2022........ Waar gaat de reis heen?

Crossing The Rubicon

BMW K1300GT/Yamaha Royal Star Venture XVZ 1300 TF
2 mrt 2021
1.617
2.656
Groene Hart
Eerste overleg is geweest: we gaan in september 2022 met 8 personen en 7 motoren 2 weken naar de Picos en Pyreneeën! De route staat globaal ook vast:

Dag 1 - Groene Hart naar Worthing (Zuid-Engeland), met de autotrein van Calais naar Dover
Dag 2 - Worthing naar Plymouth en eind van de middag overvaren naar Santander (21 uur)
Dag 3 - Dag 7 Picos
Dag 8 - Dag 11 Pyreneeën
Dag 12 - Dag 14 via toeristisch Frankrijk weer naar huis

Mijn vrouw en ik gaan al een paar dagen eerder naar de UK om van Zuid-Engeland te genieten.
 
Laatst bewerkt:
:) Nee, niet op de Yamaha. Ik hoop wel dat het klussen aan de Venture dan is afgerond. Voor deze trip pakken we de K1300GT.
 
Met de FJ1200 en de Versys 1000 op de aanhanger naar het zuiden. Waar??? 3 Eisen: Bier, mooi weer en bier. Geen gedoe met ellenlange rechte wegen, regen onderweg, slaapplek zoeken... Bus = zolang hotel tot we ergens blijven hangen...
 
Das een duur tochtje... en je moet ook nog eerst het kanaal over. Is die 1200 km door Frankrijk rijden niet goedkoper?

Goedkoper? Zeker!

Ook de heenreis door Frankrijk (peage = tol betalen) zou kunnen maar kost je extra benzine en 2 overnachtingen. Met de trein door het kanaal is ca. 5 tientjes per motor, dus dat valt mee.

Daarnaast is zo'n 'cruise' met z'n achten ook gewoon fun!
 
Met de FJ1200 en de Versys 1000 op de aanhanger naar het zuiden. Waar??? 3 Eisen: Bier, mooi weer en bier. Geen gedoe met ellenlange rechte wegen, regen onderweg, slaapplek zoeken... Bus = zolang hotel tot we ergens blijven hangen...
Bij mij vandaan is Zeeland al het zuiden..... :) En ze schijnen daar bier te hebben, noemen ze Bløf geloof ik?
Maar ja, Zeeland en geen regen:

Schermafbeelding 2021-11-25 om 20.56.47.png
 
Dit is een algemeen topic waar je heen (wenst) te gaan in 2022 denk ik?

Eind augustus hoop ik ca 8 dagen te lekker te rijden en kamperen.
Opties:
- picos Europa, Banderas Reales en N260 (warmte en drukte eind augustus?);
- lgks en Piemonte vanaf Ventimiglia naar het noorden; (hoe druk zijn de erg smalle passen in Piemonte eind augustus, campers?);
-of tussen Var en Mediterrane (op Michelin kaarten lijkt mij dit erg gaaf rijden en niet al te druk (Entrevaux eo));
- capo finistre en gribraltar (is teveel snelweg gezien de tijd denk ik).

Mijn referentie qua drukte is bijv de col d' Iseran in augustus. Stelvio is dan een grote file.

Motor keuze: Africatwin 750 of Honda cb500 uit 2002.
.
 
Laatst bewerkt:
Voor komend jaar nog niet echt aan gedacht waar de reis heen zal gaan. Rusland wederom geen optie!
Wel de Balkan, oa Albanië zou kunnen......................:?

Ben benieuwd hoe 't bevalt met de reis via Plymouth.
Dat heb ik enkele jaren geleden wel overwogen. Toch ben ik heen en terug 'gewoon' naar de Picos gereden.
In de Picos niet vergeten de Lagos de Covadonga (toegang alleen vóór 08.30h) te bezoeken en de steile(!) weg naar Tresviso.
 
@Columbuzzz
Om alvast in de stemming te komen....................
20160813 Lagos-minedit1.JPG

Zicht vanaf Lagos de Covadonga richting de zee.
Edit: Dat grijs tussen de bergen is geen water maar mist. De zee ligt achter de laatste bergkam.


20160805-49 Cuevas-klein.JPG

Hier de Cueva Natural, waar je door de grot kan rijden.
Als je toeristisch naar huis rijdt kan je nog een keer door een grot in Frankrijk in Le Mas d'Azil.(deze is mooier)
 
Laatst bewerkt:
Voor komend jaar nog niet echt aan gedacht waar de reis heen zal gaan. Rusland wederom geen optie!
Wel de Balkan, oa Albanië zou kunnen......................:?

Ben benieuwd hoe 't bevalt met de reis via Plymouth.
Dat heb ik enkele jaren geleden wel overwogen. Toch ben ik heen en terug 'gewoon' naar de Picos gereden.
In de Picos niet vergeten de Lagos de Covadonga (toegang alleen vóór 08.30h) te bezoeken en de steile(!) weg naar Tresviso.
Balkan is gaaf. Montenegro en Albanie zijn toppers.
 
Ik zit hiernaar te loeren voor volgend jaar.
Portugal
Startpunt Bragança was ik paar jaar terug.
Ik ben toen wel, gewoon op de weg blijven rijden....................
Balkan is gaaf. Montenegro en Albanie zijn toppers.
Montenegro ook reeds een keer bezocht. Ik vond toen de baai van Kotor erg mooi.
Albanië daar was ik nog niet eerder. (in verleden zat de grens dicht)
 
Eerste overleg is geweest: we gaan in september 2022 met 8 personen en 7 motoren 2 weken naar de Picos en Pyreneeën! De route staat globaal ook vast:

Dag 1 - Groene Hart naar Worthing (Zuid-Engeland), met de autotrein van Calais naar Dover
Dag 2 - Worthing naar Plymouth en eind van de middag overvaren naar Santander (21 uur)
Dag 3 - Dag 7 Picos
Dag 8 - Dag 11 Pyreneeën
Dag 12 - Dag 14 via toeristisch Frankrijk weer naar huis

Mijn vrouw en ik gaan al een paar dagen eerder naar de UK om van Zuid-Engeland te genieten.
Ik heb dat lang geleden eens overwogen, maar ik vond het toen te duur voor 2 motoren en te omslachtig.
Bovendien zou ik me ergeren aan die zeereis.
 
Startpunt Bragança was ik paar jaar terug.
Ik ben toen wel, gewoon op de weg blijven rijden....................

Montenegro ook reeds een keer bezocht. Ik vond toen de baai van Kotor erg mooi.
Albanië daar was ik nog niet eerder. (in verleden zat de grens dicht)
Albanie is mooi, wel even wennen aan het vele afval rond dorpjes en vooral het gegeven dat ze je daar proberen dood te rijden. Doorgetrokken strepen op de weg staan er omdat de strepentrekkers te lui zijn om die kwast van de weg te halen, niemand trekt zich er iets van aan. Ook niet in blinde bochten. Maak ook niet de fout om voetgangers voorrang te geven bij een zebrapad, dan heb je een auto in je uitlaat zitten.

Vergeet niet de SH8 langs de kust naar Sarande te rijden, een van de mooiste wegen die ik ooit heb gereden.
 
Ik heb dat lang geleden eens overwogen, maar ik vond het toen te duur voor 2 motoren en te omslachtig.
Bovendien zou ik me ergeren aan die zeereis.
Niet alle ferry-overtochten zijn akelig.
Meestal ben je idd blij als je aan de overkant bent.

Toch een jaar of wat geleden gevaren van Palermo naar Genua. (24h)
Ik had een 6p hut voor alleen mezelf. Overdag tussendoor nog prima kunnen pitten.
De zee was heel rustig met heerlijk vakantie weer. Leek wel bijna op een cruise!
Onderweg zicht op de Italiaanse en op de Corsicaanse kust. (veel herkenbaar omdat ik beide zijden redelijk goed ken)
Die reis staat mij nog steeds bij als heel prettig.:t

Albanie is mooi, wel even wennen aan het vele afval rond dorpjes
Ach, ik ben door Zuid-Italië gereden, daar ligt ook overal afval langs de weg!
 
Ik heb dat lang geleden eens overwogen, maar ik vond het toen te duur voor 2 motoren en te omslachtig.
Bovendien zou ik me ergeren aan die zeereis.

Als je een keer met je eigen camper naar IJsland bent geweest zijn vrijwel alle vakanties daarna goedkoper..........:)

Over de peage naar Spanje:
1500km = ca 100 liter benzine = ca. 200 euro
Tol/peage = ca. 55 euro (?)
Twee overnachtingen = ca. 100 euro (moet je je best doen volgens mij)

Dan praat je over een verschil van 150 euro en met de boot een dag 'winst'. Een deel van de groep wil niet meer dan 400 a 500km per dag rijden.

Ieder z'n ding!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan