2021.......... Waar gaat de reis dit jaar heen?

  • Onderwerp starter NavigatorNL
  • Startdatum
Volgens mij is België weer toegankelijk sinds een week , na de afgelopen school vakantie in België , 19 april dacht ik .
 
Daar staat dus wel dat je voor Frankrijk een negatief PCR testresultaat van niet ouder dan 72 uur bij je moet hebben als buitenlander, ook uit een Schengenland.
 
Daar staat dus wel dat je voor Frankrijk een negatief PCR testresultaat van niet ouder dan 72 uur bij je moet hebben als buitenlander, ook uit een Schengenland.
Klopt.
Dit maakt Google Translate er van: "Wat betreft de tests: alle reizigers van 11 jaar en ouder die uit een ander land komen, moeten een negatief resultaat meebrengen van een PCR-test die minder dan 72 uur voor vertrek is uitgevoerd."
Daar zit geen woord Frans bij!
 
Volgens mij is België weer toegankelijk sinds een week , na de afgelopen school vakantie in België , 19 april dacht ik .

Reizen naar België​

Het verbod op niet-noodzakelijke reizen van en naar België is per 19 april 2021 door de Belgische overheid opgeheven. Alle personen die vanuit ‘rode zones’, zoals het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, Zuid-Amerika, maar ook Nederland naar België reizen en meer dan 48 uur in het land blijven, moeten wel verplicht 10 dagen in zelfquarantaine. Op dag 1 en dag 7 na aankomst in België moet u een verplichte PCR-test laten afnemen.

Door het hoge aantal besmettingen in Nederland beschouwt België alle provincies in Nederland als ‘rode zones’.

Bummer........

Alhoewel, alleen er door heen rijden binnen 48 uur naar Frankrijk of Luxemburg is dus geen probleem.
 
Klopt.
Dit maakt Google Translate er van: "Wat betreft de tests: alle reizigers van 11 jaar en ouder die uit een ander land komen, moeten een negatief resultaat meebrengen van een PCR-test die minder dan 72 uur voor vertrek is uitgevoerd."
Daar zit geen woord Frans bij!
Of een vaccinatie bewijs hebben.
 
3 Mei mag weer....
Schengen reizigers kunnen vanaf 3 mei overdag binnen Frankrijk reizen.
1. Het is inmiddels duidelijk dat u als (Schengen) reiziger vanaf morgen 3 mei naar Frankrijk kunt vertrekken en binnen Frankrijk overdag zonder beperkingen kunt reizen.
De gendarmerie en het Franse Ministerie van Europa en Buitenlandse Zaken van Frankrijk (Ministère de l'Europe et des Affaires étrangères) laten hier geen twijfel over bestaan. “Concernant les tests, tous les voyageurs de 11 ans et plus, en provenance d’un pays étranger, quel qu’il soit, doivent se munir du résultat négatif d’un test PCR réalisé moins de 72 heures avant le départ.”
De categorie ‘toerist’ bestaat wettelijk niet. U bent een ‘reiziger’ (voyageur) die naar Frankrijk vertrekt en zich binnen Frankrijk net als iedere Fransman kunt verplaatsen. Er geldt vooralsnog een avondklok van 19.00 uur tot de volgende ochtend 0.600

https://www.interieur.gouv.fr/?fbclid=IwAR0Jltkj9ShIX7WfWQgFTdFXARTsV5SHABe0x2lWNjp_PrfIJvnW2sODQgI
Aan vulling FR ambassade,

.We hebben de vele reacties op dit bericht gezien en begrijpen de frustratie van veel Nederlanders:
Of het nu Nederlanders betreft die graag naar hun tweede huis of gewoon op vakantie naar Frankrijk willen, of Nederlanders die in Frankrijk een chambre d’hôte of camping uitbaten en hun Nederlandse gasten broodnodig hebben, of Nederlanders die permanent in Frankrijk wonen en al een hele lange periode hun familie en vrienden uit Nederland niet hebben kunnen ontvangen…. iedereen wil natuurlijk graag z.s.m. terug naar het “normale” (reis)leven.

Echter, de informatie die ons vanuit de Franse overheid toekomt stelt onveranderd dat men TOT NADER ORDER vanuit het Schengengebied (waar wij Nederlanders onder vallen) alleen Frankrijk kan binnen reizen indien men daarvoor een dringende reden heeft. Reizen wordt in principe dus nog steeds afgeraden.


Indien u toch moet reizen dan dient u nog immer een negatief resultaat van een PCR-test van <72 uur aan te tonen alsmede een verklaring op erewoord -> https://www.interieur.gouv.fr/.../04-02-2021-engagement...
Tot slot: de coronapandemie is nog niet onder controle. Elke internationale reis - vanuit het buitenland naar Frankrijk en vanuit Frankrijk naar het buitenland wordt daarom nog steeds met klem afgeraden door de Nederlandse en Franse autoriteiten. We doen daarbij een beroep op ieders eigen verantwoordelijkheid en adviseren u daarbij graag om het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken te blijven volgen.

Ik zal de brief voor u duiden. Ook de Nederlandse ambassade heeft het niet meer over ‘toeristen’, maar over Schengenreizigers. Ze verwijzen naar een ‘advies’ van de Nederlandse regering dat zoals zij stellen ‘tot nader orde’ gehandhaafd blijft. Het is inderdaad zo dat ook in Frankrijk de regering u ‘adviseert’ om uw verplaatsingen te beperken. Het betreft echter een ‘advies’ waarbij gesteld wordt dat het u ‘in principe’ wordt afgeraden.
Het is echter aan u om te bepalen of uw vertrek en reis naar Frankrijk voor u ‘noodzakelijk en dringend’ is. Dat wordt nergens in de ‘adviezen’ voor u ingevuld.
U mag dat geheel naar eigen eer en geweten voor u zelf bedenken en invullen. Er staan geen boetes, controles of sancties tegenover.
Als u op reis gaat verwijzen zij naar de juiste voorwaarden waaronder u het Franse grondgebied mag betreden. (PCR test en verklaring op eer) Binnen Frankrijk geldt nog steeds de avondklok en zijn oa. musea, restaurants en sommige winkels gesloten. Het dragen van mondkapjes is verplicht in gesloten openbare ruimtes waaronder winkels en in het openbaar vervoer.
Wat betreft mededelingen van de Belgische ambassade zullen wij u morgen nader berichten, speciaal voor de Belgische leden van de site.
Omdat we in een tijd van zgn. ‘disclaimers’ leven het volgende. Wij informeren u naar ‘eer en geweten’ wat wettelijk! toegestaan is. Het is dus niet zo dat, omdat het wettelijk toegestaan is om vanaf 3 mei naar en door Frankrijk te reizen, wij u zouden oproepen dit ook te doen.
Die beslissing ligt geheel bij onze afzonderlijke leden.

Raad en daad Frankrijk

https://www.facebook.com/groups/494137351012991
 

LIVE | Volgende week duidelijkheid over zomervakanties: ‘Zoek je camping alvast uit’​

CORONAVIRUSHet kabinet wil volgende week meer duidelijkheid geven over het reisadvies voor de komende maanden. Dat zei coronaminister Hugo de Jonge vandaag na overleg over de coronamaatregelen. ,,Zoek je camping alvast uit, zou ik zeggen. Maar daadwerkelijk boeken, het is toch verstandig even het reisadvies af te wachten. Dat geven we dinsdag.” Het laatste nieuws over het coronavirus lees je in ons liveblog. Hier lees je ons vorig liveblog terug.

Binnenlandredactie 3 mei 2021 Laatste update: 21:16

 
Ga 12 juni richting Portugal zonder prik of paspoort. Avontuur!
Mooi, ik ook, maar wat later op het jaar.
Ik ben dat nu aan het voorbereiden, maar zit een beetje vast. Op zoek naar leuke (motor-)route vanaf d'Alcoutim naar Gibraltar. Het ziet mij er nogal druk uit, en ik zoek graag de rustige streken op. Mocht iemand een tip hebben, ik hou mij aanbevolen. Andersom: mocht iemand tips willen over de heenrit (ruwweg Perpignan-Spaanse Pyreneeën- Gallicia - en dan Portugal induiken), daar kan ik wel wat over vertellen.

1620119741360.png
 
Nee advies van Perpignan naar Portugal is niet nodig. Rond de Pyreneeën is voor mij goed bekend terrein.
Een paar jaar terug ben ik van San Sebastian langs de zee naar Noord-Portugal gereden.
De Picos en de bergen langs de noordelijke kust zijn prachtig om met de motor te rijden!

Maar vwb richting Gibraltar.................
Nu 2 jaar geleden ben ik van Sevilla naar Jerez naar Cadiz gereden. Redelijk vlak landschap.
Daarna van Cadiz naar Gibraltar. Daar is het licht berg-achtig. (of zijn het nog heuvels?)

Het viel mij toen juist op dat het erg stil was. (mei 2019)
Mss net rondom Sevilla, maar verder was het absoluut niet druk.
Het zuidelijkste stuk heeft mooie kronkelende wegen vlak langs de kust. Overzijde Marokko is steeds goed te zien.
Vanwege mijn huur-auto kon ik niet de grens over en daarom heb ik heel(?) Gibraltar lopend gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb besloten om naar Frankrijk te gaan en dit keer geen hoge bergen. Ik richt me vooral op mooie plekken om met een drone te filmen, zoals Etretat, Mont Saint Michel, Port-Louis, mythische stenen in Carnac en rotswoningen in Vezere en Dordogne.
Sommige plaatsen zijn normaal erg druk, maar nu zal het door Corona rustig zijn. Ik vertrek 11 juni.
Zin in! :Y :]
 
Mooi, ik ook, maar wat later op het jaar.
Ik ben dat nu aan het voorbereiden, maar zit een beetje vast. Op zoek naar leuke (motor-)route vanaf d'Alcoutim naar Gibraltar. Het ziet mij er nogal druk uit, en ik zoek graag de rustige streken op. Mocht iemand een tip hebben, ik hou mij aanbevolen. Andersom: mocht iemand tips willen over de heenrit (ruwweg Perpignan-Spaanse Pyreneeën- Gallicia - en dan Portugal induiken), daar kan ik wel wat over vertellen.

Bekijk bijlage 1628038
3 op reis over Portugal,wel met de camper,was mooi.
Bekijk 3 op Reis Specials: #Vanlife op #Vanlife gemist? Start met kijken op NPO Start
 
Ik heb besloten om naar Frankrijk te gaan en dit keer geen hoge bergen. Ik richt me vooral op mooie plekken om met een drone te filmen, zoals Etretat, Mont Saint Michel, Port-Louis, mythische stenen in Carnac en rotswoningen in Vezere en Dordogne.
Sommige plaatsen zijn normaal erg druk, maar nu zal het door Corona rustig zijn. Ik vertrek 11 juni.
Zin in! :Y :]
Jazeker, de kalkrotsen van Etretat filmen mbv een drone moet zeker hele mooie plaatjes opleveren!
Mt St Michel viel me een beetje tegen. Van buiten mooi, maar van binnen............. :X Ook heel erg druk!
Dordogne is leuk gebied. (daar wil ik nog wel eens terug) Knusse dorpjes. Deed me een beetje aan Z.Limburg denken.
Met een beetje FZ kom je op veel plekken.

20170817_klein.jpg

Etretat Normandië
 
Mt St Michel viel me een beetje tegen. Van buiten mooi, maar van binnen............. :X Ook heel erg druk!
Ja, dat herken. Maar als het dan laag water is kun je wel heel mooi eromheen lopen en dat vond ik eigenlijk interessanter dan de binnenkant. En als je dan een drone bij je hebt moet het lukken om fantastische mooie beelden te maken.
 
Hoe dan ook, het werkelijk (onderdak) naar binnen gaan kan je je besparen. Binnen is niks te zien.
Buitenzijde van afstand wel heel mooi, maar van dichtbij zie je dat de zeelucht wel duidelijk z'n sporen achterlaat.

Ik heb toen geparkeerd, als ik me goed herinner in La Rive.
Door de kwelder(?) kan je dan zo naar de Mont lopen.

Maar wat @Mike Schenk zegt, snap ik dan even niet, want voor toegang naar de Mont moest je een brug over.
Vlgs mij was het water eronder best wel een diepe geul......................????
 
Hoe dan ook, het werkelijk (onderdak) naar binnen gaan kan je je besparen. Binnen is niks te zien.
Buitenzijde van afstand wel heel mooi, maar van dichtbij zie je dat de zeelucht wel duidelijk z'n sporen achterlaat.

Ik heb toen geparkeerd, als ik me goed herinner in La Rive.
Door de kwelder(?) kan je dan zo naar de Mont lopen.

Maar wat @Mike Schenk zegt, snap ik dan even niet, want voor toegang naar de Mont moest je een brug over.
Vlgs mij was het water eronder best wel een diepe geul......................????
Nee hoor met laag water kan je er prima omheen lopen. Hebben wij een paar jaar geleden ook gedaan.
1620133064620.png
1620133064620.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan