2022........ Waar gaat de reis heen?

Hier mei/juni naar Wales had boottochten nog IvM corona 2020 en 21...
20211130_160610.jpg
En in augustus 14 a 15 dagen naar voornamelijk Italië..
Ben nog bezig met de routes zit pas op dag 5,dus schema is ongeveer....

En dan nog uiteraard met vrienden de nodige weekends naar eifel en ardennen en niet te vergeten LOH (ladies on harleys)en Mischien sporster weekend...
En Dan nog met onze volwassen kids en kleinkind in april of zo een weekje of lang weekend....poeh poeh als corona maar stil blijft vanaf april😄20211130_160311.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tja, als corona het toelaat

weekendje weg met mevr Akako naar Normandië
weekendje met de vrienden naar Luxemburg
week naar Zuid Frankrijk maar wel via een mooie route, bijv Vercors
weekje scheuren met de vrienden, bijv de RDGA
vakantie naar Noord Spanje, waarschijnlijk Picos
om af te kicken nog een weekend met de vriendjes

En ik zou graag nog een 24u race bezoeken met mijn Engelse vrienden, of Spa biker classics. Ook goed

Eerst het V-stroompje maar eens een beurt laten geven. En ook nog een setje nieuwe veren.

Lijkt me sterk dat het allemaal kan doorgaan trouwens
 
Hier is het voorlopige plan om naar Roemenië, Moldavië, Transnistrië en Bulgarije te gaan in het voorjaar van 2022. Tips zijn welkom!
Ik zou je niet aanraden naar Moldavië te gaan. Niks aan , en Transnistrië is de narigheid opzoeken. je bent een rijdende portemonnaie . Roemenie is wel leuk , Bulgarije zou ik ook gewoon overslaan. Voor de goede orde :ik was er een paar jaar geleden.
 
Ik zou je niet aanraden naar Moldavië te gaan. Niks aan , en Transnistrië is de narigheid opzoeken. je bent een rijdende portemonnaie . Roemenie is wel leuk , Bulgarije zou ik ook gewoon overslaan. Voor de goede orde :ik was er een paar jaar geleden.
Roemenie zijn we eerder geweest, zeker aan aanrader en gaan graag (en langer) terug. Over Bulgarije hoor ik hele positieve dingen, kun je aangeven waarom dat beter over te slaan is?

Moldavie en Transnistrie is vooral om af te strepen van de bucketlist. Weet dat het niet interessant is qua motorrijden O-)
 
Lake district en Schotland aanrader...
Peak district doen wij hopelijk volgend jaar aan,als we van Wales naar Hull gaan,overnachting daar,en via snake pas richting hull....
 
Volgende week naar Barcelona.
Heb een Opel Mocca gehuurd voor 4 dagen voor €165 all incl (behalve benzine)
Meestal krijg ik bij aankomst nog een beter aanbod, word daar nooit slechter van.
De mokka werd een arona met automaat, ook niet verkeerd.

Voor het reizen naar Spanje moet je trouwens online Spaanse formulieren invullen.
Dat kan pas 48 uur voor vertrek, daarna krijg je een qr-code.
(Niet te verwarren met de qr-code die je ws al hebt)

Bij aankomst wordt je erop gecontroleerd en bij het ontbreken ervan kan je meteen aan je terugreis beginnen.

Linkje naar de spaanse health club
Spain Travel Health
 
Voor 2022 wil ik weer naar Engeland, studiemaat bezoeken die in buurt van Leeds woont. Ik was daar 5 jaar geleden ook en toen o.a. door Peak District / Yorshire Dales gereden, was tof. Nu wil ik naar Lake District, wil er ook een week Schotland aanplakkeren.
Leuk!! Pak je dan de pond van Ijmuiden naar Newcastle? Dat alleen al is een feestje 😜 en een mooi vertrekpunt..
 
Haha ja is een behoorlijke pont die boot.. of schip? Vaktermen in de vaart zijn maar lastig.

Wel leuke ervaringen gehad met de boot naar Engeland, vorige keer ging ik naar Hull en toen heb ik mij de hele avond klem gezopen met twee andere motorrijdende Engelsen die ik toevallig was tegengekomen. Eén bleek een developer te zijn van Rockstar Games, o.a. bekend van GTA. Anyway veel gelachen en gelukkig mijn hut nog weten te vinden en op tijd de boot uit gekomen.

Dit keer pak ik een retourtje naar Newcastle, is ook iets goeiekoper. Had eigenlijk naar Hull willen gaan en dan terug via Newcastle, maar een enkeltje Newcastle-IJmuiden krijg ik niet voor elkaar op hun site, heb ze toch maar is gemaild.
 
Voor mij staan alle opties voor 2022 nog open...
Het oorspronkelijke plan was om dit jaar, 2021 dus, mijn motor naar Canada te verschepen en 4/5 maanden door Canada en Noord-Amerika te toeren. Door de hele situatie rondom Covid heb ik hier vanaf gezien, en besloten het door te schuiven naar 2022. Echter, als ik zie dat de situatie vergeleken bij vorig jaar eerder slechter is dan beter, durf ik het er ook voor 2022 niet op te gokken. Ik heb geen zin om een hoop geld voor een dergelijke reis te betalen, en vervolgens in reisbeperkingen, lockdown of weet ik veel wat voor problemen terecht te komen. Zo'n reis vraagt teveel voorbereidingen om het steeds om te moeten gooien als de situatie weer veranderd, dus wederom schuif ik deze een jaartje door. Voor het komende jaar nog geen plannen dus, we gaan het wel zien. Wellicht Spanje/Portugal in het voorjaar, die plannen had ik vorig jaar ook al, maar ook toen gooide corona roet in het eten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan