elkaar steekt. Maar ook daar is de prik-volgorde onbekend......................:?:?

@Gerdien
Ik ben al een paar jaar ouder, maar weet ook nog steeds van nix. Zoals gezegd: De huisarts ook niet! Zal wel 2028 worden??
 
Ik ben vorig jaar ook in de vakantie gewoon door Frankrijk gereden.
Meerderen hier in NL vonden dat 't eigenlijk niet kon vanwege corona. Beetje opletten, dan is er NIETS aan de hand!

Dat je vwb de leeftijd aan de beurt bent voor prikken, dat is nog maar de vraag.
Mijn broer is een stuk jonger en die heeft al een oproep. Ik heb nog steeds niets gehoord.
Daarom de huisarts gebeld, hoe eea in elkaar steekt. Maar ook daar is de prik-volgorde onbekend......................:?:?

@Gerdien
Ik ben al een paar jaar ouder, maar weet ook nog steeds van nix. Zoals gezegd: De huisarts ook niet! Zal wel 2028 worden??
In mijn omgeving krijgen de 64 jarigen een oproep. Maar ik (65) heb nog nix gehoord of gezien
 
Mijn oom van 93 wacht ook nog steeds op een oproep van zijn huisarts. Logisch is het allemaal niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan