2021.......... Waar gaat de reis dit jaar heen?

  • Onderwerp starter NavigatorNL
  • Startdatum
Ik heb al meer mensen gesproken die zonder ergens iets te moeten tonen/bewijzen naar Italië en Frankrijk zijn gereisd.
Het punt is dat Italie en Frankrijk, maar ook andere landen, die regels hebben ingesteld. Misschien dat ze er niet altijd op controleren, maar als ze jou er nou toevallig wel uit pikken wordt het natuurlijk vervelend.
Als ik voor mezelf spreek: als ik vanuit Alkmaar vertrek en ik word aan de Belgisch-Franse grens teruggestuurd ben ik 3 a 4 uur later weer thuis. Als ik terug mag naar Belgie! Het kan ook zomaar zijn dat als je aan de Franse grens geweigerd wordt, de Belgen ook niet zo happig zijn je opnieuw toe te laten. En zo kan het gaan aan iedere grens.

Stel je voor, 2 weken quarantaine in het niemandsland aan een landsgrens:X
Nog beroerder dan Tom Hanks als Victor Navorsky in de film Terminal '(

Natuurlijk, allemaal Schengen-gebieden, er zouden geen grenscontroles moeten zijn. Toch stond ik een paar jaar geleden gewoon in de file aan de Oostenrijks-Duitse grens, verscherpte controle op vluchtelingen.
 
Mijn vaccinaties staan inmiddels ingepland en ik moet zeggen dat me dat toch een heel wat geruster gevoel geeft om van de zomer een paar keer met de motor door Europa te trekken. Niet omdat ik ben bang voor het virus maar wel voor Catch-22 situaties zoals @Jack66 beschrijft.
 
Dat is ook de enige reden waarom ik mij laat inenten als het zover is.
 
Even wat feiten op een rijtje:
1) ik heb Corona gehad in februari 2020
2) blijvende nierschade
3) inmiddels 20 kilo lichter, dieet aangepast en voel me redelijk
4) vorige zomer konden we ook nergens heen. Ik heb echter 2 heerlijke weken gehad en de RDGA gereden. Mondkapje op en zo min mogelijk contact met de lokale mensen. Een van mijn mooiste en rustigste vakanties ooit.
5) ik ben zakelijk betrokken geweest bij de dramatische aanvoer van de vaccins. De afgelopen weken geweest in Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, België en Nederland
6) een heel pakket testbewijzen en Ministeriele vertalingen in 5 talen op zak
7) op 3900 internationale kilometers in twee weken NUL keer getest, aangehouden, of politie/BOA's gezien

Succes met alle bangmakerij, Provence here we come!
Al jou opsommingen geven des te meer reden om je te laten vaccineren. Eigenwijs en een egocentrisch verhaaltje maak je er van. Je vergeet de essentie waar het om draait. Dus niet het ongecontroleerd kunnen reizen, maar je ouders, opa’s, oma’s en tantes weer gezellig op bezoek zonder zorgen.
Ik heb ook gezien hoe onze Sushi restaurants het eten op tafel reserveren, dit vreet jij en ieder ander ook gewoon op.
Succes verder met alle complottheorieën.
 
Ik ben blij met mijn twee shotjes Moderna.
Het geeft mij heel veel rust,en ik hoop mogelijkheden om weer lekker te reizen.
Ik heb als long patiënt tot nu toe de dans ontsprongen door extra op te letten en niet over al heen te gaan , wel zo nu en dan een toertje met de motor in de weekenden .
Maar ben ben blij dat ik me zelf heb aan kunnen melden en dat ik volgende week de eerste prik kan gaan halen , toch iets meer vertrouwen hoop ik als dan een aantal weken de 2e prik ook er in zit .
 
Los van de hele vaccinatie discussie heb ik inmiddels ook maar wat vrije dagen ingepland. Normaal is het in het vakantieseizoen vrij rustig bij ons op de zaak, maar het heeft een tijd nagenoeg stil gelegen dus er moet nogal wat ingehaald worden. Ik zag mijn rooster in de vakantiemaanden al aardig vol lopen, dus heb ik maar wat ingepland, intrekken kan altijd nog. 10 dagen in juni, 10 in juli, en een week in september stond al. Nog geen echte plannen, alles afhankelijk van wat mogelijk is tegen die tijd. Ik hoop in ieder geval wel weer een keer de Alpen in te gaan, maar waar precies zie ik dan wel. Langere trips gaan er dit jaar waarschijnlijk niet van komen, ik hoop zoveel mogelijk dagen op te sparen voor volgend jaar.
 
Hier ook @Frazer, wij hebben vrij gepland de eerste 2 weken van september.
We zien wel of we Italië in komen en hoe.
Solo motortrip zit er door jaar nog niet in, niet vanwege Covid maar iets met met vader geworden.. *O*

Ik ga maandag mijn huisarts eens bellen, kijken of ik een van de over gebleven prikken kan krijgen en het einde van de dag. Geboren in 76 gaat het nog wel ff duren voordat ik opgeroepen wordt denk ik. Hoor echter van meerdere mensen dat je met een beetje geluk dus via je huisarts een "restant prik" kunt krijgen.
 
Te veel tv gekeken op 4 en 5 mei? Nog wat Untermenschen gezien ook?

Echt, wat een enge uitspraak. Brrr... 😖
Heel zielige opmerking :X
De tijd dat we er een stukje Duitse geschiedenis bij moeten halen, die lijkt me inmiddels wel voorbij.
Mensen die niet willen prikken, kiezen hier bewust voor.
Waar ze ook voor kiezen is om anderen weer snel te gaan besmetten die mss niet de goede weerstand hebben.

Als je daarom dan nergens meer wordt toegelaten, is dat omdat je jezelf hebt gedegradeerd tot 2e rangs burger.
Juist de non-vaccers zorgen ervoor dat we nog lang gevangen blijven door allerlei beperkingen.
Dus JA, je bent dan een 2e rangs burger en door het gedrag zoals jij zegt mss ook wel een Untermensch.
 
ik vraag me dat af. Ik ben donderdag naar Frankrijk gegaan, met een negatieve test op zak. Geen veldwachter die me ergens om gevraagd heeft....
Ik heb al meer mensen gesproken die zonder ergens iets te moeten tonen/bewijzen naar Italië en Frankrijk zijn gereisd.
Dat je mss onderweg niet bent gecontroleerd, wil niet zeggen dat het is toegestaan.
Kom je dan mss wel een keer een veldwachter tegen dan is 't natuurlijk huilie-huilie dat je een vreselijke prent krijgt aangemeten.
 
Hier ook @Frazer, wij hebben vrij gepland de eerste 2 weken van september.
We zien wel of we Italië in komen en hoe.
Solo motortrip zit er door jaar nog niet in, niet vanwege Covid maar iets met met vader geworden.. *O*

Ik ga maandag mijn huisarts eens bellen, kijken of ik een van de over gebleven prikken kan krijgen en het einde van de dag. Geboren in 76 gaat het nog wel ff duren voordat ik opgeroepen wordt denk ik. Hoor echter van meerdere mensen dat je met een beetje geluk dus via je huisarts een "restant prik" kunt krijgen.
Je kan ook deze link proberen , kan je kijken of je hier in aanmerking voor komt .
Zo heb ik het gedaan .

 
Ik heb 2x 2 weekjes ingepland tot nu toe , laatste week juni en eerste juli , in deze periode wilde ik eens een weekje Friesland / Groningen aan doen .
Ben er nog nooit geweest en als ik vaak foto`s hier voorbij zie komen op het forum of in de bladen ziet er dat ook mooi uit om rond te rijden met de motor .
Dan heb ik nog 2 weken in September en dan weet ik nog niet wat de plannen zijn om naar toe te gaan .
 
Al jou opsommingen geven des te meer reden om je te laten vaccineren. Eigenwijs en een egocentrisch verhaaltje maak je er van. Je vergeet de essentie waar het om draait. Dus niet het ongecontroleerd kunnen reizen, maar je ouders, opa’s, oma’s en tantes weer gezellig op bezoek zonder zorgen.
Ik heb ook gezien hoe onze Sushi restaurants het eten op tafel reserveren, dit vreet jij en ieder ander ook gewoon op.
Succes verder met alle complottheorieën.

Ik vreet geen Sushi, maar eet smakelijk.

Mijn ouders (85/86) vrouw, broer, zus en 2 zonen hebben Corona gehad. Mijn vrouw is gevaccineerd (Verpleegkundige). Ieder krijgt zijn deel zullen we maar zeggen. Ik kies voor de vrijheid en ben egocentrisch.

Prima. Kan je oud mee worden. O, en ik heb helemaal niets met complottheorieën. Waar je dat nou weer vandaan haalt....... wappie. Wel ben ik van mening dat we een leugenachtige en onbetrouwbare regering hebben.
 
Dat je mss onderweg niet bent gecontroleerd, wil niet zeggen dat het is toegestaan.
Kom je dan mss wel een keer een veldwachter tegen dan is 't natuurlijk huilie-huilie dat je een vreselijke prent krijgt aangemeten.
ik had mijn papieren (negatieve test en verklaring op erewoord) braaf bij me. Daarmee zou je volgens de Franse overheid het land inmogen (en hoef je niet in quarantaine).
Terug naar NL wordt wellicht een ander verhaal, maar ik ben van plan even te blijven. Wellicht is Frankrijk dan 'verkleurd'
 
Waar ze ook voor kiezen is om anderen weer snel te gaan besmetten die mss niet de goede weerstand hebben.

Dat is wel erg kort door de bocht. Het is zeer onwaarschijnlijk dat een COVID-19 vaccinatie er voor zorgt dat je een opgelopen virus niet kunt doorgeven, want daar zorgt het griepvaccin niet voor. Vaccineren voor een luchtwegvirus doe je vooral voor jezelf, niet voor een ander. En in dit geval is vaccineren voor jezelf ook aan de orde om dat het een snellere route is een aantal vrijheden terug te krijgen. Kun je van alles van vinden of dat wel of niet terecht is, maar veranderen kun je het toch niet.
 
Ik heb 2x 2 weekjes ingepland tot nu toe , laatste week juni en eerste juli , in deze periode wilde ik eens een weekje Friesland / Groningen aan doen .
Ben er nog nooit geweest en als ik vaak foto`s hier voorbij zie komen op het forum of in de bladen ziet er dat ook mooi uit om rond te rijden met de motor .
Dan heb ik nog 2 weken in September en dan weet ik nog niet wat de plannen zijn om naar toe te gaan .
Nog nooit in Groningen/Friesland geweest? Je moet je schamen:+:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan