2021.......... Waar gaat de reis dit jaar heen?

  • Onderwerp starter NavigatorNL
  • Startdatum
Spanje is ongeveer 12x groter, met 3x aantal inwoners.
Dan zou je zeggen dat ze 4x meer ruimte hebben.

Maar je moet bedenken dat mss de helft al in een grote stad (of er tegenaan) woont.
Ik vind kleinere(?) Spaanse steden als Malaga of Sevilla waar ik 2jr terug was, best mega groot.

Op de Spaanse hoogvlakte in het binnenland woont nauwelijks iemand.
Dus is er al snel heel veel meer beweegruimte dan in NL.
Toch zal je je verbazen hoe ze in Spanje om zijn gegaan met de lokale lock downs.
Gewoon kleine gemeentes die op slot gingen terwijl de naaste gemeente gewoon open was.
Per dag moet je dus uitkijken of je niet in een lock down gemeente komt.

Kaartje Andalusië van 11 april
EyeaGphXMAYi14S.jpeg
 
Meeste mensen in Spanje wonen in de grote stad, het platte land is leeg, het is een uitbundig volkje, zoenen graag, en pakken mekaar graag vast, ze zijn snel eenzaam, en zijn gek op herrie, goeie buren maken daar herrie, vinden ze gewoon gemoedelijk, als je geen herrie maakt dan vragen ze of alles wel oke met je is, als je met een open uitlaat rijdt dan ben je een goeie buur, s'winters wordt er veel nog met gaskacheltjes gestookt, en drie generaties leven vaak in een huis of appartementje, en men schreeuwd graag vanaf de straat je naam of je thuis bent, ook middenin de nacht, ze zijn echt flink armer dan in Nederland, probeer maar eens een goeie vriend, vriendin of kennis die je wil omhelsen tegen te houden, gaat je daar niet lukkken, goede omstandigeheden verspreiding van een griepje_O-
 
Helaas, juni ging niet door, september ging niet door.
Oktober 2019 waren wij er voor het laatst.

De TTR250 ga ik naar NL halen en heb een suup opgebouwd voor Spanje

Nu moet het echt wel doorgaan anders ga ik zwaar depri worden.
Ondertussen verblijd ik mij met casas kijken op idealista.
Zit er serieus aan te denken om mijn ouwe dagen daar te beleven.
 
Ik ben bang dat het toch depri wordt!
Ik verwacht tot de kerst helemaal helemaal op NIETS! Alles wat dan toch nog eerder komt is meegenomen.
Natuurlijk wil ik ook uit deze vervelende situatie. Maar gezien de recente gebeurtenissen blijf ik realistisch.
Komt er echter wel de dag dat we weer los mogen, dan zit ik direct op de motor naar mooie streken.

Iedereen loopt maar te jammeren over versoepeling.
Als in Den Haag ook maar een datum wordt gefluisterd, dan springt iedereen een gat in de lucht.
Wanneer daarna onze vrijheid toch later blijkt te gaan komen, dan is het algemeen huilie-huilie!
Reken iig tot midden zomer nog maar helemaal nergens op!
 
Als de vaccinaties eenmaal beginnen te lopen (en hier in Brussel is dat het geval), dan komen er snel versoepelingen. Eén economisch rampjaar voor het toerisme in vooral zuiderse landen is nog te behappen, een tweede opeenvolgend jaar niet meer. Dat gaan ze in het zuiden nooit laten gebeuren.
Het zal waarschijnlijk nog wel wat voeten in de aarde hebben, maar ik schat dat er vóór de zomer een Europees vaccinatie paspoort komt. En dan gaat het slot van de grenzen.
Mijn optimistisch kantje. 8-)
 
Als de vaccinaties eenmaal beginnen te lopen (en hier in Brussel is dat het geval), dan komen er snel versoepelingen. Eén economisch rampjaar voor het toerisme in vooral zuiderse landen is nog te behappen, een tweede opeenvolgend jaar niet meer. Dat gaan ze in het zuiden nooit laten gebeuren.
Het zal waarschijnlijk nog wel wat voeten in de aarde hebben, maar ik schat dat er vóór de zomer een Europees vaccinatie paspoort komt. En dan gaat het slot van de grenzen.
Mijn optimistisch kantje. 8-)
Ach het Nederlandse (Rotterdamse?) spreekwoord "Niet lullen maar poetsen" is in de Nederlandse politiek nog niet doorgedrongen. Dus hier zal het nog wel een tijdje duren voordat wij uit de crisis zijn. 😏
 
Hahahaha, ze zijn zoooooo voorspelbaar geworden;

Bekijk bijlage 1620061

Helaas, juni ging niet door, september ging niet door.
Oktober 2019 waren wij er voor het laatst.

De TTR250 ga ik naar NL halen en heb een suup opgebouwd voor Spanje

Nu moet het echt wel doorgaan anders ga ik zwaar depri worden.
Ondertussen verblijd ik mij met casas kijken op idealista.
Zit er serieus aan te denken om mijn ouwe dagen daar te beleven.
Jee, 2019 is inderdaad, wel een tijd geleden zeg, ik heb jouw en die van vele anderens wijze raad opgevolgd en ben maar in verweggiestan gebleven, tja. Spanje schijnt geen pretje geweest te zijn.
 
Thailand staat op de veilige landen lijst.
Geen pcr test of quarantene bij terugkomst.
Visum met reisverzekering, dus je bent niet afhankelijk van het Nederlandse advies.
10 dagen quarantene in resort bij aankomst.
Zat huurmotoren, ong €900 pm voor een Versys, of een Africa twin.
 
Voor wie een (motor) vakantie vakantie wil plannen is Thailand een optie, het land is stabiel, staat op de veilige landen lijst, en er wordt geen ping pong beleid gehanteerd zoals in Europa, de corona cijfers zijn erg laag, en de reismogelijkheden zijn vanaf november gehanteerd gebleven.

Mensen uit de hele wereld komen hier momenteel naar toe voor vakantie of een langer verblijf.
We zijn een paar weken geleden nog met een groepje een week op motortour geweest naar het zuiden van Thailand, Duitsers, Engelsen, een Fransman, en een Zwitser, en het was voor mij super om weer eens met een ploegje op stap te gaan,
ik ben hier zelf vorig jaar gestrand toen het luchtruim dicht ging, en gebleven, mede op aanraden van enkelen hier, als dank mijn ervaring hier.

Thailand functioneert als maatschappji gewoon normaal zoals voorheen, het toerisme is natuurlijk geslonken, en afgezien van wat locale uitbraken, welke direct en succsesvol wordt bestreden is het leven hier normaal, en geldt er alleen een mondkapjesplicht in winkels en winkelcentra.
Het gros van de restaurants zijn open lucht, dus daar hoeft het niet.

Nadat het luchtruim sinds november 2020 gedeeltelijk weer open is gegaan, is er een plan in gezet om beperkt toerisme weer mogelijk te maken.
En sindsdien komen de mensen weer deze kant uit, voor een kort of lang verblijf, deze onder voorwaarden.

* Quarantene plicht in een resort of hotel is momenteel ingekort naar 10 dagen, voor gevaccineerden 7 en schijnt een dag te worden.
* Er is een reisverzekering die verplicht is en tegen corona dekt is verplicht, en ongeacht de regels van het thuisland, dit zit in het visum.
* Voor Nederland en de Europese unie valt Thailand onder de veilige landen lijst, dit zijn 6 landen, er is geen qurantene plicht bij thuiskomst en ook geen negatieve pcr test.
* De STV visa zijn maximaal 3 maal 3 maanden, maar ik heb gemerkt dat de meesten 2 maanden blijven, afgezien van thuiswerkers die hier zo lang mogelijk blijven maar die vallen onder een andere catogerie. zijn hier wel op een tourist visum.
* Er zijn hier van allerlij soorten motoren te huur, van Honda CB 500 X tot BMW 1250 GS, en alles wat daar tussen zit.

Voor wie de mogelijkheden ziet en vragen heeft plof ze hier in het draadje neer en ik zal je mijn ervaring en die van andere medereizigers naar mijn beste weten delen, zoals ik ook die van vriendin kennissen, uit Nederland Europa, heb mogen ontvangen, groeten en veel wijsheid toegewenst
received_433325924622427.jpeg
received_473490807342022.jpeg
received_373032647272213.jpeg
received_3803703703051709.jpeg
 
Laatst bewerkt:
@hookeniggy : Ben je wel weer van plan om terug te komen, of emigreer je voor het gemak meteen? Kan me voorstellen dat je daar nu zoveel lokale kennis en kennissen hebt dat dat alleen nog maar een papieren futiliteit is. Zal ongetwijfeld ook wel iets afhankelijk zijn van financiën, maar als je motor-reisgids bent/wordt voor westerlingen moet je daar neem ik aan een goed leven kunnen hebben.
 
Het in deze tijd verblijven op een Luchthaven (zeker Schiphol) en uren in een vliegtuig zitten (1,5 meter afstand?) lijkt me in deze tijd behoorlijk onverstandig. Lees op Youtube het verslag van Pedro Mota die terug kwam uit Buenos Aires (vele COVID-19 controles) en landde op Schiphol (GEEN ENKELE COVID-19 controle).
 
Laatst bewerkt:
@hookeniggy : Ben je wel weer van plan om terug te komen, of emigreer je voor het gemak meteen? Kan me voorstellen dat je daar nu zoveel lokale kennis en kennissen hebt dat dat alleen nog maar een papieren futiliteit is. Zal ongetwijfeld ook wel iets afhankelijk zijn van financiën, maar als je motor-reisgids bent/wordt voor westerlingen moet je daar neem ik aan een goed leven kunnen hebben.
Hoi Michelo, ik ben het inderdaad wel aan het overwegen ja om hier naar toe te immigreren ja, maar ik wil of zal wel eerst terugmoeten naar Europa omdat te kunnen bewerkstelligen, alles thuis ligt er nog zo bij als op de dag dat ik hier naar toe vloog...science project in de koelkast denk ik, uh.
Ik kan eventueel wel een baantje krijgen bij een Thais bedrijf, maar daarvoor moet ik eerst terug om het een en ander te regelen.
Motorrijden en reizen is mijn hobby hoor, ik zou geen reisgids willen zijn of worden, ik rij hier gewoon met wat andere westerse motorrijders, en af en toe rijden kennissen die hier op vakantie komen mee, en dan huren ze gewoon een motor en maken we er een gezellige tijd van.
En t is gaaf om met een ploegje op pad te gaan, daarom deel ik de informatie, het kan hier allemaal.
Het is hier wel erg mijn thuis geworden, en t motorrijden is gaaf, maar moet toch wel binnenkort even naar huis, biertje doen bij vrienden en familie, even gezellig bijpraten, (als dat mag van de overheid) en dan misschien wel terug ja, wat paperassen regelen, knoop door, de mensen en t land vindt ik erg prettig.
 
Het in deze tijd verblijven op een Luchthaven (zeker Schiphol) en uren in een vliegtuig zitten (1,5 meter afstand?) lijkt me in deze tijd behoorlijk onverstandig. Lees op Youtube het verslag van Pedro Mota die terug kwam uit Buenos Aires (vele COVID-19 controles) en landde op Schiphol (GEEN ENKELE COVID-19 controle).
Niet gelezen, maar ik was ook behoorlijk geschrokken toen ik in februarie vorig jaar op schiphol lande, niet de luchtvaart maatschappij nog in Nederland was er totaal niks geregeld, wat een verschil met Azie, ik had echt het gevoel dat gaat niet goed komen, dat is nu anders, wat ik hoor zit je misschien met 30 man in een vliegtuig, omdat ze voornamelijk vracht vliegen.
 
de laatste paar vluchten die ik heb gehad, zaten nokvol.... Geen enkele lege stoel. En toen ik eind maart op Schiphol aankwam (vanuit en via een nogal rood gebied) werd er amper naar mijn tests gekeken...
Alleen de douane verveelde zich dood, dus was ongeveer iedere passagier aan de beurt.
Waar kwam je vandaan gevlogen?
Vanuit Thailand zijn zit je echt met heel weinig man in een vliegtuig, misschien 30 of zo heb ik al gehoord, ruim wordt afgeladen met vracht.
 
Transavia bundelt gewoon 3 vluchten in 1 toestel.
Alle 3 de vluchten zaten bijna vol geboekt en nu gaat dat in 1 vliegtuig.
Zullen wel veel annuleringen zijn.
Ben wel benieuwd hoe ze dat doen want wij hebben ruime plaatsen gereserveerd en die zijn zeer gewild.
Gelukkig gaan we op een redelijk tijdstip
Originele vlucht vertrok om 5 uur en nu vertrekken wij om 8:30.
Aankomst is dan 11:30, motoren ophalen etc en dan nog 2 uurtjes naar de Sierra Nevada.
 
Waar kwam je vandaan gevlogen?
Vanuit Thailand zijn zit je echt met heel weinig man in een vliegtuig, misschien 30 of zo heb ik al gehoord, ruim wordt afgeladen met vracht.

ik kwam terug uit Caracas, Venezuela, via Istanbul (kortste omweg). Zowel heen- (december) als terugreis Istanbul - Caracas was het vliegtuig vol (heenweg een 777 met bijna 500 pax). Amsterdam - Istanbul was vol op de heenweg, maar enkele lege plekken op de terugreis.

Schiphol heeft wel iets vreemds, als het zo leeg is...
 
ik kwam terug uit Caracas, Venezuela, via Istanbul (kortste omweg). Zowel heen- (december) als terugreis Istanbul - Caracas was het vliegtuig vol (heenweg een 777 met bijna 500 pax). Amsterdam - Istanbul was vol op de heenweg, maar enkele lege plekken op de terugreis.

Schiphol heeft wel iets vreemds, als het zo leeg is...
Recentelijk teruggevlogen?
Ik heb eigenlijk sinds maart vorig jaar, Amsterdam - Bangkok, niet meer gevlogen, daarna ging het luchtruim dicht, was een beetje een probleem om naar Bangkok te geraken, los van een paar repatrierings vluchten, ik ben toen gewoon gebleven, in oktober nog eens in BKK wezen kijken, stil, heel vreemd.
 
Recentelijk teruggevlogen?
Ik heb eigenlijk sinds maart vorig jaar, Amsterdam - Bangkok, niet meer gevlogen, daarna ging het luchtruim dicht, was een beetje een probleem om naar Bangkok te geraken, los van een paar repatrierings vluchten, ik ben toen gewoon gebleven, in oktober nog eens in BKK wezen kijken, stil, heel vreemd.
30 maart vertrokken vanuit Caracas, 31 maart op schiphol aangekomen.
Schiphol was in december toen ik vertrok ook al leeg, maar in Istanbul was 't of er geen corona was; behalve mondkapjes was het om 2 uur 's nachts gewoon druk, en alles open.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan