2021.......... Waar gaat de reis dit jaar heen?

  • Onderwerp starter NavigatorNL
  • Startdatum
Ik hoor van verschillende reizende camperaars dat die bij campings en camperplaatsen ook worden gevraagd een bewijs van negatieve tewst en of inenting te tonen.
Dit was in Duitsland, het gele boekje werd daarbij geaccepteerd.
Klopt...
Actueel moet je (in D) bij het aanmelden op de camping én 2x per week (tijdens je verblijf) een negatieve test kunnen tonen (niet ouder dan 24u) tenminste in gebieden waar de ‘inzidenzwert’ onder de 100 ligt. Daarboven is camperen niet toegestaan...
Gevaccineerden (min. 14 dagen na de afsluitende vaccinatie) en mensen die genezen zijn (van Corona, aantoonbaar middels document) zijn vrijgesteld. Gele boekje wordt geaccepteerd, sterker nog m’n Duitse huisarts heeft de stempels er gewoon ingezet...
 
Dat dacht ik ook maar Tmanneke schrijft dat ik dat niet hoef met een negatieve test.

Gek genoeg hoef ik niet in quarantaine als ik naar Spanje ga maar terug in NL wel.
Ik had er moeten bijzetten dat wat ik schreef voor België geldt.
Blijkbaar doet NL nu moeilijker dan BE, waar NL eerder veel lakser was. Maar misschien was BE dan weer te streng. 8-)
 
Die PCR test snap ik nog... maar een erewoordverklaring? Volgens Obelix zijn de Romeinen rare jongens, maar dat hebben de Fransen blijkbaar overgenomen. Maar goed, ik doe het wel hoor..... erewoord......
 
Voor Spanje is de pcr test niet meer nodig. :}
Scheelt weer een eurotje of 50

  • Gevaccineerde personen mogen zonder corona-test reizen
  • Het vaccinatiebewijs moet ingevuld worden samen met het verplichte SpTH gezondheidsformulier
  • Naast de PCR-test accepteert Spanje nu ook de antigeen-sneltests voor niet gevaccineerde personen
  • Als je over land met eigen vervoer reist moet je aan dezelfde eisen voldoen als vliegtuigpassagiers
 
Stella Alpina Rally.

digitaaal aanmelden, PCR test op zag en gaan
Ja ik zag dat het alsnog doorgaat, ook al hadden ze in januari al gezegd dat het ook dit jaar niet door zou gaan. Vakantie is al gepland, en dat is niet in die periode. Jammer dan, volgend jaar maar weer.
 
Of gewoon niet op vakantie, tis maar net wat je belangrijker vind.
Dat is waar, als dit mijn enige kans zou zijn had ik de vakantie wel geschrapt, maar ik ben in de luxe positie dat ik hem en via mijn werkgever en via de reguliere lijn kan halen. De oproep die ik al heb is via de baas, en dan krijg ik Janssen. Als ik dan toch mag kiezen, dan liever Pfizer of Moderna via de GGD, die plan ik dan wel na de vakantie.
 
Ik had voorgenomen om komend weekend naar de Eifel te gaan. Op de gok de datum geprikt zodat er geen andere plannen tussen kwamen. Zo ver ik nu lees kan ik met een negatieve test daar wel heen. Ze hebben het liever niet maar ben alleen en getest. Moet goed komen toch?
 
Laat even weten hoe het ging :)
Ik wil namelijk rond 20 juni naar de Eifel. Heb al de NLse site van coronaregels doorgenomen (Nederland Wereldwijd), de Duitse site van Rijksoverheid en de site van de deelstaat RLP... en alle zeggen NET iets anders (PCR test = geen quarantaine, maar volgens de ene site bij specifieke doeleinden zoals familiebezoek, volgens andere sites geldt het voor elke toerist, ongeacht welke reden).

Dus, hoor graag hoe je het ervaren hebt! Ga je je reis aanmelden via Digitale Einreiseanmeldung ?
 
Ga je je reis aanmelden via Digitale Einreiseanmeldung ?
Niet aan mij gericht, maar wil er wel graag wat over kwijt. Ik ben sinds al het gezeur begon al wel 100 keer in Duitsland geweest en heb mij nog nooit aangemeld. Dat vertik ik ook.

(Wel eens aan de kant gezet net na de grens, om te vragen waar ik met de auto heen ging.)

Hier een leuk stukje over hoe het Europese Parlement denkt over de beperkingen van het vrije verkeer van personen.

 
Dus, hoor graag hoe je het ervaren hebt! Ga je je reis aanmelden via Digitale Einreiseanmeldung ?
Ik laat weten hoe ging.

Twijfel over die aanmelding. Zeker met het bericht van Zenuwlijer :) Ik las ook dat een sneltest met Engelse verklaring genoeg is en aangezien dat goedkoper is...

Verder kijk ik veel YouTube naar gasten rond de nurburgring en daar zie je ook veel Nederlandse kentekens voorbij komen. Die komen niet voor de familie denk ik.
 
Niet aan mij gericht, maar wil er wel graag wat over kwijt. Ik ben sinds al het gezeur begon al wel 100 keer in Duitsland geweest en heb mij nog nooit aangemeld. Dat vertik ik ook.

(Wel eens aan de kant gezet net na de grens, om te vragen waar ik met de auto heen ging.)
Maar even aangenomen dat je vanwege werkredenen in Duitsland moet zijn, lijkt mij dat ook anders dan wanneer je met 2 motoren met koffers/tassen en een flinke 'recreatieve uitstraling' het land binnen komt brommeren. Verder vraag ik mij ook oprecht af hoe ze controleren of je aangemeld bent. Weet niet in hoeverre een agent dat zou kunnen checken bij een willekeurige controle. De boetes zijn iig niet mals. En nee, ben niet bang, maar je zou maar net wel die ene zijn die die megaboete te pakken krijgt.


k las ook dat een sneltest met Engelse verklaring genoeg is en aangezien dat goedkoper is...
Ik heb echt geen idee meer wat nou wel en niet mag. Hoe moet dit voor de gemiddelde burger begrijpelijk worden dan?

Oh en als je op doorreis bent en minder dan 24 uur in Duitsland verblijft, geldt volgens mij geen test... Hoe de fuck ga je dit allemaal controleren dan? "Ja hallo oom agent ik ben onderweg naar Luxemburg". En vervolgens 3 dagen in de Eifel rondtuffen

Overigens vervallen alle verplichtingen als Nederland niet meer als laagrisicogebied gezien wordt. De Antillen zijn iig niet meer risicogebieden, las ik zojuist op RKI - Coronavirus SARS-CoV-2 - Informationen zur Ausweisung internationaler Risikogebiete durch das Auswärtige Amt, BMG und BMI
 
Maar even aangenomen dat je vanwege werkredenen in Duitsland moet zijn,

Ik ben huisvader, mevrouw Zenuwlijer is de kostwinner. Wij wonen dicht bij de grens, dus ligt het voor mij voor de hand dat ik er zo vaak mogelijk boodschappen doe of ff een uurtje / twee uurtjes ga rondrijden met de motor.

Net ook nog 100 km gereden.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210607-132338.png
    Screenshot_20210607-132338.png
    77 KB · Weergaven: 26
Ik ben huisvader, mevrouw Zenuwlijer is de kostwinner. Wij wonen dicht bij de grens, dus ligt het voor mij voor de hand dat ik er zo vaak mogelijk boodschappen doe of ff een uurtje / twee uurtjes ga rondrijden met de motor.

Net ook nog 100 km gereden.
Nou, dát. Woon zelf 45 minuten rijden van de grens en kom er ook vaak om mensen op te zoeken of te toeren.
Donderdag een dagje gestuurd in de Harz, en dat ging allemaal heel ontspannen. Gezellige boel bij BikerOase in Kelbra. De grill stond weer volop aan. Helaas was de Kyffhauser wel dicht.
 
Er wordt steeds meer bekend over Frankrijk. Ik las net dat je niet meer de duurdere PCR test nodig hebt maar ook met de antigeen sneltest kan inreizen (vanaf 9 juni).
 
Italië accepteer onze vaccinatie bewijzen niet.
Het zijn ook geen bewijzen blijft onze eigen overheid maar herhalen. Die mening hebben de Italianen dus ook.
Negative PCR of antigeen test van maximaal 48 uur bij binnenkomst in het land.

Ook dien je een of ander formulier ingevuld bij te hebben.
Meer info:
 
nu Engeland nog.... Dat zal nog wel even duren ben ik bang. Nederland zit daat nog in de Amber groep (net als de meeste landen). Daar moet je nog leuk in quarantaine met een paar verplichtte tests. Beetje jammer
 
Terug
Bovenaan Onderaan