Waarvoor zijn deze boutjes in het motorblok (zx6r)

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Ik ben bezig een 1997 ZX6R blok in mijn zxr400 te hangen. De boel hangt al, maar ik wil het nog een beetje extra verstevigen.

Ik ga van de 2 zwarte markeringen een stuk 15mm dik alu naar het orginele bevestigingspunt maken.

full


De rode omcirkelde verzonken inbus komt onder deze beugel te zitten, en zou dus bog een extra bevestigingspuntje kunnen zijn. Ik snap dat deze niet heel sterk is, maar het zou toch een extra kunnen zijn. Voordat ik deze vreemde inbus los draai zou ik graag weten waarom deze daar zit, zodat ik niet eventueel iets verkloot.

Kan iemand mij vertellen waar deze inbus voor is?
 
Bij het gieten van een blok, kunnen ze natuurlijk nooit alle kanalen meegieten, dus ergens moeten ze vanaf de buitenkant nog een keer door een blok kunnen boren, om b.v. je lagerblokken van de krukas/nokkenassen enz of je koelwaterleidingen en kanalen te boren, dat gebeurt meestal op deze punten, en die worden dan naderhand dichtgeschroefd met een imbus ( koploos)
Zijn niet aan te raden als ophangpunten, die kunnen geen draagkracht leveren
 
Op de eerste foto van superkris:

full


Wat is het gaatje net onder de aangeduide inbus?

Die heb ik namenlijk ook op men zx6r '98 zitten, en daar heb ik een spoor vuil/olie of iets dergelijks?

Foto ervan heb ik momenteel niet bij de hand.

Is dit een overloop of ontluchtingsgat? (kant van de distributie ketting?) :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan