2021.......... Waar gaat de reis dit jaar heen?

  • Onderwerp starter NavigatorNL
  • Startdatum
Dat gaat de goeie kant op.
Jammer dat Portugal nog 2 weken quarantaine eist van reizigers uit (onder andere) NL.. :')
 
Binnen 48 uur moet dat kunnen volgens de geldende regels. Was ook zoiets van plan ipv telkens een stok in je gok of erger.

Volgens mij gaat het sowieso om 48 uur aaneengesloten in België zijn. Dus als je net in Zuid-Nederland overnacht kun je elke dag in de Ardennen gaan toeren.
 
Geen idee @Raymond W ik las het in het berichtje in de link.
Die quarantaine verplichting zal binnenkort ook daar wel verdwijnen vermoed ik.
 
We kunnen nu wel speculeren wat er mogelijk gaat worden.
Duidelijk is dat er hard wordt gewerkt om steeds meer deuren te openen.
Vooral Z.Europa die erg afhankelijk is van toerisme zal er hard aan trekken.

Nog even wachten en we kunnen (onder voorwaarden?) overal weer naar toe. :t
Vanaf 25 juni ben ik 2 weken na mijn 2e prik. Het moet wel raar lopen dat ik daarna niet op reis kan.

Datum 1 juli is een mooi moment om op reis te gaan.:]
Tegen die tijd kunnen alle sluimerende reisplannen concreet worden gemaakt.
 
We kunnen nu wel speculeren wat er mogelijk gaat worden.
Duidelijk is dat er hard wordt gewerkt om steeds meer deuren te openen.
Vooral Z.Europa die erg afhankelijk is van toerisme zal er hard aan trekken.

Nog even wachten en we kunnen (onder voorwaarden?) overal weer naar toe. :t
Vanaf 25 juni ben ik 2 weken na mijn 2e prik. Het moet wel raar lopen dat ik daarna niet op reis kan.

Datum 1 juli is een mooi moment om op reis te gaan.:]
Tegen die tijd kunnen alle sluimerende reisplannen concreet worden gemaakt.
En, wordt het Sint Petersburg? Meen mij te herinneren dat je plannen / ideeën in die richting had.
 
Nee, sowieso niet dit jaar.
Mss dat er al wel veel open zal zijn, maar verwacht toch ook nog op sommige plaatsen wel corona-toegangs-problemen.
Als ik toch zou vertrekken dan mag ik wel een afdeling van buitenlandse zaken achter me hebben voor medische ondersteuning.

Als ik reis Noordkaap wil maken via Rusland, dan kom ik totaal door 11 landen.
Het is al bijna een probleem om uit te vinden wat in al die landen de max toegestane snelheid is. Vwb corona is het nog erger.
Quarantaine-periode of niet. Prik geldt wel of niet. Wel of niet een test en hoe lang is die geldig?
En deze voorwaarden veranderen ook nog op ieder moment. Conclusie is dat dit jaar mss toch niet niet goede moment.

Rusland is allemaal een beetje vaag mbt corona. Het wordt ook niet geheel duidelijk wat er daar werkelijk allemaal gaande is.
Ik wil daar nog best wel heen, maar dan moet wat mij betreft alles weer 'gewoon' gaan worden.
Al enkele jaren lopen mijn plannen daarheen in de soep. Er kan nu ook nog wel een jaartje bij.
Zonder enig probleem kan ik straks naar het zuiden rijden. Dat is ook prima. :t
 
Geen idee @Raymond W ik las het in het berichtje in de link.
Die quarantaine verplichting zal binnenkort ook daar wel verdwijnen vermoed ik.
die was verlengd tot de 16e Mei, waardoor dat bericht dus suggereert dat het dan niet meer zou gelden maar dat is retour NL.

en wat betreft die strenge politie in Spanje :


Die hebben waarschijnlijk zelf ook zin in een feestje.
 
Het kwam hier al eerder voorbij: de willekeur van de GGD's om de coronavaccinatie bij te schrijven in het gele vaccinatiepaspoort. Ik zie net een berichtje op Teletekst dat dat bevestigt.

" Covidvaccin soms niet in VWS-boekje

Niet alle GGD's werken mee aan het
registreren van coronavaccinaties in
het zogenoemde gele boekje.Dat boekje
is een vaccinatieregistratiesysteem van
het ministerie van Volksgezondheid,maar
sommige GGD's willen het niet invullen.

Dat meldt Nieuwsuur.Volgens de uitgever
van het boekje,SDU,speelt het probleem
met name in de GGD-regio's Haaglanden,
Drenthe en Noord- en Oost-Gelderland.

Volgens GGD-koepel GGD GHOR Nederland
is het aan GGD-regio's zelf om af te
wegen of het boekje wordt ingevuld of
niet.Volgens de GGD's is het papieren
registratiebewijs van een coronavaccin
belangrijker dan het gele boekje. "

Die willekeur snap ik niet. Gewoon een aanwijzing van het Ministerie van Volksgezondheid: als iemand zijn vaccinatieboekje mee heeft gewoon bijschrijven! Stempeltje erbij, hartstikke mooi, iedereen blij.
 
Het kwam hier al eerder voorbij: de willekeur van de GGD's om de coronavaccinatie bij te schrijven in het gele vaccinatiepaspoort. Ik zie net een berichtje op Teletekst dat dat bevestigt.

" Covidvaccin soms niet in VWS-boekje

Niet alle GGD's werken mee aan het
registreren van coronavaccinaties in
het zogenoemde gele boekje.Dat boekje
is een vaccinatieregistratiesysteem van
het ministerie van Volksgezondheid,maar
sommige GGD's willen het niet invullen.
Bij mijn vraag om gele boekje in te vullen, was dat geen enkel probleem.
(je weet maar nooit of dat je het INGEVULDE boekje straks nodig zal gaan hebben?)
 
Bij mijn vraag om gele boekje in te vullen, was dat geen enkel probleem.
(je weet maar nooit of dat je het INGEVULDE boekje straks nodig zal gaan hebben?)
Het zijn een paar GGD'n die het weigeren, blijkbaar zijn ze daar expliciet voor geïnstrueerd. GGD Haaglanden valt daaronder, ik ga het de 22e wel proberen. Inmiddels is er veel discussie over dus het zou me niet verbazen dat die GGD'n die het weigeren op de vingers worden getikt.
 
Het zijn een paar GGD'n die het weigeren, blijkbaar zijn ze daar expliciet voor geïnstrueerd. GGD Haaglanden valt daaronder, ik ga het de 22e wel proberen. Inmiddels is er veel discussie over dus het zou me niet verbazen dat die GGD'n die het weigeren op de vingers worden getikt.

Ik ga ook proberen om mijn tweede prik wel in het boekje te laten opnemen.
Een collega is gister geprikt (1e keer, Beverwijk), bijschrijven in gele paspoort zou geen probleem zijn (na 2e prik).
 
Nou ja het gele boekje wordt in Duitsland bijvoorbeeld als geaccepteerd als vaccinatie bewijs.
Waarom ze het dus niet bijschrijven is mij een compleet raadsel.
Oh wacht ze willen het boekje niet aanraken...:(-O-

Ik ben nog niet opgeroepen, zal nog wel ff duren maar ik weet toch zeker dat ik daar niet weg ga voordat ze het bijgeschreven hebben.
Wat een flauwekul zeg.
 
Mij is verzekerd dat deze registratie kaart de zelfde werking heeft als het gele boekje.
 

Bijlagen

  • DE537822-9654-479A-A6DD-D051CAAAC569.jpeg
    DE537822-9654-479A-A6DD-D051CAAAC569.jpeg
    372,6 KB · Weergaven: 25
Ik probeer het of ze het bijschrijven in het vaccinatiepaspoort. En zo niet, dan gaat die registratiekaart achterin mijn paspoort en dat zit toch altijd in de binnenzak van mijn motorjas.
 
Mij is verzekerd dat deze registratie kaart de zelfde werking heeft als het gele boekje.
Een kaart geheel in het Nederlands, wordt overal geaccepteerd? En dat zegt zo'n muts die waarschijnlijk nooit verder is geweest dan Boerenstronkstradeel? Geloof er helemaal niets van. Het gele vaccinatieboekje is een internationaal geacccepteerd document. Daar behoren alle vaccinaties in gezet te worden. Maar iedereen weet altijd alles beter. Ik heb mijn hele werkzame leven al een vaccinatieboekje, ben al bezig aan mijn derde nu. Een of ander kaartje of brief, geheel in het Nederlands, wordt buiten Europa zeer waarschijnlijk niet geaccepteerd.
 
Een kaart geheel in het Nederlands, wordt overal geaccepteerd? En dat zegt zo'n muts die waarschijnlijk nooit verder is geweest dan Boerenstronkstradeel? Geloof er helemaal niets van. Het gele vaccinatieboekje is een internationaal geacccepteerd document. Daar behoren alle vaccinaties in gezet te worden. Maar iedereen weet altijd alles beter. Ik heb mijn hele werkzame leven al een vaccinatieboekje, ben al bezig aan mijn derde nu. Een of ander kaartje of brief, geheel in het Nederlands, wordt buiten Europa zeer waarschijnlijk niet geaccepteerd.
Oké.
 
Het gele vaccinatieboekje is een internationaal geacccepteerd document.
Min of meer.
maar volgens WHO is nog steeds gele koorts vaccinatie de enige waarmee een land (volgens hen) mensen mag weigeren (ik laat maar even de joesteetut niajts uf umurica achterwege, die ook homos of HIV positieven jarenlang niet wilde)

ik ben al heel wat rond geweest, en men checked alleen op gele koorts, en daar waar ik ga zijn genoeg andere enge ziektes om je druk over te maken
 
Min of meer.
maar volgens WHO is nog steeds gele koorts vaccinatie de enige waarmee een land (volgens hen) mensen mag weigeren (ik laat maar even de joesteetut niajts uf umurica achterwege, die ook homos of HIV positieven jarenlang niet wilde)

ik ben al heel wat rond geweest, en men checked alleen op gele koorts, en daar waar ik ga zijn genoeg andere enge ziektes om je druk over te maken
Zou kunnen, maar bij een Suezkanaal passage bijvoorbeeld willen ze een Tyfus, Gele koorts en Cholera stempel zien in het vaccinatie boekje. Waarschijnlijk om wat meer sloffen Marlboro te scoren. Ook ik ben trouwens al heel wat rond geweest....
 
Zou kunnen, maar bij een Suezkanaal passage bijvoorbeeld willen ze een Tyfus, Gele koorts en Cholera stempel zien in het vaccinatie boekje. Waarschijnlijk om wat meer sloffen Marlboro te scoren. Ook ik ben trouwens al heel wat rond geweest....
hmm, die kende ik nog niet, dat Typhus en Cholera nodig was.
GGD in NL heeft wat dat betreft ook oogkleppen op, ik heb meerdere "Cholera not indicated" stempels in mijn gele boekje staan, om dan projecten in Afrika te doen voor.... jawel, cholera
 
Terug
Bovenaan Onderaan