Ongeluk met motorrijder op Middenweg in Sittard 21-05-2008

Vmax-Idioot

MF veteraan
20 apr 2007
4.354
10
Kerkrade
Ben net getuige geweest van een ongeluk waar een motorrijder (xjr1300) bij betrokken was:

komend vanaf bioscoop Foroxity richting Windraak ontstond voor het verkeerslicht thv de heerlenseweg een file. Een automobiliste in een zwarte Opel Corsa kon niet het geduld opbrengen om netjes te wachten en meende haar auto te moeten keren over een doorgetrokken streep. Een motorrijder die vanaf richting Windraak haar tegenmoet kwam, kon niet meer op tijd stoppen en raakte de Corsa ter hoogte van de A-zuil in de flank. Hij werd gelanceerd, rolde over de motorkap en krabbelde gelukkig aan de andere kant van de auto al snel weer overeind. Hij stond weer rechtop, maar gaf aan dat het niet goed voelde.

We hebben de mensen van 0900-8844 hulpdiensten gebeld en de ambulance was binnen 5 minuten ter plaatse. De politie kwam vlak daarna met een hondenwagen (1 agente met hond), zodat wij nog zo'n drie kwartier het verkeer hebben geregeld, totdat een tweede wagen ter plaatse was.

Ik wil natuurlijk graag weten of het met de motorrijder goed gaat. De schade aan de motor viel op het eerste gezicht nog mee, maar hij stond wel in het spatbord van de Corsa (gevalletje TL) begraven.

Was jij die motorrijder, laat dan even weten of alles OK is.


Brrr....nu ik eraan terugdenk, krijg ik het er koud van. Dit is een situatie waar je dus absoluut niks aan kunt doen en je aan je lot bent overgeleverd. Ik weet wel dat ik een tegenmoetstaande file in het vervolg met twee vingers aan de rem voorbij rijd.....

Stomme koekblikkers zonder geduld.....het zou verboden moeten worden! :(






p.s. zie net dat de topictitel niet helemaal klopt.....moet natuurlijk 21-05-2008 zijn.... |(
 
Laatst bewerkt:
Omdat er geen zwaargewonden waren. 0900-tuig werkte in dit geval snel genoeg...


Er ;is tenminste gebeld, das positief

de motorrijder voelde zich niet goed, dan mag je best 112 bellen, het is niet alleen voor zwaargewonden, maar voor alle gewonden...

voor een volgende keer

hoop dat het goedkomt met de motorrijder in kwestie
 
Hier kan ik me dus ook gruwelijk kwaad om maken.
Zo'n mensen moesten ze gelijk het rijbewijs afnemen...

Maar ja, het zal wel weer een motorrijder zijn die te hard gereden heeft zal er weer gezegd worden.

Hopelijk ligt het slachtoffer (en de motor uiteraard) niet te erg in de kreukels, en krijgt hij alles netjes (en tijdig) vergoed...
 
op de een of andere manier gebeuren er in de buurt van windraak vaak ongevallen waarbij motorrijders bij betrokken zijn .
hoop dat je de motorrijder nog treft en dat het goed met m gaat ...
 
aldoor als ik dit soort berichten lees vraag ik me af waarom sommige mensen te eigenwijs zijn om te kijken voordat ze wat doen in het verkeer. vooral bij speciale verrichtingen lijkt me dit icm een lage snelheid essentieel.

het is raar dat mensen niet beseffen hoe gevaarlijk een auto eigenlijk wel niet is en hoe nonchalant ze ermee omgaan. imo moet hier veel meer aandacht aan worden besteed ipv alleen maar te flitsen en denken dat dat wat oplost.

ik wens de motorrijder iig veel sterkte toe en hoop dat alle (letsel)schade beperkt is gebleven.
 
Er ;is tenminste gebeld, das positief

de motorrijder voelde zich niet goed, dan mag je best 112 bellen, het is niet alleen voor zwaargewonden, maar voor alle gewonden...

voor een volgende keer

hoop dat het goedkomt met de motorrijder in kwestie
Hij kon gewoon lopen, was goed aanspreekbaar, was gelijk zijn vrouw aan het bellen, had een beetje pijn aan zijn been en een klein sneetje in zijn rechter hand. Wat hij ook zelf deed, was zijn helm afzetten....nog voor ik hem kon zeggen om dat ding op te laten.....een begrijpelijke, maar stomme reactie met het oog op eventueel nekletsel....

De ambulance was zeer snel ter plaatse, maar hij is bij zijn inmiddels gearriveerde vrouw in de auto gestapt na een controle door de ambulanceverpleegkundigen. Ik hoop dat het goed met hem gaat.

De automobiliste was ook gelijk aan het bellen: "ik heb een ongeluk gehad..met een motorrijder..."........ik dacht bij mezelf: "nee k.u.t., je hebt een ongeluk VEROORZAAKT, met een motorrijder"...
Ik hoop dat de boete niet mals zal zijn.....
 
aldoor als ik dit soort berichten lees vraag ik me af waarom sommige mensen te eigenwijs zijn om te kijken voordat ze wat doen in het verkeer. vooral bij speciale verrichtingen lijkt me dit icm een lage snelheid essentieel.

het is raar dat mensen niet beseffen hoe gevaarlijk een auto eigenlijk wel niet is en hoe nonchalant ze ermee omgaan. imo moet hier veel meer aandacht aan worden besteed ipv alleen maar te flitsen en denken dat dat wat oplost.

ik wens de motorrijder iig veel sterkte toe en hoop dat alle (letsel)schade beperkt is gebleven.
:^

en dan te bedenken dat mevrouw het nodig vond om net voor een flauwe bocht naar rechts (voor haar) te keren.......dat zie je als tegenmoetkomend verkeer dus gewoon altijd te laat... |( |( |( |(
 
Laten we hier dan maar weer uit proberen te leren allemaal.
Soms kunnen er onvoorspelbare dingen gebeuren in het verkeer, waar je gewoon niet op kunt anticiperen.

Ik wens betrokkene een voorspoedig herstel van lijf en motor.

@ TS: Tof dat je zo hulpvaardig was.
 
mompelt iets over een bezemsteel en prikkeldraad :X
Welnee, veel erger.

Zeggen dat je je niet lekker voelt, of je even in de auto mag zitten.
Als de broeders komen klaag je over pijn in de nek.

Knip, knip, cabrio.
Niet doen trouwens, niet echt netjes.
Wel een prettige gedachte...........
 
rijbewijs afpakken en lijfstraffen

Jullie maken nooit een fout in het verkeer?
Nog nooit iemand over het hoofd gezien?

Bij 95% van de ongelukken is er altijd 1 schuldig....en dat zijn natuurlijk allemaal automobilisten. O-)
 
rijbewijs afpakken en lijfstraffen

Jullie maken nooit een fout in het verkeer?
Nog nooit iemand over het hoofd gezien?

Bij 95% van de ongelukken is er altijd 1 schuldig....en dat zijn natuurlijk allemaal automobilisten. O-)
:^


@TS: Je kan met de politie contact opnemen, even uitleggen dat jij getuige bent geweest en hebt geassisteerd en vragen of ze jou in contact kunnen brengen met de motorrijder.
 
Omdat er geen zwaargewonden waren. 0900-tuig werkte in dit geval snel genoeg...


Vanmorgen deden ze toevallig zo'n testje met het 0900 nummer, dat ze daar 20 seconde moesten opnemen. Dhr. nam naar 26 sec op en ik geloof dat Mr. 3FM hem daarna in de zeik nam helaas.

O-) Maar voortaan 112 bellen

En sterkte naar ALLE betrokkenen
 
Welnee, veel erger.

Zeggen dat je je niet lekker voelt, of je even in de auto mag zitten.
Als de broeders komen klaag je over pijn in de nek.

Knip, knip, cabrio.
Niet doen trouwens, niet echt netjes.
Wel een prettige gedachte...........
_O- _O-

Ik weet trouwens niet hoe het met jou zit... maar ik heb liever dat ze het dak van mijn auto er af knippen dan dat ze met een in prikkeldraad gewikkelde bezemsteel te keer gaan :X

Ik hoop dat de XJR rijder er niets aan over houdt in dit geval... '(
 
Laatst bewerkt:
rijbewijs afpakken en lijfstraffen

Jullie maken nooit een fout in het verkeer?
Nog nooit iemand over het hoofd gezien?

Bij 95% van de ongelukken is er altijd 1 schuldig....en dat zijn natuurlijk allemaal automobilisten. O-)
een foutje of een foutje, das nogal een verschil... je hebt foutjes die je eigenlijk niet had kunnen voorkomen en je hebt 'foutjes' door laksheid (niet kijken en/of geen richting aangeven) de eerste categorie zou niet echt bestraft moeten worden imo. de tweede mogen ze van mij zwaar straffen, want door jouw laksheid breng je een ander in (levens)gevaar.

probleem is echter het onderscheid tussen de twee en bewijs maar eens dat iemand niet uit z'n doppen keek.

lijfstraffen ben ik principieel tegen ;)
 
Artikeltje 5 en direct rijbewijs afpakken van die blikker.

Ik heb laatst hetzelfde gezien, ook een vrouw die ging omkeren in de file (op een brug!!). Een motor die dezelfde file aan het inhalen was kon nog maar net remmen.

Vrouwen kijken niet in het verkeer, ze hebben totaal geen inschattingsvermogen. En dan zeggen dat vrouwen veiliger rijden! 9 van de 10x wanneer ik in de file bijna geschept wordt zit er een vrouw achter het stuur, alleen maar met zichzelf bezig.

@zrex1200:

Inderdaad, laat ze daar eens op controleren ipv. dat gegraai langs de snelweg.
 
Artikeltje 5 en direct rijbewijs afpakken van die blikker.

Ik heb laatst hetzelfde gezien, ook een vrouw die ging omkeren in de file (op een brug!!). Een motor die dezelfde file aan het inhalen was kon nog maar net remmen.

Vrouwen kijken niet in het verkeer, ze hebben totaal geen inschattingsvermogen. En dan zeggen dat vrouwen veiliger rijden! 9 van de 10x wanneer ik in de file bijna geschept wordt zit er een vrouw achter het stuur, alleen maar met zichzelf bezig.

@zrex1200:

Inderdaad, laat ze daar eens op controleren ipv. dat gegraai langs de snelweg.

PRECIES !!!
Vrouwen horen gewoon echt NIET in het verkeer |(






Hier kan ik me dus ook gruwelijk kwaad om maken.


Maar ja, het zal wel weer een motorrijder zijn die te hard gereden heeft zal er weer gezegd worden.

Idd, heb ik ook een hekel aan, vooroordelen, Bah.........
 
En gewoon een :} voor Vmax-Idioot.


Of je 112 of 0900-8844 belt maakt niet zo heel veel verschil, er is uiteraard een heel erg korte lijn tussen die twee, in een noodgeval zal t verschil hooguit enkele seconden zijn.... als de 0900-8844 werkt zoals het hoort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan